• kestra

roliga (?) efternamn

Tänkte höra om era erfarenheter i dubbel-efternamn! Dvs. när man behåller sitt eget och sätter ihop med mannens. Kan bli skoj ibland, dessa efternamn kommer ur min bekantskapskrets (de vet om att de är med ):
    Persson-Persdotter
    ÅgrEhn (av Ågren och Ehn)
    Blixt-Leitung
    Knapp-Lepp

• Svar på tråden roliga (?) efternamn
  • Sunny

När jag jobbade på nummerupplysningen var det en period när var och varannan ringde och frågade efter innehavaren till ett Malmönummer (tror jag). Fy vad jag blev less på att säga att numret tillhörde en Thung Phung! Till slut försökte jag bara snitsa till det lite i uttalet så att de inte skulle tycka att det var så fruktansvärt roligt!

• anncaBq

Har en kompis vars bror heter Ya Fan! :)

• Electric Lady

Som för att ytterligare förvärra Gun Hellvsviks lidanden, vill jag meddela att Gun på kurdiska är en benämning på en del av det manliga fortplantningsorganet - iaf är det vad mina kurdiska vänner har sagt mig. Någon kurd här kanske kan bekräfta eller dementera?

Min far brukar prata om en man som hette Kent-Jesus. Mamman var svensk, pappan spansk och det var 40-tal...

• Leah

När jag gick gymnasiet hade jag en klasskompis från Gotland som hette Conny. Han uttalade sitt [koånni] vilket, om jag är rätt informerad, är ett skälls ord för homo6uella män i arabspråkiga länder.

• ichm

Apropå Pippa (som förresten är förkortning för Philippa) så vet jag en skådespelerska från England som heter Sugg i efternamn. Min far har en kollega som heter Gulla och som gifte in sig i familjen Natt-och-Dag.

• Mumin

Läste bland bebisannonserna i tidningen att en tjej med efternamnet Nork och killen Drott hade fått barn. Hoppas inte den lilla har fått namnet Nork-Drott/Drott-Nork för det flyter inte så bra

Min mans mamma är från Norge och han har två kusiner som heter Knut-Roger och Tor-Birger, underbart roliga namn tycker jag.

Jag har träffat en dansk som heter Bögholm, hade lite svårt att hålla mig för flin! Sen har jag en kompis som heter Vogel och hennes kille heter Snygg. Om de gifter sig så har de lovat att inte heta Snygg Vogel!

Ha ha Sunny, Thung Phung!! Kul som tusan, fast jag fattar att du blev less!
    Ya Fan är också kul!

• Mumin

Hmm, jag skrev ett inlägg som fastnade i filtret? Undras vem det var, Tor-Birger eller Knut-Roger som inte godkändes?

Eller Snygg Vogel? Nork Drott? Dansken Bögholm kanske?

• Mumin

Hmm, jag skrev ett inlägg som fastnade i filtret? Undras vem det var, Tor-Birger eller Knut-Roger som inte godkändes?

Eller Snygg Vogel? Nork Drott?

• Mumin

Det var B ö g h o l m som inte slank genom!

• grön brud

Ovan nämnda Gulla Natt och Dag döpte vår yngste son.

Svar på tråden roliga (?) efternamn