• förgätmigej

"Göra inbjudningskort-själv-tråd"

Hejsan!
    Tänkte göra knåpa ihop våra inbjudningskort själva och tänkte att det kanske kunde vara kul med en egen tråd för oss som gör det där vi kan få tips om olika grejer? Gärna med många olika länkar och bilder.. Har ju funnits en jättebra embosseringstråd t.ex.
    Vi har kommit så långt att vi planerat att inbjudningskortet ska vara cremefärgat med en inlaga i transparent papper som vi printar ut själva inbjudan på om det är möjligt..? Och så hade vi funderat att ha ringar embosserade på framsidan av inbjudan + ev. vårt monogram. Hur har ni andra det på inbjudningskortsfronten?

• Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"
  • Lucyinthesky

Miastra:
    Vi gifter oss ochså den 17/9! Skönt att man är långt fram i planeringen så man inte behöver stressa ihjäl sig!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • agrolsy

elakt filter... varför får man komma igenom ibland, trots att man skriver samma sak?
    jag sa ju bara att våra bröllopskort var färidga och att vi är supernöjda och sen tänkte jag att ni kunde få se dem... hoppas det lyckas den här gången

itek punkt chalmers punkt se / elsac / wedding

• agrolsy

ja, äntligen! det funkade...

• lina77

Jag har ett litet problem med hur vi ska skriva i inbjudningskortet, hoppas ni kan hjälpa till med idéer.

Vi ska gifta oss utan gäster och sen bjuda in till enbart bröllopsfest.
    Hur ska vi skriva så att gästerna förstår detta?

Vi har funderat på att lite skämtsamt skriva "Vi ska gifta oss....men ni får inte vara med. Kom istället på bröllopsfesten osv" Vad tror ni?

• Lucyinthesky

Vi ska gifta oss, men önskar bara gäster på bröllopsfesten.. kanske eller?

• Paulinas

Ni är hjärligt välkomna till festen, men själva bröllopet är privat/bara för oss

• be or not be

har precis bestämt datum 20/8. Ska göra inbjudningskorten själv har tyvärr ingen bra pappersbutik i stan har ni något bra förslag till butiker på nätet. Vill inte ha några avancerat hade tänkt mig vita/creme färgade papper somman öppnar upp framtill, ska vara fäst med sidenband.Samt skulle även behöva ha hjälp med vad man ska skriva så att det inte låter för stelt. Bör även få med med att det är betalbar lite snyggt. Tacksam för svar.

Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"