• förgätmigej

"Göra inbjudningskort-själv-tråd"

Hejsan!
    Tänkte göra knåpa ihop våra inbjudningskort själva och tänkte att det kanske kunde vara kul med en egen tråd för oss som gör det där vi kan få tips om olika grejer? Gärna med många olika länkar och bilder.. Har ju funnits en jättebra embosseringstråd t.ex.
    Vi har kommit så långt att vi planerat att inbjudningskortet ska vara cremefärgat med en inlaga i transparent papper som vi printar ut själva inbjudan på om det är möjligt..? Och så hade vi funderat att ha ringar embosserade på framsidan av inbjudan + ev. vårt monogram. Hur har ni andra det på inbjudningskortsfronten?

• Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"
  • Citronfjärilen

Nikita 14, vilken adress är det till din sida? Nyfiken...

• förgätmigej

Det undrar jag med..! :)

• Nikita14

Sorry glömde den...

http://groups. msn. com/familjenakerlundisaksson/shoebox.msnw Ta bort mellanslagen...sen är det in på förberedelser...har inte hunnit lägga in festprogrammet där ännu...

• cmfs

vi ska ocksa gora vara sjalv. De ar i stort satt fardiga...jag ska bara ratta till de lite och aven kopa annat papper. Sen sa ska de forhoppningvis vara fardiga. Gjorde aven fardigt informationsbladet ocksa denna veckan. De maste vara fardiga till Feb. 5 for da aker blivande hem till Sverige och ska da ha dem med sig.

Ifall ni vill kolla pa dem sa har jag dom bland alla andra bilderna for brollopet.
    groups.msn.com/Fam-Sadjadi/trycksaker.msnw

• bröllop2006

jag skulle gärna vilja ha länkar till näbutiker där man kan beställa fint papper, m.m. till inbjudningskorten. Panduro käner jag till, vill gärna se fler=)

Marie

• Millemo

Vilken supertråd!!

förgätmigej: monogram! Det lät fint! Kankse jag härmar lite..

Vi har tänkt oss långsmala-avlånga inbjudningskort, jag tror de blir vinrött papper.. sedan har panduro ett papper där det står tryckt wedding mm på, så ev det på framsidan, plus att jag ska klippa ut ett hjärta - och på det hjärtat ska jag embossa något - tidigare hade jag tänkt mig något fint hjärta där med.. men är rädd det blir för plåttrigt.. eller så kanske jag gör monogram där..

tror jag måste börja göra några provkort - för att ser hur det blir..

Låter nästan som det är _Jag_ som ska bestämma allt.. - sambons ska självklart få säga sitt med!

Iallafall ett himla bra initiativ till tråd!!

• Bröllopstokiig

Nikita14: Jag var inne på din länk och kollade runt lite. Skulle vilja komma i kontakt med dig eftersom jag har lite frågor. Vill du maila mig din adress? Min är mac4me@hotmail.com.

• förgätmigej

Har idag börjat att knåpa på själva utformningen och prövat med olika typsnitt. Vilka typsnitt ska ni använda? Prövade senast med Blackadder ITC och o.s.a i Garamond. (Annars blir den texten så svår att läsa) Men vi har inte bestämt oss ännu.

• Trollvinter

Upptäckte precis att jag bor precis i närheten av en perfekt "gör-inbjudan-själv-butik"!! Dessutom har de en bra hemsida där man kan beställa deras produkter (dock stängt under januari) www . scrapbook . se
    Titta där!!

De har även kurser där man kan lära sig lite tips och trix eller att exempelvis texta snyggt. Jätteroligt. Dit ska jag gå när de öppnar igen

• förgätmigej

Tack för tipset trollvinter! Är såå kul med pyssel! :)

Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"