• Bride2B..

Young bride seeks... ;)

Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? Hör av er så kan vi "guida" och dela med oss av våra lyckorus :) /Julia

• Svar på tråden Young bride seeks... ;)
  • agustibrud

Det går att komma undan ganska billigt om man letar efter små fickor att spara på, vi har inte heller en stark budget på bröllopet och räknar med att det ska kosta max 30 000 mer har vi inte råd med. Har läst andra trådar o det verkar som om alla vill vara värre än den andre vad det än gäller.

• agustibrud

bride2be hur många gäster räknar ni med?

• Blåklinten

Ja de blir nästan som en tävling..men vi har ungefär samma budget någonstans runt 30 - 50 000 sen gör de inget om man skulle gå på mindre !!

• Bride2B..

aa men på sista tiden så har jag räknat ihop "klämmt pengarna" och fått ner det till 35.500 först låg det på 70.000 så jag tycker att jag har gjort ett väldigt bra jobb... och nu eftersom jag hittat saker på Ebay så kommer jag kunna få det ett par tusenlappar billigare.. vi får c hur långt man kan komma med att göra detta.. :)

• Blåklinten

Vi har kommit fram till ca 80 st...du då ??

• Bride2B..

Vi har tänkt eller snarare jag har tänkt att ha bröllopet i tre delar...
    1. Kyrkan (varav alla/vem som helst är inbjuden)
    2. Restaurang (endast för våra familjer+våra mor- och farföräldrar)
    3. Lokal av någon form (där alla återigen är välkommna att komma)

Vi räknar kanske med en minst 150 gäster. har inte skrivit listan till fullo ännu.

• agustibrud

bride2be hur många skulle komma vi blir 70 st och om man jämför med övriga på BT så är det ganska överkomligt tror jag med priset, jag sparade tex in 500 kr på att en svägerska ska sminka oss istället för frisörskan som tog 250 kr st.

• agustibrud

så hade vi oxå tänkt från början med mat bara till släkten men efter många funderingar så valde vi billigare alt till mat och åt alla, man är ju inte enbart där för att äta och jag har pratat med många som kommer som tycker att det är alldeles lagom

• agustibrud

Men visst var det svårt att dra gränsen på vilka som skulle komma och inte jag hade kval för först skulle vi ha ca 60 gäster men vi kunde inte bestämma oss så det blev tio till hade inte pengar varit ett problem så hade vi nog varit 30 till, men tyvärr...

• agustibrud

gud va jag tjatar...förlåt är rastlös

Svar på tråden Young bride seeks... ;)