• kestra

roliga (?) efternamn

Tänkte höra om era erfarenheter i dubbel-efternamn! Dvs. när man behåller sitt eget och sätter ihop med mannens. Kan bli skoj ibland, dessa efternamn kommer ur min bekantskapskrets (de vet om att de är med ):
    Persson-Persdotter
    ÅgrEhn (av Ågren och Ehn)
    Blixt-Leitung
    Knapp-Lepp

• Svar på tråden roliga (?) efternamn
  • Oliven

Jag stötte på en som hette Goos-Frisk i efternamn, men det uttalades ju liksom Gosfrisk. Tyckte jag var gulligt
    Har även stött på en Ann Ahl som pausade ganska långt mellan för och efternamnet när hon presenterade sig

• Johanna = en lat kock

Mina föräldrar hade en granne som tog mannens namn, Mört, när de gifte sig problemet var att hon hette Meta... :D

sen gick pappa på alnarp och under uppropet så ropade de upp Ull-Rika Bagge (på skånska förstås) - stackars Ulrica :)

• Gördis

När vi gifte oss tog jag min mans efternamn också, alltså dubbelt efternamn. (Har dock bytt bort det igen eftersom jag inte trivdes med dubbelnamn). På vår dörr stod då A Strid Lindgren.

• picky

det här har väl inte med saken att göra egentligen, men... när jag gift mig med min älskling så blir mina initialer PMS =) kan nog passa med tanke på mina humörsvängningar dock!! =)

• essex

har hört om en kvinna vid namn Dot Com
    i USA...

men det kanske också är en skröna...

• MissRut

Detta är sant och säg till om ni känner honom: Bror-Erik Bohjort- Granath. :)

• Bellina

Vad sägs om Anders och Lars Nopp? Far och son.

• Gudde

Vi hade en doktor på min födelseort som hette Balla i efternamn.

• Electric Lady

Vitaliano Corvo

Hans yrke? Lärare i italienska...

Svar på tråden roliga (?) efternamn