• kestra

roliga (?) efternamn

Tänkte höra om era erfarenheter i dubbel-efternamn! Dvs. när man behåller sitt eget och sätter ihop med mannens. Kan bli skoj ibland, dessa efternamn kommer ur min bekantskapskrets (de vet om att de är med ):
    Persson-Persdotter
    ÅgrEhn (av Ågren och Ehn)
    Blixt-Leitung
    Knapp-Lepp

• Svar på tråden roliga (?) efternamn
  • Gnu

Maria P:
    Nej, inte Solna. Stockholmskatalogen dock. Tur att någon annan kommer ihåg Lasse-Gurra Aktersnurra. Jag var rädd att ingen skulle tro mig!

• Ellte

Jag vet att Jonas syster och hennes kompisar brukade terra nummerupplysningen (när den fortfarande var gratis) med att ringa och fråga efter Lasse-Gurra Aktersnurra :D Så jovisst han lever i folks minnen ;)

• Kookai

Jag minns också Gurra Aktersnurra men visste inte att det faktiskt fanns nån som hette så! * asflabbar *

• Chinna

Har också besökt fotous fotous på Cypern!
    Känner en Bo-Sune.
    När vi var små busringde alla till en Rut Hjärter ...

• Stjärna

Kommer också ihåg en fasansfull gympa och mattelärare som ska ha hetat Ödén allmänt kallat Ödet...

• Maudlin

PÅ tal om roliga namn, jag tycker synd om Gun Hellsvik när hon skall presentera sig i USa. Gun vet ju alla vad det är och Hellsweek är det som alla militärer går igenom när de gör lumpen.

Annan kuriosa, satt och tittade lite i telefonkatolgen för jag skulle leta upp en barndomskompis. Man kan ju ha en titel efter sitt namn och jag hittade en som hade titeln "Pappas lilla tös", fanns en annan som hade "Morfar" som titel, lite sött.

• Ettolrach

Mina svärisar heter båda dubbelnamn, och min svärmors systrar heter alla dubbelnamn. Och för att göra det ordentligt är en av min mans mostrar gift med en man med dubbelnamn och deras dotter (min mans kusin) är gift med en man med dubbelnamn - gissa om jag var förvirrad över dessa namn i början...

Hade en gång i tiden en klasskamrat med efternamnet Dick, jag hoppas han inte flyttat till engelskspråkigt land...

• Dea

"Mi Rakel", och "Stella Tilde" på små flickor. Låter som Mi var mer välkommen än Stella.

• MissRut

Dea: haha! Det var nog bland det roligaste hittills! :D

• Dora

Apropå titlar i telefonkatalogen vet jag en som titulerar sig "Sultan" där.

Svar på tråden roliga (?) efternamn