Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Åh, kan ej nästa vecka. Konferens.... Men jag bor i Sthlm, du kanske menade i Gbg?
Vet ni! Jag fick ett tips här på BT om en tjej som gör hår och make och nu har jag prelbokat henne. Hon kommer hem till mig och gör mitt och tärnornas hår och sminkar oss alla tre för 2200:-. Billigt väl?
Fru Larsson - ja det var billigt! Var bor du? Och vem är det? :)
jag vet en salong här i Göteborg som ska vara bra. Billiga är de i alla fall, mamma känner hon som klipper m.m så hon har frågat sin chef hur mycket en bruduppsättning för mig skulle kosta och ägaren sa mellan 320-460 kr (och då fick denna frisörskan pruta så mycket hon kunde). Jag tycker att det verkar för billigt så vi ska göra en provuppsättning till och jag kanske går undan med att betala under 1000 lappen. ca 150 kr skulle det kosta att göra uppsättningar för mamma, syskon och vänner... bra va?
Bride2B vad var det för frisörsalong?! Jag är inte beredd att betala så mycket för min håruppsättning och har ingen aning om vilka frisörer som är bra och billiga. Jag blir överlycklig för lite förslag.
Hej alla septemberbrudar! Här kommer en septemberbrud till. Vi ska gifta oss borgerligt den 10 september, eller i alla fall så vi tänkte. Vi har redan bokat restaurang, men inte själva ceremonin då det har visat sig att man kan boka tid för vigseln i september först i april. Det känns hemskt att behöva vänta, då allt hänger i luften pga det. Just nu är jag mycket inne på att titta på klänningar, men har svårt att bestämma mig för vilken typ av klänning blir bäst. Jag provade några utan axelband men är lite orolig att jag har för smala armar för en sådan typ av klänning. Hur resonerar ni själva?
Halloj Kumikebrud o välkommen! ;)
KumikO, jag ber om ursäkt.. .;)
Ja, välkommen säger jag också! Tror det enda vettiga tips jag kan ge dig är att prova dig fram! Men det har själv inte gjort så mycket utan hade en bild i huvudet och ska låta sy upp den! Är det inte fint med axelbandslöst om man har smala armar? Jag vill inte ha det för jag tycker jag har för tjocka armar! Komiskt! Hoppas inte all er planering spricker pga fullbokning, men det ska nog gå bra!
Muminlina: Jag bor i Tungelsta (söder om Sthlm), tjejen heter Sandra (minns ej efternamnet just nu, har kvar det på jobbet). Hon hade gjort en del make up och hår som hon mailade bilder på. Den utbildning hon gått var "bara" en kurs med inriktning på bröllop.
Bride2B, ja det var billigt!!!! Tycker de flesta priser jag sett ligger på minst 1500 för hår och make up. Här fick ju jag "paketpris", tror det skulle kosta 1400 för bara mig!
Kul att ha bokat någonting, hade inte gjort något på länge nu......
KumikoBride, jag vill välkomna dig och sedan vill jag säga att jag tror att det är upp till dig, du ska ha en klänning som skall kännas bekväm, en annan sak JAG kan tipsa om är att välja en klänning med snörning i ryggen. Dessa gör ju att du själv kan reglera storleken på klänningen vare sig du har smala eller "tjocka" armar :) hoppas det hjälpte lite.
Fru larsson och höstbrud-05, jag vet inte vad salongen heter men den ligger i Gårdsten Centrum i Angered. :)
Flickor, idag är jag lite deppig. Jag och sambon har tjafsat om kostnaderna för bröllopet. Vi har diskuterat det förrut, verkligen tagit budget på det mesta och ändå är han jätteförvånad när jag säger att vi måste spara ihop mer pengar. Tårar och sura miner. Man kanske ska skita i allt........