• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Cybermamman

Nu! Jag köpte en väska i förrgår och hatt. Det är andra hatten på några veckor. Inga fler stövlar dock, bara ett par ballerinaskor med ett litet strasspänne på

• Gable

Jag letar som en dåre efter en snygg handväska. Som man kan ha till vardags. Hittar ingen. Däremot har jag 3 partyväskor. Sååå himla braaaaa. Med tanke på att jag går på krogen 1 gång/halvår. Max. Jag behöver aldrig någonsin mer köpa en partyhandväska i mitt liv. Mina ev döttrar kan ärva dom. De kommer att se helt oanvända ut.

• Cybermamman

Att man har flera är inte giltig orsak att inte behöva köpa fler. Detsamma gäller skor.

• Gable

Skor där förstår jag precis vad du pratar om. Du menar alltså att samma gäller för handväskor?! Intressant! Det har jag faktiskt aldrig tänkt på!!

• mammacatta

ååå ja, y=kx+m är en klassiker. min favvo: a^2 + b^2 = c^2
    i all enkelhet...

• mammacatta

jag har för övrigt en hel del väskor från morsan som har en väskmani utan dess like! minst en/år å hon är 57! ja menar - hon kunde släpa hem en väska när vi knappt hade mat på bordet... fula, likadana - hon lärde sig aldrig att en väska INTE ska vara av läder, liten, bred i botten och ha kort axelrem...
    än idag går hon i fällan varje gång hon passerar ett väskstånd utomlands!

nu sist så släpade hon hem en liten band-lös festväska med tillhörande ploska. liten, liten, liten... å med blomma på ena sidan. FUL! å den gav hon till mig! *suck*

• Cybermamman

Jag är mer inne på ryggsäcksvarianten och då skäms dottern men det bryr jag mig inte om jag tycker om små ryggsäckar och då har jag såna!

• mammacatta

jag hade rygga varje dag tills jag blev 30, så fick jag nog. gick över till lång-remmade höftväskor - ni vet björn borg å sånna. fukar som rygga, fast med vuxenpoäng på...:D

• Cybermamman

Vuxenpoäng samlar du på sånt ???

• Cybermamman

mc, skulle man kunna få se före och efterbilder med väskorna. Hur det gör sig liksom .

Svar på tråden äntligen fredag...!