• Dolphin

Manlig strippa!

Hej tjejer!

Jag ska ordna en möhippa till min syster och funderar på att hyra in en manlig strippa.
    Är det någon som har något tips på nån. Lyckas inte riktit hitta det jag behöver. Någon som kanske har hyrt en som är bra? Någon som kanske vet vad det kostar.

Tack för hjälpen ni som kan!

• Svar på tråden Manlig strippa!
  • Hannita

Alltsa vad jag tycker ar jobbigt med BT ar att om man fragar om nagot, sa skall alla (manga) komma med sina synpunkter/moralkakor pa det hela, som egentligen inte har med fragan att gora.
    Kan man inte bara lata folk vara? Om nu Dolphin vill hyra en strippa- han val hon/han gora det? Det ar ju lagligt annu...

Tycker att alla (inklusive skrivande) borde bli lite snallare har pa BT. For man ar ju har for att fa hjalp och ibland hjalpa andra, inte predika.

• Electric Lady

Hannita, om någon skrev in att "Jag vill gifta mig med en 8-åring, vad ska hon ha för klänning?" skulle du gratulera och ge små råd? Antagligen inte, för det skulle du uppfatta som ett övergrepp, som något moraliskt fel.

Dolphin har skrivit in och berättat att hon planerar att begå vad jag anser är ett övergrepp, nämligen 6handel.

Då kan inte jag vara tyst om det, precis som du antagligen inte skulle vara tyst om det hypotetiska exemplet ovan.

• Hannita

EL-
    det ar ju lite skillnad pa att gifta sig med en 8-aring och hyra en strippa, eller?
    Men jag orkar inte diskutera med dig, det leder ingenstans, allt jag ville var att folk skulle visa andra lite mer respekt......suck...

• Electric Lady

Poängen med mitt inlägg är inte att det ena är detsamma som det andra, utan att få dig att förstå att det är omöjligt att hålla tyst om någon berättar att han eller hon planerar att begå något man uppfattar som ett övergrepp.

• Juli-bröllop

Manligt eller kvinnligt spelar ingen roll anser jag. Striptease är ovärdigt och nedvärderande mot könen.

Att vissa "väljer" att göra det är tragiskt och får stå för dem. Men en sak de tyvärr inte tar i beaktning är att de bidrar till sexismen i vårt samhälle. Och det stör mig... Är det snart inte dags att sluta se på Striptease som en "kul grej"?!

Det är ju, oavsett man eller kvinna, en människa som blottar sig, ställer sin nakna kropp till beskådan, åmar och kråmar sig för att väcka upphetsning och beundran... för pengar.... *suckar tungt*

Det är så tragiskt att vi inte kommit längre i debatten.

• Bonnie

Det är HELT fascinerande hur många tar på sig ansvaret att vara "samhällets väktare", personen som startade den här tråden ville veta om nån hade lite tips på hur man går tillväga när man ska hyra strippa INTE få en uppläxning i hur "fel" och förnedrande det är med stippor. Folk som är stippor väljer att vara det och blir inte tvungna under pistolhot så låt folk göra som de vill!!

• Gnu

Vad är den EGENTLIGEN för skillnad mellan män och kvinnor? Se den här tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m517493.html

Ett tankeexperiment: prova att byta ut "möhippa" mot "svensexa" och "manlig strippa" mot "kvinnlig strippa" och tänk efter om reaktionen skulle bli likadan...

• Dolphin

Men asså hallå!

Jag vill bara börja med att tacka dem som inte valt att hacka på mig.

Så håller jag med Bonnie om det där med "samhällets väcktare".

Har folk verkligen inget bättre för sig än att sitta och predika här på BT om ditten och datten?

El Lady- att gifta sig med en 8 åring är inte laglit, det är däremot striptease.

För övrigt för dem som är intresserade har jag valt att ej hyra en strippa. Jag har läs igenom alla inlägg och dem som gett "normala" råd har jag tagit till mig. Jag vet att min syster och dem andra som jag känner i gruppen av oss tjejer skulle uppskatta en strippa och tycka att det var kul. Men vissa känner jag inte och jag vill inte skapa obehag för någon. Att titta på en strippa måste ju också vara frivilligt! Så det är vad jag har fått ut av det här inlägget. Tack till dem som gett konkreta råd.

Till alla ni andra! Ni kanske borde fundera på en framtid i politik istället för att leka moralens väcktare här på BT!

Tack för mig!

• Majsan80

Oj, oj... Go for it! Jag har tyvärr ingen att rekommendera me´n jag hoppas ni får kul.

•  Kaya ,fd Marlie

Hannita.Dolphin mfl,

Om ni läser EL s inlägg här ovan så kanske ni förstår att HON anser att det är allvarligt och viktigt att inte hyra en strippa,trots att det är lagligt.

Bara för att någonting är lagligt så behöver ju inte det betyda att man inte känner stor sorg och bedrövelse över 6handel.

Det handlar inte om att vara BT väktare,det handlar om att ALLTID försöka i så stor mån det går att få fram sitt budskap.
    Om man INTE gör det mer än där ni tycker att det är befogat så kommer det ju aldrig fram.
    Om nån på ELs jobb eller skola sa samma sak skulle hon ha sagt och gjort samma sak,fast UTAN filter och avstängningar.
    Garanterat,för det ÄR en viktig fråga.
    Bojkotta ALLTID 6handel.
    Om alla gjorde det så skulle den försvinna
    (naivt kanske)
    Och då skulle (INTE ALLA) de som jobbar med det slippa tro att dom inte är värda eller kompetenta till ett jobb där dom får använda hjärnan.
    Då många av dom utsatts för övergrepp och är olyckliga människor.
    (inte alla,jag VET)

Svar på tråden Manlig strippa!