• förgätmigej

"Göra inbjudningskort-själv-tråd"

Hejsan!
    Tänkte göra knåpa ihop våra inbjudningskort själva och tänkte att det kanske kunde vara kul med en egen tråd för oss som gör det där vi kan få tips om olika grejer? Gärna med många olika länkar och bilder.. Har ju funnits en jättebra embosseringstråd t.ex.
    Vi har kommit så långt att vi planerat att inbjudningskortet ska vara cremefärgat med en inlaga i transparent papper som vi printar ut själva inbjudan på om det är möjligt..? Och så hade vi funderat att ha ringar embosserade på framsidan av inbjudan + ev. vårt monogram. Hur har ni andra det på inbjudningskortsfronten?

• Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"
  • Miastra

Brud_2005

På dina inbjudningkort alltså, kan vara bra att tillägga...

• Brud_2005

Miastra! Roligt att du tyckte om korten .

Hålen är gjorda med en håltång (köpt på Panduro). Sedan trädde jag ett 3 mm sidenband (också från Panduro) genom hålen. Det var superenkelt, men väldigt tidskrävande och jag skulle definitivt inte göra om det...

• Honungste

Hej !

Vilken rolig tråd!

Jag gjorde 2 st hjärtan av silvrig ståltråd från Panduro. I toppen på hjärtat satte jag fast en pärla. Jag tog rosa (svårt att hitta rätt färg...) papper lite tjockare i A4 format. Vek på mitten och rev alla sidorna med en rivlinjal (panduro). Sen köpte jag ett annat marmorerat papper som jag rev i en mindre fyrkant och limmade på på framsidan- ovan på det limmade jag hjärtanen. Texten skrev vi på pärlemopapper vek på mitten och rev så att det passade in i det rosa. Sen limmade jag det i "ryggen" med papperslim. (Blev för nuttigt med satinband tyckte jag) I med det i ett vitt kuvert. På kuvertet limmade jag ett rosa satin band runt om hela- lackade en silvrig sigill på bandet. Skrev ut adresserna på samma rosa papper och rev (igen:)). Jag hra fått väldigt mycket positiva reaktioner om mina kort vilket är kul, men det var ett himla jobb!

Jag tänkte köra samma "stil" på programmen etc, men då lindar jag inte ståltråden utan tänkte ev embossa i silver istället från skrivaren eller köpa stämpel vi får se!

Kolla på medlem.spray.se/sarahdanielsbrollop under förberedelser- där finns foto av det hela!

Lycka till

• brud i sina bästa år

Honungste:

Vilka fina inbjudningskort du gjort!!! Kanske för att vi också ska ha rosa, men tillsammans med vinrött.

Skulle skriva ut våra häromdagen på en laserfärgskrivare, men när det kom ut såg det inte likadant ut som hemma på bläckstråleskrivaren. Vi har transparant papper så det funkar inte att skriva ut hemma (kladdar). Texten blev inte lika svart och fet stilen på namnen syntes inte! Någon som har några tips? Ska prova att kopiera en utskriven hemifrån i laser...HJÄLP!!!

• Honungste

brud i sina bästa år:

Tack, kul att dela med sig av sina ideer!

har inte själv testat att kopiera men en vän till mig gjorde så och hon sa att det blev bättre än att skriva ut på skrivare.

Lycka till!

• Lucyinthesky

Honungste:
    E det tapet du har använt? (känns som om jag bara tjatar tapeter hela tiden...) eller paper? Var har du köpt det??

• Johanna = en lat kock

Lucy

det ser ut som hon har använt ett mönstrat vellum på framsidan

• Honungste

Det jag använt på framsidan har jag köpt på Pandurohobby. Det är ett transperentpapper med de där vita krumelurerna liksom tryckt på. Kollade på deras hemsida men kunde inte hitta det. Men jag har köpt det där i vartfall. På Panduro har de förresten flera pärmar med tips om hur man kan göra kort i vart fall här i Malmö.

Man kan ju använda tapet med- det var min första tanke.....

• Lucyinthesky

Ok. Vi har köpt tapet men jag är inte riktigt nöjd. För väl kolla runt lite till.

• Miastra

Brud_05

Jättefint var det! Förstår att det tog tid men tid har jag ganska gott om. Gifter mig 17/9.

Jag ska till Panduro idag så då ska jag passa på att kika på håltång & sidenband!!!

Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"