• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Maya K

Ja men vad finns det för symptomer?

• Maya K

Jag har haft sådär kontogt ont i halsen nu i tre dagar.. Visserligen så kan det bero på att jag är väldigt pollenalergisk och brukar få så mkt allergi att det kan tjockna till ii halsen!

• Maya K

Cybermamman:

Grattis till att jag har ont i halsen eller till att jag knep 2400??

• Cybermamman

2400 gratulerar jag dig till nu! Halsflussen gratulerar jag till när du fått svar på ev prover .

• mammacatta

vita prickar låångt ner i halsen är d enda synliga... annars är d som vilken förkylning som helst. bara längre.

visste ni att man kan ha streptokocker fast inte vara sjuk? väldigt vanligt hos barn som har tex downs syndrom (om jag inte minns helt fel)

• Hilde

Mammacatta skratta bäst som skrattar sist.... JAg skulle defunutivt gå vilse.

Jag har föresten en liten historia. JAg och S var på promenad i ett friluftsområde. Gick runt en sjö efter såna där slingade leder, färg: röd, grön blå led och så är ju de olika långa också.

Nå S gillar inte att ha fel och han är aldrig rådlös. Vi gick iaf lite vilse och jag som alltid följde snällt i hasorna på S. Så till slut så frågade jag honom om han verkligen trodde att vi gick åt rätt håll, för jag såg nu flera blå träd utefter den röda slingan som han sade att vi gick efter. Min älskade S vände sig runt och sade väldigt barskt: " MEN DE DÄR SKA JU AVVERKAS" jag som ju alltid tror att S har rätt när han talar i den bestämmande tonen, fortsatte att gå efter hasorna på honom. Fast lite tystare och mer fundersam. Sedan så gick det upp för mig... om alla träd som var blåmålade var träd som skulle avverkas, ja då innebar det att vääldigt många träd skulle avverkas... en gata i skogen liksom..rakt fram, fast åt fel håll. Det var då jag lärde mig att S hellre har ett rappt svar på tal, än inget svar alls Det är bara fånigt vad många gånger efter det som jag blivit lurad av hans bestämda tonfall, fast jag vet om den här egenskapen hos honom.

• Cybermamman

Jag vet en familj där alla blev sjuka hela tiden av det. De fick penicillinkur på penicillinkur. Till slut visade det sig att det var hunden som bar på smittan. Då fick han oxå meducin och sen blev alla friska. Hurra!!

• Hilde

Ibland är vita prickar i halsen inte streptokokker, utan körtlar som blivit tilltäppta. Uppstår också vid långvarig förkylning.

• mammacatta

*haha*
    hilde: anfall är bästa försvar eller?
    lite så kan P vara åxå, ryta å gorma för att han tror att han får mer rätt då. men eftersom min morsa är likadan, så går jag inte på d tricket nå längre...;) fast P brukar ha rätt, han är en dj*vul på detaljer...:( tyvärr. men jag är världsbäst på att säga förlåt!

Svar på tråden äntligen fredag...!