• förgätmigej

"Göra inbjudningskort-själv-tråd"

Hejsan!
    Tänkte göra knåpa ihop våra inbjudningskort själva och tänkte att det kanske kunde vara kul med en egen tråd för oss som gör det där vi kan få tips om olika grejer? Gärna med många olika länkar och bilder.. Har ju funnits en jättebra embosseringstråd t.ex.
    Vi har kommit så långt att vi planerat att inbjudningskortet ska vara cremefärgat med en inlaga i transparent papper som vi printar ut själva inbjudan på om det är möjligt..? Och så hade vi funderat att ha ringar embosserade på framsidan av inbjudan + ev. vårt monogram. Hur har ni andra det på inbjudningskortsfronten?

• Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"
  • Coco

Om man vill göra egna inbjudningskort med fin text på hur går man tillväga egentligen. Kan man printa ut på sin egen printer oavsett strlek på kuvert och inbjudningsbladet sas ? Hur gör man ?Fattar ni frågan ? Känner mig spåndum...

• visinge

IGÅR hittade jag vårt papper till inbjudan. Var på Ljunggrens i Gamla Stan, Stockholm och de hade massor av fint papper. Inte så många valmöjligheter på färger, men många varianter på storlek och material. Det de verkligen hade var stämplar, och annat pyssel till. Bättre än Panduro måste jag säga.
    Nu är det dags att klippa & klistra....men KUL är det tycker jag.
    Vi har köpt lim på rulle vilket jag tror är bäst om det är tunt papper och man inte vill ha "bulligt"...

• Yster

Tänkte kasta in en fråga helt apropå: Var köper man fingrängat akvarellpapper på block? Har sett att Johanna = en lat kock pratat om detta prisvärda alternativ men var kan man få tag på det?

Tacksam för svar / Yster

• Johanna = en lat kock

jag har köpt mitt på InEx men samma block fast lite dyrare finns på tex panduro.

www.pandurohobby.se/order/ProductServlet&aid=672219

www.pandurohobby. se/order/ProductServlet?cmd=detail&aid=672219

om inte första länken funkar så klipp och klistra den andra - och ta bort mellanslaget

• Yster

Johanna: Tack - hittade blocket på Panduro. Är InEx en butik eller en näthandel? Sökte lite på nätet men hittade nog inte helt rätt...

• Brud_2005

Jag har gjort våra inbjudningskort. Bild finns på: groups.msn.com/Brud2005/pictures

Vi har inget särskilt färgtema, men kommer att låta det snirkliga bladmönstret som finns på framsidan av korten att återkomma (i något omarbetad form) på övriga trycksaker.

• Meddelande borttaget
  • Johanna = en lat kock

InEx är en konstnärshandel i Göteborg

• Coco

Tack Magga ! Låter inte så svårt, min m2b är ju lite mer haj än mig på det här med datorer så vi kanske kan knåpa ihop nån fin inbjudan på egen hand.

• Lucyinthesky

Brud_2005
    Jättefina kort!! Vad har ni använt på framsidan? Tapet eller vad är det?

Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"