• förgätmigej

"Göra inbjudningskort-själv-tråd"

Hejsan!
    Tänkte göra knåpa ihop våra inbjudningskort själva och tänkte att det kanske kunde vara kul med en egen tråd för oss som gör det där vi kan få tips om olika grejer? Gärna med många olika länkar och bilder.. Har ju funnits en jättebra embosseringstråd t.ex.
    Vi har kommit så långt att vi planerat att inbjudningskortet ska vara cremefärgat med en inlaga i transparent papper som vi printar ut själva inbjudan på om det är möjligt..? Och så hade vi funderat att ha ringar embosserade på framsidan av inbjudan + ev. vårt monogram. Hur har ni andra det på inbjudningskortsfronten?

• Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"
  • Carlssons pling

Hej, har läst om allas era ambitioner vad det gäller inbjudningskort. Jag har inte någon sådär jätteavancerad dator, så jag har klippt med tandad sax. Ett A5 i ljusgrönt. Papperet har lite gammal look a´la pergament. Jag viker på mitten och skriver inuti. På framsidan klistrar jag hjärtan som jag klippt ur guldpapper. Två st som ligger lite på varandra. Pust har ca 26 st kvar att göra.

• Lucyinthesky

Vi började att fila på inbjudningskorten igår! Hittade en jättefin schablon med murgröna som vi ska ha på framsidan av korten. Även ett litet blad bak på kuverten. Ska kopiera alla papper imorgon, sen e det bara att klistra! Dom blir nog finare än vad jag tänkt!

• Mich@el

Nosen:

Vårt omslag på inbjudan är 270 g. Samma papper finns i en variant som är 170 g, som vi tänker använda till festprogrammet. Tackkortet blir 270 g.

Mich@el

• Nosen*

Mic@el:
    Vart har ni inhandlat erat papper ??

• Lucyinthesky

Nu e inbjudningskorten äntligen klara! Tog bara 3 kvällar, de blev superbra!!
    Sönt att det e klart! Nu återstår bara vigselprogram och festprogram...

• Mich@el

Nosen: Vi köpte vårt papper på Svenskt Papper, och skar till det själva. Ladda med en bunt skalpellblad om du inte vill lägga ut 500 kr för att få det färdigskuret. Lite tråkigt, men de tar ett och samma pris för att ställa in maskinen oavsett om du skär ett ark eller tusen.

Lyckligtvis finns de vanligaste papperssorterna färdigskurna, men vi var petiga med vad vi ville ha.

• Mich@el

Lucyinthesky: Har du något att visa oss andra?

• Lucyinthesky

Jo jag har ju bilder, men vet inte hur jag lägger upp och länkar till dom...

• JoR

Lucyinthesky
    Så fina, jätte fina!! Hur har ni gjort kanterna, de som ser brända ut? Vi har samma datum på vår stora dag - den 17 sept!! När skickar ni ut inbjudan..? Vi har tänkt mitten på maj typ..

• Lucyinthesky

Jesper brännde med en tändare, ca 5 papper åt gången. Fast det luktade och blev mycket aska..
    Vi tänkte dela ut dom nästa vecka redan :o) Vi ska ha medeltidsbröllop och gästerna ska va utklädda. Vi tänkte att de skulle ha lite tid på sig att fixa kläderna..

• Miastra

JoR & Lucyinthesky:

Vi ska oxå gifta oss 17 september!!
    Vi väntar nog i alla fall någon månad till innan vi skickar inbjudningarna. Men vill man, som Lucyinthesky, ha utklädda gäster kan det nog vara klokt att vara ute i ganska god tid.

• Lucyinthesky

Det e ju faktiskt väldigt svårt att hålla sig när de e klara å allt.... de ligger bara å väntar..

• halstabletten

Honungste: skrev du ut inbjudan för hand eller på dator? har länge undrar om man kan köra sådant där fint papper i skrivaren...

• :o)

Då är inbjudningskorten äntligen färdiga och man kan lägga den stressen bakom sig. (ska dock skriva ut informationsblad).
    Jag o syrran satt hela långfredagen med alla korten, väldigt skönt när det sista var gjort.
    ÄR nöjd med resultatet. Nu ska vi gå igenom gästlistan i helgen sen kommer de att postas nästa vecka.

För er som vill se:
    foto.spray.se/album/albuminfo.php

• Lucyinthesky

Vi har skickat dom! Pirrigt!!

Lycka till allihop med era kort!

• Chrihanna Joster

Mia!!

Jättefina inbjudningar! Så stilrena och snygga! Hur gjorde du ringarna?

Hur lång tid tog det att göra dem?

• Larsson

Mia:

Skitsnygga kort! Jag skulle också vilja veta hur ni har fått ringarna!

• majbruttan

Mia!!: Jag vill oxå veta om ringarna...

Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"