Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Agronom, jag har hört att det är jättevanligt med såna här saker - jättetråkigt, jag tycker verkligen att man måste respektera brudparets önskan. Om inte annat så kan ju dina kusiner vara med i kyrkan! Det kanske inte är så kul för dem ändå att vara med på festen med alla vuxna! Vi vill inte heller ha barn på vårt bröllop (förrutom våra egna och deras två jämngamla kusiner) och hoppas verkligen att det respekteras!
Nu har jag beställt tyg! Hurra! Är gladare igen, fick världens migrän i torsdagskväll och den satt i hela fredagen. Tror jag varit lite sliten ett tag, skulle behöva lite lugn och ro!!!
Tack Fru Larsson! Kusinerna kan inte vara med i kyrkan då vi gifter oss ca 8 mil från Sthlm och det finns inga allmänna kommunikationsmedel att ta sig hem på efteråt (vår morföräldrar kommer förhoppningsvis komma på bröllopet och farföräldrarna bor i Norra Sverige).. De får helt enkelt respektera vår önskan.
Hej igen o tack för alla svar på mina frågor! Tror nog att jag ska skicka dom i mitten av maj som ni föreslog! Vi ska gifta oss i Medåkers Kyrka utanför Arboga (ligger mellan Västerås o Örebro) Har också haft lite duster om budgeten, han är JÄTTE förstående med vissa saker o blir helt knasig på mig med andra saker Ska t.ex göra hår, makeup o naglar hos proffs vilket kostar nästan 3000:- men han tycker att jag är galen som vill åka till Södertälje för att prova klänningar, (kanske är lite galen, vad tycker ni? är c:a 12 mil dit, härifrån) men dom har Maggie Sotteros klänningar o dom är sååååå fina!!
Nä det är väl inte galet att åka 12 mil för att hitta brudklänning! Min sambo skulle nog tycka det var mer galet med 3.000 för hår och naglar och make!
Tycker ni att jag är helt knäpp om jag låter sy upp en klänning utan att ha provat så många modeller att jag egentligen inte vet vad jag passar i? Jag är väl lite udda men jag tycker det känns lite jobbigt och inte så roligt att prova brudklänningar (har bara gjort det en gång och då var det inte en sån modell som jag tänker sy upp).
haha jag åkte 55 mil för att hitta MIN klänning. När jag kom fram så var den slut så jag åkte hela vägen med hopp i onödan :( jag fick beställa den ändå och hoppas på det bästa, att den var lika snygg som på bilden och att den skulle se bra ut på mig, och jag ångrar inte att jag gjorde det. Den har legat hemma ett tag nu och jag bara längtar tills dagen D :D
3000 kr för hår och naglar är svin mycket :( vart var det du bodde? här i Göteborg finns det MYCKET bättre priser!
Bride2b, kändes det bra sen, när du väl fick den ? Skickade de den till dig då eller fick du åka de 55 milen en gång till?
Är det någon av er som har bild på era klänningar på nätet? Är sååå nyfiken!
Fru Larsson, jag beställde min klänning från USA...min klänning kan ni se på www.bonnybridaluk.co.uk/348.htm
Bride2B, din klänning är jättesnygg!! :) Hur mycket fick du betala för den? -nyfiken i en strut- ;)
:D vad kul att du tycker det :D
*jätteglad verkligen* jag vill helst inget säga hur mycket jag fick betala för den, men det var inte så billigt :)
Snygg klänning Bride2b!