• kestra

roliga (?) efternamn

Tänkte höra om era erfarenheter i dubbel-efternamn! Dvs. när man behåller sitt eget och sätter ihop med mannens. Kan bli skoj ibland, dessa efternamn kommer ur min bekantskapskrets (de vet om att de är med ):
    Persson-Persdotter
    ÅgrEhn (av Ågren och Ehn)
    Blixt-Leitung
    Knapp-Lepp

• Svar på tråden roliga (?) efternamn
  • madddee

Hopp@s
    måste inte fler än 4 pers heta samma för att finnas med? Har nämligen en kompis vars efternamn är jätteovanligt, bara tre pers heter det (hon, hennes bror och hennes mamma ) och de finns inte med på SCB's hemsida...

• AnnaM

Genom släktforskning har vi upptäckt att en numera död släkting till min familj hette Dussin i andranamn, han var det tolfte barnet! Lite lustigt.

• AnnaM

Jag kollade lite på släkten igen, i samma familj som Dussin finns även nr 8: Ottilia och nr 11: Elvida. Undrar om de hade brist på fantasi... men det är förstås inte så lätt att ge tretton barn tre namn var och fortfarande tycka att namnen är vackra.

• Ebbalala

i grannkvarteret bodde familjerna Stridh, Fridh, Fröjd och Fisk :)

• Jema

Vet att det finns ett efternamn som stavas såhär: MENS

Jema

• Linda79

en vän till mig vägrar gifta sig med sin sambo (iallafall och ta hans efternamn)
    hon heter ann och han alqvist lägg ihop själva!!! jag förstår henne!

• Lina2004

HAHAHHAHAHAHAHAHAAAA den var braaaaaaaaaaaa!! stackars tjej! Det MÅSTE ju hennes blivande förstå?!! :D

• West

Inga roliga ihopsammansättningar jag kan komma på nu, men lite roliga efternamn...

En fd klasskamrat han heter Malin i efternamn (utt. Ma-lin). Mer än en gång fick han höra flicknamnet istället... Några bekanta till hans familj döpte sin dotter till Malin för att retas... :)

Känner också några som heter Eller i efternam. "Eller vaddå?" :D Det var ganska jobbigt att vara nära Göteborg under radioprogrammet Rallys storhetstid "É du go Eller?!" :D :D

• madddee

På tal om för många barn...
    Min pappa kände en gång en familj som fick tolv barn, gissa vad de sista två fick hela?? Jo Elvan och Tolvan...

•  Kaya ,fd Marlie

Sen kan man ju vända på det,

Vet två systrar vars barn heter Victor Emma och Hanna

Och den andras heter Tindra William och Jessica.

Detta har verkligen fått mig att skratta när dom ropar på dom....

Svar på tråden roliga (?) efternamn