• förgätmigej

"Göra inbjudningskort-själv-tråd"

Hejsan!
    Tänkte göra knåpa ihop våra inbjudningskort själva och tänkte att det kanske kunde vara kul med en egen tråd för oss som gör det där vi kan få tips om olika grejer? Gärna med många olika länkar och bilder.. Har ju funnits en jättebra embosseringstråd t.ex.
    Vi har kommit så långt att vi planerat att inbjudningskortet ska vara cremefärgat med en inlaga i transparent papper som vi printar ut själva inbjudan på om det är möjligt..? Och så hade vi funderat att ha ringar embosserade på framsidan av inbjudan + ev. vårt monogram. Hur har ni andra det på inbjudningskortsfronten?

• Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"
  • förgätmigej

Såg nu att det finns lite andra trådar om ämnet också.. men här kan vi ju samla allt som har att göra med inbjudan under samma tak! :)

• mmmajzannn

Jag har bestäält papper och tillbehör från Panduro, till våra inbjudningskort och servettringar=) det ska bli skoj att pyssla när sakerna kommer=)))

• förgätmigej

Har du någon ideé om hur era inbjudningskort ska se ut ännu Mmmmajzannn?

• Annie74

Ljunggrens Pappershandel i Sthlm är rena paradiset när man ska göra egna inbjudningar. Vet inte hur det ser ut ute i landet....

• lillakisse

lite löst. tänkte andvända jätteljusgult papper med vinrött pergament i. Och stansa ut höst löv.

• augusti2005

vi ska ha vita kvadratiska kort med randigt transparent papper i (går jättebra att printa på), tunn guldtråd runtom ryggen, tre embossade guldhjärtan på framsidan. blir enkelt och fint! sen kommer vi att ha ett informationspapper också. tror att det kommer kosta ca 13 kronor per kort, kanske lite mer om man räknar med pennor också. )plus frimärke!

• Blåklinten

Vi/jag kanske ska göra egna me..har inte hittat något som faller oss båda i smaken så jag tänkte att man kan köpa vita tomma kort ta ett silver/pärlemopapper att sätta på utsidan (löst, inte limma) och sen ett likadant på insidan där man skriver texten på och kanske sätter i hop med någon snygg tråd...antingen att man syr eller fäster på annat bra sätt

• förgätmigej

Åhh.. Låter jättefint så som ni planerat era kort! Har ni funderat på hur ni ska utforma texten? Vi har inte riktigt bestämt det ännu, men det blir väl något ganska enkelt. Kom gärna med mera förslag på era inbjudningskort! Alltid kul med ny inspiration!

• Nikita14

Såg precis den här tråden...Hade redan lagt in det här...

Jippie....Färdig

Nu är jag klar med Inbjudningarna, har fotat och lagt ut på våran sida...om det är nån som är interesserad...Har även våra Festprogram klara...

Svar på tråden "Göra inbjudningskort-själv-tråd"