• Svar på tråden Valborgsbröllop 2005
  • WhiteBride

Halloj på er alla valborgsbrudar. Hur går det för er med planeringen o allt som måste göras? Oj oj oj..det e inte långt kvar nu!

• bruden2005

Hej!

phu, lite lätt bröllopsnoja kommer på mig titt som tätt, nära nu!
    Vi har gjort alla stora grejer, men det är en massa(!) saker som ska görs och det känns som om tiden gör allt för fort...
    Vi tänkte fota oss efter vigseln och så får gästerna lite bubbel och snacks under tiden i lokalen och mingla runt med varandra, hur gör ni med det?
    Kram och lycka till i din fortsatta planering!

• Umebruden

Vi ska fotograferas innan vigseln just för att undvika problemet med att "sysselsätta" gästerna, och för att slippa stressa lika mycket. Men om ni har något de kan dricka och tugga på så borde de ju klara sig... :)

Vi har faktiskt varit riktigt aktiva de senaste veckorna. Blivande maken har provat och bokat sin frockcoat, jag och tärnan har sett ut en klänning till henne, och jag har hittat de sista grejerna (nästan) till min klänning som ska sys om två månader.
    Dessutom har vi fixat hindersprövningen och namnbytespappret, så nu är det grönt ljus från statens sida med... :)

Alla inbjudningar är skickade och vi har fått några svar, fast många verkar vänta... lite orolig att de inte kommer...

Ja, och så har vi bokat hotellrummet för natten. Äntligen.

• WhiteBride

Halloj på er.

Jo vi har med gjort det största. Nu har vi bara kvar att prova kläder. Jag ska prova klänningar på onsdag, hoppas på att hitta drömklänningen, om inte så skall jag beställa denna
    www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    Jag hoppas att jag hittar någon i butiken
    på onsdag. Men denna är min absoluta
    favorit. Har ni hittat er klänning än?

Vi har också fixat cateringen, lokal, tackgåva, dukar, dricka, festprogram, vigselprogram, sångare, diskjockey. Så egentligen så är det bara kläderna kvar. Men det är inte det lilla. Det är nästan det viktigaste

Vi har med tänkt fota oss efter vigseln även vi tänkte låta gästerna få lite bubbel och mackor under tiden. Det tycker jag inte är någotn dum ide. Hoppas bara att det blir fint väder under valborg.

• WhiteBride

Umebruden: Vi är så romantiska att vi vill inte att vi ska se varandra innan vigseln. Vi vill se varanda första gången i kyrkan. Min väninna fotograferade sig också innan vigseln och hon tyckte att det var jättebra. Men...

Vi har även varit enormt aktiva de senaste veckorna. Vi sa att vi njuter av julen och nyår sen blir det full fart framåt. Och gud vete vad det har gått undan

Åh. Vet du vad han ska ha på sig? Det håller min sambo hemligt för mig som jag håller hemligt för honom hur jag ska se ut. Det ända vi har sett till är att vi ska köpa på samma ställe så att de i butiken vet hur jag ska se ut så det inte blir helt fel i utstyrslen. Man vill juh gärna att man passar ihopa när man står där framme. VI är nog extremt petiga med det.
    Vi har med fixat med hindersprövning och namn byte. Ska behålla mitt efternamn som mellannamn och ta hans som efternamn.

Vi har både skickat alla inbjudningarna och fått alla svar redan. De kom inom en månad. Så alla kommer. Härligt. Blir 65 pers.

Vi ska inte vara på hotellrum på bröllopsnatten utan vi ska mysa i vår lägenhet som vi skall fixa till inför bröllopsnatten. Vi tar istället en Romantisk Weekent helgen efter. Efter allt har lagt sig och är lungt. Så kan man bara njuta av varandra.

• WhiteBride

När och hur bestämde ni er för att gifta er? Vi hade varit tillsammans i över 6 år (den 2 maj) när han friade till mig på min 25 års dag (16 okt). Vi hade pratat innan om vi skulle gifta oss hur våra ringar skulle se ut. Och vi överens om att vi ville behålla våra förlovningsringar och bara gravera in nytt datum i dem. Så när han skulle fria så hade han gjort två små ringar i papper som han använde när han friade till mig.

Så nu är det 3.5 månder sedan han friade och vi har det mesta fixat. Men det är så roligt och se hur många som känner sig stressade i slutet. Nu har vi 3 månader kvar och vi har det faktiskt ganska lungt. Blir nog värre när det närmar sig.

• Umebruden

Vi har varit tillsammans i över sju år och bestämde oss för att en dag gifta oss redan efter ett halvår. Vi bytte ringar på valborgsmässoafton 1998.
    Dock ägde inget formellt frieri rum, det var mer en gemensam överenskommelse. Fast efteråt saknade vi det litegrann och jag föreslog åt blivande att han kunde gå ner på knä och "fria" när han tyckte det började bli dags.
    Det gjorde han då förra nyår (alltså 2003-2004), och så bestämde vi att sjuårsdagen för förlovningen skulle bli en bra dag.
    Kanske inte det traditionella sättet, men det funkade för oss.

Jag vet vad han ska ha på sig, men jag har ju inte sett utstyrseln med skjorta och allt. Det blir först på bröllopsdagen när vi träffas för fotografering. Han vet hur min klänning ska se ut, men eftersom den inte är sydd än så har ju inte ens jag sett den...

• WhiteBride

Umebruden: Men då är det ändå spännande. Vilken känsla det kommer att vara när man ser varandra för första gången. Längtar så otroligt mycket.

• Umebruden

Idag har jag varit bröllopsaktiv igen... :) Var och köpte tärnans klänning, ännu en utgift att bocka för...

Har samlat alla kvitton i en plastficka, men törs inte ta fram och titta hur mycket vi redan spenderat, särskilt inte med tanke på att de stora utgifterna fortfarande är kvar...
    Här hemma har jargongen blivit "en sån skulle vi köpa" eller "det skulle jag vilja ha" tätt följt av "ska vi spara till det efter bröllopet?".

• WhiteBride

Har ni inte sparat ihop en summa som ni ska använda till bröllopet? Det har vi gjort så vet vi vad vi har till bröllopet. Men först var de pengarna menade att vi skulle spara till hus men så friade han och vi sa att vi använder dem till bröllopet först och stannar kvar ett år til i lägenheten Så just nu så ligger vår budget på 50 000:- Vad har ni satt för budget?

Svar på tråden Valborgsbröllop 2005