• Titrania

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
  • Titrania

-skratt- du slipper! ;) Men snygg var den! :)

• maroon

Japp, jättesnygg klänning Bride2B!

Jag behöver färgtema-tips! Jag hade först tänkt höstfärger såsom varmrött och orange och grönt i en en ganska ljus grågrön färg. Nu har vi dock provat kläder på min blivande och han ville ha vinröd plastrong och jag känner att han nog ska få bestämma det. Jag bestämmer ju en del annat Men då kan jag ju knappt ha varmrött och orange i brudbuketten så jag får väl tänka om... De gröna pappren som jag köpt känns inte heller helt hundra till vinrött... Spelar det någon roll eller ska jag köra på dem i alla fall? Vad sjutton matchar man vinrött till och vad ska jag ha för blommor nu då? Man blir ju helt ställd när man behöver tänka om

• Bride2B..

maroon, vinrött och champagne eller vitt :) sedan tycker jag att det inte är något fel alls på en brudbukett med orange och rött i... samt d gröna är inte helt fel heller.. vi har vitt, ljusrosa, någon form av grönt/grått och mocha/Cafe färger på vårt tema... Jag tog det i samband med klänningvalet. Det grön/gråa kommer jag göra strutar av som gästerna skall få vid kyrkan så de kan slänga ris, blommor o dyl när vi kommer ut :)
    jag tror det blir bra vilket som, bara du själv trivs med det :)

• Titrania

Skippa färgtemat helt o hållet så slipper du de problemen Maroon! :D ;)

• maroon

Joo.. men det känns ju inte helt kul om min bukett skär sig emot tärnans och grabbarnas färger. Det blir ju inte så snyggt på korten... Sen är jag väl inte helt låst, men just det vill jag nog gärna ska stämma ihop lite. Men pappren är ju faktiskt ingen katastrof om de inte matchar. Det lär ju inte någon komma ihåg i alla fall

• Sep brud

Bride2B.. vilken fin, liknar faktiskt min i modellen men min är helt vit.

Vad tror ni om att kasta både ris och rosenblad vid kyrkan?

• Bride2B..

jag har tänkt på det, jag vill ha ris, rosenblad och lite glitter/konfetti i varje "strut" :)

• Fru Larsson

Ja Maroon, det viktigaste är ju att det inte skär sig i kläder och blommor! Byter du papper så krånglar du nog till det i onödan.

En dum fråga: Ris trodde jag att det är upp till gästerna att ta med om man vill kasta? Men rosblad är ju ett trevlig alternativ. Bride2B, tror du inte att konfetti och glitter blir svårt att få bort från kläder och hår?

En annan fråga: Ska ni fota er före eller efter vigseln?

• ottis

hej på er vi gifter oss 3 sep i rättvik..

• Bride2B..

Fru Larsson, jo kanske det. Jag har inte tänk på det så mycket än.. jag tar en sak i taget och just nu är det inbjudningarna som måste ha all koncentration :)

ottis, kul att se YTTLIGARE änn som skall gifta sig den 3:e september

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)