• kestra

roliga (?) efternamn

Tänkte höra om era erfarenheter i dubbel-efternamn! Dvs. när man behåller sitt eget och sätter ihop med mannens. Kan bli skoj ibland, dessa efternamn kommer ur min bekantskapskrets (de vet om att de är med ):
    Persson-Persdotter
    ÅgrEhn (av Ågren och Ehn)
    Blixt-Leitung
    Knapp-Lepp

• Svar på tråden roliga (?) efternamn
  • Ebbalala

Kaya: Vet inte om jag är trög idag men jag fattar inte riktigt...?

•  Kaya ,fd Marlie

Jag tycker att det är fåniga namn bara...
    Det var inte så avancerat.

• Lady Java

Den här tråden är ju för rolig!!!

När jag var liten fanns det en man(?)i Kiruna som hette Gorkaj Smajl!

I min farmors hemby fanns det fyra syskon som hette: Hadar, Vidar, Tamar och - Vivi..! För att inte tala om de fyra bröderna Matteus, Markus, Lukas och Torsten(tror jag)!

• Hopp@s

>>> madddee

Vad gäller förnamn behöver det inte finnas mer än en person som har ett visst namn, däremot finns det en nedre begränsning på fyra personer då det gäller efternamn (för att få träff måste alltså 5 pers eller fler ha samma namn). Kan t.ex. bekräfta att det finns två kvinnor som heter Tolvan i förnamn, varav en av dessa kvinnor har det som tilltalsnamn...

• Lady Java

Jag kom på två exempel till! En kompis var i en affär i Norge och hörde plötsligt en röst som sa: "Kom nu, Glenn-Kent och Rita-Peggy!"

Och min sambo pratade en gång med en man i en bar som presenterade sig som Cliff-Rickard Andersson. Han blev inte trodd förrän han drog fram körkortet och bevisade det!

• madddee

Hopp@s
    Aha, då fattar jag... Ska kolla upp -siffer-nokarna igen, vi pratade nämligen om dom i förra veckan

Lady Java
    Har åxå en sån: Matteus, Markus, Lukas och Jan-Erik(?) Det är så skoj!

• kestra

det finns en familj som döper sina söner enligt följande:
    generation 1: John
    genaration 2: John-John
    generation 3: John-John-John

...och sen börjar de om! själv är jag bekant med en av "generation-tvåorna"

• BettyBoop

Kestra:
    Vilken fantasi den familjen har...stackars John-John-John...
    Vilken rolig tråd!

• ChristiansBrud

på tal opm barn som döps efter traditioner vet jag en släkt där de skiftar mellan Carl-Henrik och sedan Henrik....inte så kul som john john-john och johnjohnjohn dock

• mermaid

Här i Kristianstad finns det är person som heter k o l u d e r (vågade inte skriva ihop med risk för filter) i efternamn. Det uttalas med kort "o" fast det blir roligare med långt... :D

Svar på tråden roliga (?) efternamn