• MalinF

BT-träff Stockholm

Hej alla!
    Sambon friade lite oväntat och nu ska vi gifta oss i februari. Det känns som om jag håller på att trötta ut alla mina tjejkompisar eftersom jag (nästan) bara har bröllop och bröllopsfixande i huvudet. Är det några blivande Stockholmsbrudar som har lust att t ex ta en fika och prata bröllop framöver?

• Svar på tråden BT-träff Stockholm
  • Antonia

Jag försökte boka bord förra gången då var det 15 st från början som kom. Då ville de att vi skulle förbeställa maten på tegelvalvet för att det skulle gå lite fortare och för att vara lite förberedda. Men sen blev vi bara fyra iaf. Vilket ändå va jättetrevligt.

Men det går ju att ringa och boka bord, det skulle jag nog föreslå. Om nån annan har tid att räkna ihop hur många vi blir så kan man ju prelboka antal. Sen är det ju inte säkert att alla äter mat.

• Emilia

Rydén vill du som börjat räkna ihop oss ta hand om prel. bokning/förvarning till Tegelvalvet?

//Emilia

• MalinF

Hej alla!
    Ska bli kul den 9/11! :)

Antonia: en fråga till dig (eftersom du är den enda makeup-artisten jag vet om). Jag letar efter en bra foundation. Har du några märken som du jobbat med som du kan rekommendera? Och vad är en primer (och är det värt att satsa på en sån också?).

:) MalinF

• Rydén

Uppdatering av träffen:

Den 9/11 kl 18 på tegelvalvet blir vi alltså:

Emilia
    MalinF
    Karenina72
    Antonia
    Skratthumlan
    Lillsmurf
    Brud 05
    Popcorn
    Rydén
    skratt-maja
    shalimar

• Antonia

MalinF!

Jag ska gladeligen svara på dina frågor.
    Eftersom jag inte vet vad du har för hudtyp så blir det lite svårare.

Primer är en creme man har efter dagcreme men innan foundation. Den är till för att jämna ut ojämneter, förminska borer och ge lite mer lyster till huden. Den är inte alltid nödvändig men är bra för vissa som behöver den mer än andra. Shiseido har kommit med en relativt ny som heter "smoothing veil" den kan man tom använda utan foundation. Huden ser silkeslen ut! En annan lite äldre primer som de har är pre makeup creme.

Shiseido är kända för bra baser bland makeupartister. De är så tunna som möjligt men täcker ändå det de ska. Det finns lite olika sorter att välja mellan.

Min favorit är compact foundation. Det är ett slags cremepuder men som inte är så kladdigt. Man kan blöta svampen för att få en cremigare effekt annars låter man den vara torr. Det finns även två flytande sorter en lite tunnare och en ngt tjockare.

Om du besöker Åhlens el NK så kan de titta ut färg och vilken sort du ska ha.

Kostar ngt mer men är väl värda pengarna, de är dryga, effektiva samt mkt skonsamma för huden. Be oxå om ett gäng prover om du går dit och handlar så du får prova på hudvården som oxå den är så underbar!

Om du undrar över något mer så svarar jag gärna.

Nu ang bt-träffen
    Jag kan dessvärre inte längre den 9/11 *ledsen* hade varit supderduperkul! Det är ju försent att ändra nu men hoppas verkligen att det kan bli ett annat tillfälle snart igen! *hoppas*

• MalinF

Antonia! Du är guld! :)

Då ska jag knata iväg till NK eller Åhléns och prova deras grejer! Är deras ögonskuggor och rouge lika bra också?

• Rydén

Antonia.

Så tråkigt

Vi kanske kan ta det en dag tidigare eller senare?

Vad säger ni andra? Byta dag till den 8 eller 10?
    Det är ju fortfarande ett tag kvar till träffen så det kan ju inte göra så mkt om vi byter dag nu..eller?

• Antonia

MalinF, hjälper gärna till när jag kan!
    När det gäller ögonskuggor är dior och chanel favoriter, de har mkt pigment och fina färger. Gillar eyedust fr Face el Makeupstore ger lite festligare look och lyster. Det är om man köper ögonskugger man använder mkt och känner att man kan kosta på lite extra.

Om man inte vill betala lika mkt för roliga färger som man bara har ibland så tycker jag att bla MaxFactor och Loréal har rätt bra pigment. Face och makeupstore är ju inte heller så dyra men roliga färger och bra pigment.

Rouge, shiseido har tvådelade rouge som är rätt finurliga, man kan använda den ljusa som highlight på kindbenen eller för att tona ut den skarpa rougefärgen. Gillar Rose och 4an jättemkt. De har oxå ett snyggt solpuder. YSL har oxå ett jättefint solpuder och ett fyradelat rouge som är fint.

Billigare: Max Factors solpuder, Make up stores rouge.

Berätta gärna när du varit och handlat och säg va det blev. :)

Rydén!! Ja ja snälla snälla, skulle bli så glad om det gick att ta det den 8 el 10, kan båda dagarna! Hur funkar det för er andra?? Om ni kan och vill ändra?

• Lyckligt nyförlovad

Såg att ni har planerat en liten träff den 9/11 i Sthlm. Är det för sent att hoppa på? Jag gifter mig den 20 augusti nästa år!

• MalinF

Tack Antonia, här ska shoppas! :)

Jag kan både den 8:e och den 10:e (som det ser ut nu....)

Svar på tråden BT-träff Stockholm