• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • anne på grönkulla

nejdå inte alls, men några började hacka på en stackars ts som skrev lite osammanhängande. Tyvärr skrev åtminstone en av dem minst lika illa själv...

så då kunde jag inte hålla mig...

& nu finns det en hel tråd full med självutnämnda språkfascister!

• dala82
    Gör du det Hilde! Jag har älskat det från första stund!
  • Hilde

mmm BT är nog en stor rolig sandlåda faktiskt. Fast ibland så är det vissa som inte tycker att man får vara med i deras låda, för man bygger så fula sandslott Eller så raserar man deras sandslott utan helt oanandes, o så blir de jättesura... bildligt talat nu alltså

• Cybermamman

Vi är rätt så utbildade hela bunten här även om vi gör vad vi kan för att dölja det. Tex Maya hon vet hur man samlar på kartor, Hilde kan en massa om häststigar, mammacatta älskar matematik och själv har jag en förkärlek för rosa. Och du då anne, förutom bokstäverna, vad har du för meriter? DM-guld i grytlappsvirkning ?

• anne på grönkulla

en fd chef till mig sa en gång att jag hade ett väl utvecklat sinne för det absurda i tillvaron. Finns det DM i sånt oxå?

• Hilde

Jag e särskilt förtjust i ring-trådar. Där kan folk bråka hur mycket som helst. Eller den nuvarande presenttråden... där samlas väääldigt många väääldigt serööösa mäniskor

• dala82

Innan jag sticker till Arlanda och för att hjälpa till mot er 3000-strävan :) så lägger jag in andra citat som jag bara älskar (från nalle puh såklart!). Myclet nöje:
    ?Min mage lever ett eget liv och jag lever efter den.?

"Kärlek är att vara där du är."

?De som är smarta, som har hjärna, begriper aldrig någonting."

"Innan du påbörjar en jakt, är det klokt att veta vad du letar efter, innan du börjar leta efter det."

?Det är alltid bra att veta var man har sina släktingar och vänner, oavsett om man behöver dem eller ej."

"Ingen kan vara nere med en ballong"

"När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara besluta dig om vilken som är den högra sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra."

"Titta in till någon när som helst om du känner för det. Säger de "Usch, är det du!? kan du ju titta ut igen."

"När du känner dej tämligen säker på att något spännande ska hända, då är det dags att torka bort honungen från nosen och snygga till sig bäst man kan för att vara beredd på vad som helst."

"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre."

"När du vaknar på morgonen, så kom ihåg att oavsett om din första tanke är "Undrar vad det blir till frukost?" eller "Jag undrar vad det ska hända för något spännande idag?" så är det samma sak."

"När du är på besök hos en vän och känner dej lite sugen på en munsbit av någonting kan du prova med att titta längtansfullt mot skafferiet.?

Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som; "Vill du ha lite mat?"

"Det är bra mycket trevligare att vara två." ? Nasse

• Hilde

öh... nu var det väl jag som var bra på kartor... Speciellt äldre såna... Maya hon e väl bra på personalfrågor har jag för mig

• anne på grönkulla

oja där har jag oxå vart & petat, men har nog lite för nertonade åsikter där för att märkas i kalla kriget! (varma, förresten)

Svar på tråden äntligen fredag...!