• kestra

roliga (?) efternamn

Tänkte höra om era erfarenheter i dubbel-efternamn! Dvs. när man behåller sitt eget och sätter ihop med mannens. Kan bli skoj ibland, dessa efternamn kommer ur min bekantskapskrets (de vet om att de är med ):
    Persson-Persdotter
    ÅgrEhn (av Ågren och Ehn)
    Blixt-Leitung
    Knapp-Lepp

• Svar på tråden roliga (?) efternamn
  •  Kaya ,fd Marlie

Har du kollat länken högre upp?

• Sjöjungfrun

Ja...scb.se...vart hittar man det sen då? jag vet inte vart jag ska leta....

• Sjöjungfrun

Oliven o Kestra:

undrar om det finns så där jättemånga Ann Ahlar....pratar kanske om samma person..denna jag vet döpte om sig till Anna fick jag höra...fortfarande inte så lyckat det iheller...

• Sjöjungfrun

Kaya fd Marlie:

hittade några andra...så är det när man är "hied"....
    man letar inte så noga...

• Cassiopeija

Vet en familj där alla åtta barnen börjar på bokstaven D: Daniela, David, Dominique, Dick, Dennis, Dan, Donovan och Dimitri.

• Meddelande borttaget
  • Lojsan

Kände en tjej som hette ANU i förnamn...
    Kul att dela ut nåt till henne, t.ex. Jaha, här är Anu´s papper/skor/kaka...!!!

/Lojsan

• Guldfisken

Annars finns det ju härliga namn att hitta i sportens värld. Alla känner väl till Korunka (kommer tyvärr inte ihåg förnamn och sport), orienterskan Simone Luder och hockeyspelaren Miroslav Satan.

• Freja

Ja just det Guldfisken!

Jag drar mig genast till minnes den norska fotbollsmålvakten Frode Grodås.

Utrikesministern i Tjetjenien (tror jag bestämt att det var) hette Tjobajs.

/F :)

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Squeezetoy

Min klasskompis har en granne på vars dörr det står H Heffner...

/Ingrid

• Sjöjungfrun

Hade precis en kund på jobb som hette Schallow i efternamn....ordet betyder väl ytlig på engelska? eller?

Gör de det så är det kanske inget roligt namn att ha.

• Squeezetoy

En karl som brukar vara på samma bankörningar som mig heter Ponny, har är typ 50+ och det är hans föräldrar som gett honom namnet!! Folk brukar ofts tro att han heter Conny och typ alla måste fråga två ggr.

/Ingrid

• Squeezetoy

Diskuterade precis detta äne med ett par kompisar. Och de visste om ett par officerer vars namn inte riktigt gick ihop med deras grad.

Vad sägs om Kapten Uller, eller som det då står på namnbrickan; Kn Uller. Inte så snyggt om man läser ihop det. Han lär också ha avancerar ovanligt fort till att bli major.

Inom försvaret så talar man ju ofta om personer med deras grad och efternamn. Någon så inte tyckte det var så roligt att vara major var major Näs. När man säger det snabbt blir det ju gärna majonäs...

/Ingrid

Svar på tråden roliga (?) efternamn