• Dolphin

Manlig strippa!

Hej tjejer!

Jag ska ordna en möhippa till min syster och funderar på att hyra in en manlig strippa.
    Är det någon som har något tips på nån. Lyckas inte riktit hitta det jag behöver. Någon som kanske har hyrt en som är bra? Någon som kanske vet vad det kostar.

Tack för hjälpen ni som kan!

• Svar på tråden Manlig strippa!
  • Electric Lady

Den "djupare" anledningen till att man vill konsumera striptease är självklart maktbegär. Den som köper en annan människa för 6uella syften utövar makt över den människan.

• Rita

Vet inte om jag kan hålla med om det, jag tror mer att det är något "förbjudet" och "lockande", fast du har en poäng i det. Tror hur som helst att om man ska anlita en strippa ska man nog tänka igenom ordentligt varför och vilka konsekvenser det kan ge.

• mud

En av mina bästa vänner berättade för sin M2B och hans vänner att det inte skulle bli nåt bröllop om det var strippa med på svensexan.... det vill man ju inte råka ut för precis :)

• londonbruden

Jag skulle lamna mohippan om minavanner fixade strippa. tycker det ar pinsamt.

•  Kaya ,fd Marlie

GO girls go!!!!

Moraltanter må vi vara men det är för den goda sakens skull.

• Electric Lady

En fråga: Folk kallar jämt de som är mot t ex p0rr och 6handel för "moralister". Men vänta nu, vem är det som är moralkonservativ? Vem är det som har pratat om "förbjudet" här i tråden t ex? Varför heter p0rrklubbar "Tabu"? P0rr och den industrin spelar hela tiden på att 6 skulle vara något skuldbelagt och förbjudet, inte de som är mot p0rr.

• Dolphin

Blanda in mig i försatta diskutioner tack!
    Jag har redan sagt att jag inte ska hyra en strippa (om man kanske kunde läsa igenom alla inlägg innan man svarar)!!!

Tack

• Tebisalet

Kaya ,fd Marlie & Electric Lady:
    Stå på er!

Jag tycker snarare att det är konstigt att så många andra reagerar på att man reagerar! Om ni förstår vad jag menar. Att man ska hålla sig för sig själv med sina åsikter eller i forum speciellt avsedda för såna åsikter. Men vad blir det då för debatt/diskussion?!! Samhället måste väl ha debatter och diskussioner för att överhuvudtaget va ett friskt samhälle! Och då inte bara i speciellt avsedda forum (för vad tjänar det till?). Och jag uppfattar inte Electric Ladys och Kaya ,fd Marlies inlägg som påhopp. Man måste för all sin dar få uttrycka sin åsikt och även kämpa för dem! Vad är det liksom att säga att det enda som spelar roll är vad som är lagligt? Se på historien, det har varit mycket knas på lagarna genom tiderna. Nazityskland, behandlingen av svarta i USA tex. Ok, jag vet att det är en helt annan sak, MEN principen är densamma! Man kan inte bara bry sig om vad som står i lagen, utan man måste faktiskt få tänka, tycka och tro själv också! Etik och moral tycker jag är viktiga såna områden där vi faktiskt inte alltid bara kan följa samhällets/medias/lagarnas uppfattning. Skulle vi följa media så skulle nästan allt handla om skandaler och sex. Följer vi bara lagen så kan man fortfarande göra mycket moraliskt förkastligt av många slag. Man måste få tycka själv och då även uttrycka sin ståndpunkt! (iaf så länge man gör det på rätt sätt. Klart det finns gränser, men jag tycker som sagt att ovanstående inlägg varit inom de gränserna).

För övrigt håller jag inte med om att det skulle va helt "frivilligt" att folk jobbar som strippor! Är det inte för pengarna så är det troligen nåt sorts sökande efter bekräftan. En, i mina ögon sett, väldigt snedvriden strävan efter bekräftelse. Jag tror inte att det är sund. För nån part. Det finns folk i porrfilmer som också kan säga de trivs med det, men som det är hur uppenbart som helst att de verkligen inte mår bra. Men det är liksom deras värld. Tragiskt. (Läst psykologi någon?)

Sen skulle jag personligen se det som väldigt osmakligt med en strippa på en möhippa/svensexa. De blivande brudparet ska snart lämna sina så värdefulla löften åt varandra om att älska varandra i nöd och lust. Nånting fint, vackert och oh så värdefullt. Ska man då strax innan stå där framför en strippa som försöker få en upphetsad?? Jag har svårt att se nöjet i det hela.

• Dea

Electric lady!

Tror du har en viktig poäng! Sexbranchen om man får kalla den det lever på normen att kvinnor inte vill ha sex, och att män alltid vill ha det, att könsrollerna dras ut till sina extremer, så det uppstår ett behov att fylla. Om sex tilläts handla om närhet och känslor och ömsesidig lust, istället för makt, rollspel och tabun så skulle botten gå ur hela branschen.

Som jag ser det.

• bejbi

JAg tror att man som vännina känner sin vän och blivande brud såpass mkt att man vet vad hon har för åsikter om att få en strippa på sin möhippa, eller svensexa.

Så detta är ju helt individullt.
    Vi hade på en vänninas möhippa en mkt god vän till oss alla som gjorde en ploj stripp vilket var mkt uppskattat av bruden...

Svar på tråden Manlig strippa!