• förgätmigej

"Göra inbjudningskort-själv-tråd"

Hejsan!
    Tänkte göra knåpa ihop våra inbjudningskort själva och tänkte att det kanske kunde vara kul med en egen tråd för oss som gör det där vi kan få tips om olika grejer? Gärna med många olika länkar och bilder.. Har ju funnits en jättebra embosseringstråd t.ex.
    Vi har kommit så långt att vi planerat att inbjudningskortet ska vara cremefärgat med en inlaga i transparent papper som vi printar ut själva inbjudan på om det är möjligt..? Och så hade vi funderat att ha ringar embosserade på framsidan av inbjudan + ev. vårt monogram. Hur har ni andra det på inbjudningskortsfronten?

• Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"
  • Wih

lina77
    Skriv exempelvis som en vanlig inbjudan, förutom att ni utelämnar tid och plats för vigsel, tex: "Välkomna till bröllopsfest! Lördagen den 20 augusti 2005 gifter vi oss, och vi vore hedrade om ni ville fira denna dag med oss på Restaurang X kl 18, för att äta middag och dansa hela natten lång." Typ.

be or not be
    Om ni vill ha fint vitt papper med struktur kan ni köpa akvarellpapper på block, vet att panduro.se har en bra variant för typ 198kr/100ark.

• be or not be

Tack Wih, har varit in & beställt det blocket samt papperssnören blev natur, rött & rosa eftersom vi inte riktigt bestämt oss vilket färgtema det bli. Tack än en gång för tipset.

• lina77

Tack för alla bra tips! Snart kommer allt mitt material och då ska här tillverkas inbjudningskort *längtar* .

• visinge

Vi har nu köpt klart all material till inbjudningarna...igår köptes själva inbjudningskorten och kuvert. Så nu i helgen ska vi sätta igång ordentligt. Det ska bli SÅ kul...
    Kommer dela med mig till helgen och har förhoppningsvis lite bilder också.
    Det är lite svårt att förklara alla detaljer här.
    Jag har iallafall inhandlat:
    papper & kuvert (lavendel/grå): Ljunggrens i Gamla stan, Stockholm
    Stämpel och glitterfärg: Ljunggrens
    Inlagepapper - ljus lavendel (till text i inbjudan som ska klistras in): Svanströms
    Mörkgrå/silverpenna: Ljunggrens
    Linjal med rivfunktion och limrulle: Panduro
    Cdfickor och genomskinlig dubbelhäftad tejp: Svanströms

Såå...då har ni kanske uppfattning om vad vi ska roa oss med i helgen.

KRAM

• brud06

Hej!

Vilket lim använder ni till era inbjudningskort och tackkort?

Jag läste någonstans här på forumet att det var viktigt att välja rätt lim speciellt när man limmar fotot på tackkortet så att det inte lossnar efter några månader. Tyvärr kan jag inte hitta den tråden nu.

Finns det någon typ av stans som man kan använda för att göra sneda jack i hörnen på tackkortet? Jag hade tänkt att man kunde trä ut hörnen på fotot genom dessa så att de hamnar på baksidan.

• Lindha

Hej!

Någon som är intresserad av en "kort-kurs" i Göteborg. Man lär sig bla embossing. Tjejen som har det har med sig massa stämplar, saxar, papper, embossingpulver, mm Det är jättekul! Det kostar 250kr för 4 timmar. Tänkte att om vi blir några stycken härifrån så kan vi ju inrikta kursen på bröllopskort. Ni som är intresserade kan väl maila mig så håller vi kontakten den vägen ang dag, tid osv. lindha_h@hotmail.com

• Millemo

brud06; Jag brukar använda dubbelhäftande tejp, det tycker jag är bäst. Jag tycker att många lim blir så böckliga när det torkat. Om det är till själva fotografiet - är fotohörn jättebra!

Lycka till!!

• Wih

brud06

Titta på sidan 6 i den här tråden så hittar du nog det du söker...

• Nosen*

Ni som gör era egna inbjudningar....
    Ni som har ett tjockare papper som utsida - vad har ni för tjocklek på pappret ???

Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"