• MalinF

BT-träff Stockholm

Hej alla!
    Sambon friade lite oväntat och nu ska vi gifta oss i februari. Det känns som om jag håller på att trötta ut alla mina tjejkompisar eftersom jag (nästan) bara har bröllop och bröllopsfixande i huvudet. Är det några blivande Stockholmsbrudar som har lust att t ex ta en fika och prata bröllop framöver?

• Svar på tråden BT-träff Stockholm
  • Antonia

lillsmurf det är faktiskt inte så farligt. Jag har varit på två och haft så otroligt trevligt! Så om du kommer på andra tankar tycker jag faktiskt att du ska komma.

Nå hur blir det med datumet. Många kockar....

• Emilia

lillsmurf - September 2005 här. Aldrig varit på träff förut, men ska 17 se till att gå på nästa. Verkar vara roligt och givande... plus att man ej tröttar ut sin blivande med alla tankar och funderingar.

Kom med du också... men självfallet kan vi prata tankar och funderingar också över nätet? Datum, plats? Hur långt har du kommit i planeringen? Välkommen in i tråden, föresten.

//Emilia

• Rydén

Har hört mig lite för och det kan vara så att jag kommer loss den 9/11.

Så, ska vi besluta oss för den 9/11? Verkar ju som att de flesta kan då.

Någon som har förslag på var och vilken tid vi ska ses?

• Skrutthumlan

den 9/11 funkar för mig också.

Vad sägs om Tegelvalvet?
    Det var det stället som var på tapeten sist och jag tyckte det var helt okej.
    Inte så dyr mat.

/Skrutt

• Emilia

Tegelvalvet, är det där vi St.Eriksplan?

9/11 passar mig.

//Emilia

• Skrutthumlan

Japp, Tegelvalvet ligger precis på st eriksplan

Det var inte så fullt med folk där när vi var där, dvs vid 18-tiden förra gången. och det kan ju vara bra om man är många.

/Skrutt

• lillsmurf

Emilia, Antonia - Tack, ja man kanske skulle ta och följa med iaf.

Jag kan den 9/11.

Emilia - Jag gifter mig den 19 augusti 2005 i Hedvig Eleonora i Stockholm.

Bröllopfesten kommer att hållas på Ängby Slott. Vad gäller planeringen har vi bokat kyrka och lokal som du ser ovan, utsett bestman, marskalker, tärnor, brudnäbbar, bestämt färgtema olika nyanser av grönt samt vitt! Gästlistan är mer eller mindre klar, men det är väl egentligen det enda.

Jo bröllopssviten har vi bokat också!

Det känns som det börjar bli dags att ta tag i allt det andra nu, fotograf, transporter, inbjudningskort, klänning osv.

Hur långt har du kommit?

• lillsmurf

Hej tjejer!

Här kommer mina svar

1. Hur gammal är du?
    24

2. Var i stockholm bor du?
    Innanför tullarna

3. Har du barn?
    Nope

4. När gifter du dig?
    19 augusti 2005

5. Vad har du för hårfärg och ögonfärg?
    Mellanblond, grön grå blå melerade

6. Hur lång är du?
    171

7. Fritidsintressen?
    Hmm, träffa vänner, läsa, bio, självklart, just nu, planeringen av bröllopet

8. Har du djur? om ja, vad för sorts djur
    Ja, hund, Grand danois

9. Röker du?
    Ja, men tänker sluta den 1 november!

• Emilia

lillsmurf - hur långt vi har kommit.... ungefär som ni måste jag säga. Vi har bokat kyrka + resturang för bröllopsfesten.

Tärna & Bestman är utsedda, även toastmaster (samma som bestmanen). Brudnäbb har vi bara en änsålänge, men hoppas att någon mer kommer vara det.

Tema och inbjudningskort, meny m.m. är klart i tanke!

Gästlistan är som gott som klar.

Syns vi den 9/11 då?

//Emilia

• lillsmurf

Ja det gör vi! Ser fram emot det! Avvaktar tid och plats!

Svar på tråden BT-träff Stockholm