Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Nä, nu måste jag rycka upp mig! Vi får väl titta på utfiterna tillsammans (igen) och försöka dra ner på någonting eller så, eller så kanske det klarnar för min kära sambo! Klart vi ska gifta oss! Va jobbigt det är att vara en impulsiv känslomänniska, när allt alltid är svart eller vitt, känslorna åker berg och dalbana. Särkilt vissa tider i månaden om ni förstår vad jag menar!
Fru Larsson!
Jag känner så väl igen mig i det där med att vara känslomänniska! Det kan vara riktigt jobbigt någon vecka i månaden då man går igång för allt och blir ledsen på tre sekunder!
Har ni planerat mycket eller går det att välja billigare alternativ på något? Jag har varit på ett antal bröllop vara ett som var på ett slott, med dyr mat och allt möjligt som kostar pengar. Det var inte alls mysigt! Det mysigaste var ett bröllop där de hade buffé och middagen i ett växthus/fik. Det är verkligen helheten som gör att bröllopet känns lyxigt. Att det känns genomtänkt. Det behöver ju inte betyda att det blir dyrare... Hoppas ni kommer fram till en gyllene medelväg och båda blir nöjda.
Peppkramar!!
Åh, tack för peppningen Maroon!
Vi har valt billiga alternativ för allting och jag håller med dig om att det kan vara mysigare och mer avslappnat med enklare bröllop! Men å andra sidan har jag nog inte invigt honom ordentligt i budgeten så han verkligen ser vad saker kostar, jag tror det är så enkelt. Jag har kört på utan att visa honom och tycker jag är så ekonomisk och duktig som hittar bra billiga alternativ och lägger ner min själ. Och så har han mage att komma och säga att det blir för dyrt, kanske inte så konstigt när jag inte visat honom allt (kan tyckas märkligt men jag är rätt insnöad i bröllopsplaneringen och glömmer ibland bort att vi är två...).
Vi har en budget på 30-35 tusen (och det har vi kommit överens om även om en av oss helt plötsligt glömt bort det) och då är det ca 50 gäster och mina föräldrar bidrar med 10.000:- (så vi betalar alltså "bara" 20-25.000). Nu har vi haft det lite körigt ekonomiskt och bonuspengar och andra extrainkomster har fått gå till räkningar istället. Men vi får nog en rejäl slant i skatteåterbäring så jag tror det ordnar sig!
Jag hatar bråk som handlar om pengar!
Kram
hmm jag önskar jag hade ENKLARE problem jag med. Föreställ er et ungt par (mig och min blivande), den ena gör lumpen och den andra är arbetslös... 30 tusen kvar att spara och det är mindre än 6 månader kvar..... skatteåterbäring? mjo kanske EN KRONA *haha*
Förlåt, jag tycker bara att det är löjligt att folk bråkar om pengar när andra har det tjärvare :(
OBS! Inget illa menat mot Fru Larsson eller någon annan...... :)
Bride2B...man behöver väl inte göra bröllopet så stort...Hur ska ni ha det..kanske jag först ska fråga?
Vi alla har våra problem genom den här planeringen.Det är tur att man kan ventilera av sig här lite.....
Fru Larsson...Jag känner igen det där.Vi har också våra duster om ekonomin.Man tycker man gör avkall på en del saker, men sen är det andra saker som man verkligen vill ha som liksom blir pricken över I:et..
Fru Larsson, de enda "grälen" här hemma ang bröllopet är oxå pengar! :( (Förutom när vi skulle utse toastis då, men det är en annan historia) Tråkigt men sant... Men hoppas det löser sig för er, och du vet att vi alltid finns här! ;) KRamen
Bride2B, för vår det ser det väl ut ungefär som för er, förutom att sambon dock har ett jobb...
Tack tjejer! KÄnns bättre idag! Vi ska titta igenom allting i helgen. Om jag släpper in honom i hur jag räknat så är det såklart lättare för honom att förstå...
Bride2b, jag förstår att det är jobbigt för er men bara för att ni kanske har det svårare ekonomiskt så hjälper ju inte det andra, det kan ju vara svårt för andra ändå (inget illa ment här).
Fru Larsson, jo jag förstår vad du menar och jag vet att andra har det dåligt också fastän mina problem ;) jag tror det tolkades på ett helt annat sätt än menat :)
Titrania, kul att det är inkomst från ett ställe i alla fall *båda tummarna upp* :)
Mischa, vi kommer bjuda drygt 80 pers (70 vuxna och 10 barn), vi kommer hyra lokal, beställa catering och köpa allt (inget är hyrt)... Våra största utgifter är nog ringen, maten, alkoholen och festlokalen=34.000 kr *gulp*
Jag klagade inte på Fru Larsson eller någon annan, jag ville bara påpeka att det finns andra som har det lite jobbigt också
Ingen fara bride2b! Hoppas det ordnar sig för oss alla med pengar !
Idag har jag kollat hur mycket tyg som kommer gå åt till min klänning och jag har gjort klart en beställningslista till furulunds tyger, där ska jag beställa offwhite sidentyg till kjolen. Tyg till livet ska jag köpa på simbra siden el sidencarlsson, svårare att hitta broderat sidentyg på andra ställen har jag märkt! Någon som har tips annars om butik i Sthlm-området som säljer såna tyger? Jag räknar med att klänningen kommer att kosta mellan 2.000 och 2.500 kr inkl sömmerskekostnad. Rätt ok? Och då kommer jag kunna använda livet efteråt också eftersom det är vinrött! Skulle ju först beställa ursnygg klänning via Ebay men vågar inte.....
Vi skrev i vår inbjudan att vi ville fira vårt bröllop med våra vuxna vänner men att ammande bebisar var undantagna (då vi vill att deras mammor ska kunna delta). Nu är mina föräldrar oroliga att min moster kommer att få spel då mina kusiner som är 11 och 13 år i o m detta inte är inbjudna (vi har oxå på inbjudan preciserat vem/vilka inbjudan gäller). När jag då motiverar varför vi har valt att göra så bla att vi valde mellan inga barn eller alla barn då säger mamma Ja det är ju ert bröllop så det är ert beslut...Precis men varför ifrågasätts detta då??? Jag vill ju att folk ska bli glada för vårt bröllop, inte förbannade....