• förgätmigej

"Göra inbjudningskort-själv-tråd"

Hejsan!
    Tänkte göra knåpa ihop våra inbjudningskort själva och tänkte att det kanske kunde vara kul med en egen tråd för oss som gör det där vi kan få tips om olika grejer? Gärna med många olika länkar och bilder.. Har ju funnits en jättebra embosseringstråd t.ex.
    Vi har kommit så långt att vi planerat att inbjudningskortet ska vara cremefärgat med en inlaga i transparent papper som vi printar ut själva inbjudan på om det är möjligt..? Och så hade vi funderat att ha ringar embosserade på framsidan av inbjudan + ev. vårt monogram. Hur har ni andra det på inbjudningskortsfronten?

• Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"
  • USA Lina

Äntligen har jag hittat det vinröda papper i rätt struktur jag sökt i månader efter, men det ska utgå ur sortimentet. Jag har lagt in en beställning och håller nu alla tummar för att jag ska få så många jag behöver.

• Lilla Skutt

Papprika Scrapbook kan varmt rekommenderas. Tjejerna har hur mycket som hellst både i butiken och på nätet. De säljer både stämplar och papper och allt annat man kan behöva. Dessutom var de väldigt hjälpsamma och kreativa!

• Millemo

Papprika Scrapbook? Vart ligger det eller finns det på nätet?

• Wih

Millemo
    papprika.se Har just fått hem en STOR beställning därifrån - är halvt ruinerad - men nöjd är jag! Lite dyr frakt tycker jag dock att det är jämfört med andra stämpelbutiker...

Tilde-76
    Men då får man ju inte göra inbjudningskorten själv, det är ju det som är hela grejen?

• visinge

Idag ska jag till Panduro och Granit och se om jag kan hitta grått omslagspapper och ljust ljust rosa papper för infosidan.....skoj skoj.....
    Sedan ska jag försöka ta mig till Ljunggrens i Gamla stan, som tydligen ska vara oerhört bra....!?

• Tilde-76

Wih:

Vi gör våra själv.. drycker och sätter ihop dvs. Det finns ju olika alternativ, trycka själv eller beställa färdigtryckta från dom. Eftersom å,ä,ö inte finns i usa så blir det ju att man vill göra dem själv.

Jag har varit runt många gånger på alla pappersbutiker men inte riktigt hittat rätt. Det som är svårt är ju att få en uppfattning hur papperet ser ut på nätet. Jag hittade till paper-source genom att jag har en kompis som fått inbjudningskort till bröllop som jag såg - och fastnade för direkt.

Lycka till med pysslandet alla! :)

• Lucyinthesky

Köpte allt till inbjudningskorten idag! Ska ha med tapet på framsidan och ett kantbrännt papper inuti. Fast när jag klistrade blev det väldigt tjockt och buligt.
    Vad använder ni andra för klister? Ni som har tunnt papper i, syns inte limmet igenom??

• Johanna = en lat kock

lim på rulle - det bästa jag vet!

eller limstift

• JoR

ville bara tipsa om sidan dafont.com där man kan ladda ner en massa fonter (gratis!). jag använder en skrivstil som heter scriptina blandat med den vanliga lucida sans console - tycker det blir en juste blandning! det är kul att klippa o klistra lite

• Åska

Jag höll på att få slag när jag tittade på Paper Source hemsida - vilken massa fina saker!

Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"