• förgätmigej

"Göra inbjudningskort-själv-tråd"

Hejsan!
    Tänkte göra knåpa ihop våra inbjudningskort själva och tänkte att det kanske kunde vara kul med en egen tråd för oss som gör det där vi kan få tips om olika grejer? Gärna med många olika länkar och bilder.. Har ju funnits en jättebra embosseringstråd t.ex.
    Vi har kommit så långt att vi planerat att inbjudningskortet ska vara cremefärgat med en inlaga i transparent papper som vi printar ut själva inbjudan på om det är möjligt..? Och så hade vi funderat att ha ringar embosserade på framsidan av inbjudan + ev. vårt monogram. Hur har ni andra det på inbjudningskortsfronten?

• Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"
  • Kåpe

hej.
    jag har varit och letat efter papper till våra inbjudningskort idag, i Lund. Men inte en enda affär hade rätt färg! Vi vill ha olivgröna, ganska hårda papper. Snälla!! nån som har tips på nån affär/internetbutik som har den färgen!

• Ladykaw

Våra inbjudningskort är mörkröda. (vanligt sånt där tjockt papper som brukar finnas i bokhandeln och på Åhléns.)

Själva texten är på ljusgult/"mörkvitt" papper i fonten "first order plain" från www.dafont.com (underbar sida!)

På framsidan klistrar vi ett pressat murgröneblad. (Jag ska ha murgröna i håret och buketten och vi ska ha det som bordsdekoration.)

Ganska enkelt men jag tycker det blir himla snyggt.

• mmmajzannn

förgätmigej :

Oj, vad svårt att beskriva, emn ajg ska försöka,....!
    Det komemr att vara ett guldfärgat papper med ett "rivet" Beiget papper på klistrat på framsidan. Sen 2 guldringar som är fastklistrade, och röda plasthjärtan,....! Hmmm, lät det fint?? Men dom är suuuuperfina i verkligehten=))))

• sajberpillan

vilken underbar sida dafont!!!
    supertack ladykaw!!!

• Half Moon and Star

Vi valde en annan variant som inte innehöll så mycket papper, men som var oerhört rolig och pysslig ändå. Vi valde att göra våra inbjudningar i PowerPoint. :)

Till de äldre släktingar som inte har dator har vi skickat en förkortad pappersvervion.

• Wih

Yeayh! Jag har precis beställt vår personliga monogramstämpel nu från Inkywings, blir SPÄNNANDE att se hur den blir!!

Är det någon som vet hur stora HJÄRTSTANSAR som finns? Har bara sett små, typ 1cm, och jag skulle nog vilja ha åtminstone 2cm stort hjärta (i diameter). Jag är värdelös på att skära ut med skalpell, så det är nog inget alternativ till alla våra pappersvaror... VAR kan jag hitta detta? Bor tydligen ocentralt till, så helst ska det gå att beställa via internet om ni inte råkar känna till någon butik i Umeå som har sånna grejs.

• Johanna = en lat kock

wih

du letar nog efter en jumbo punch kolla bland länkarna på pyssel. net så kan du nog hitta

det finns en riktigt stor variant som heter whale of a punch oxå...

• mmmajzannn

Och jag som har köpt papper å alla tillbehör till egna inbjudningskort så går allt åt PIIIIIIPsvängen,...!
    jag har köpt papper med kuvert för lite mer än 500,....hade blivit billigare att beställa färdiga å fina kort, för nu måste jag tillbaka till bokhandeln å köpa annat papper=(((
    Lite deprimerande är det ju,...och sen har jag köpt pärlor å tråd till servettringar, men jag ahr köpt fel ståltråd så det sket sig åxå! Ingen bra dag idag!!!

• Johanna = en lat kock

mmmajzannn

vad har hänt? vad blev fel?

berätta gärna så kanske vi kan hjälpa

• Wih

Tack Johanna!

Hittade en superfin modell, väntar på svar nu om hur stor den är... *hoppas*

Usch mmmajzann men vad har hänt? Visst hade du beställt en massa grejer? Var det något fel på dem?

Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"