• Gå ner i vikt till bröllopet i juni 2014

    Lör 19 okt 2013 15:08 Läst 10064 gånger Totalt 84 svar
    Lör 19 okt 2013 15:08

    Har sett att det finns en populär tråd redan men känner att jag inte orkar läsa från början så jag startar en ny tråd och hoppas på lite sällskap ;) Mitt mål är att ha gått ner ca 7-8 kg till vårt bröllop den 28/6-14, jag är dock inte ute efter en quickfix utan vill behålla formen även efter bröllopet. Jag vill med andra ord komma igång med träning och att äta nyttigt och varierat. Tänkte börja redan imorgon söndag (har börjat alldeles för många måndagar så nu testar jag ett nytt grepp ;)) någon som vill hänga på??!

  • Sön 20 okt 2013 21:39 #21

    Hejsan alla!

    Ska i å för sig gifta mig i maj men ville bara tipsa om 5:2 dieten.
    äta vanligt (men nyttigt) 5 dagar i veckan å sen 2 dagar i veckan där man äter endat 500kcal (ej 2dagar i rad och de behöver inte vara samma dagar varje vecka)
    De dagar jag "fastar" äter jag då ng frukt ng gång mellan 10-12 å sen äter jag en god sallad å en stekt kycklingfile till kvällsmat. De dagarna man fastar behöver man inte motionera något värst.
    Jag har hållt på med Viktklubbs koncept (räkna kalorier) komboinerat med 5;2 dieten i ca 1½månad och har nu förlorat 7kg.

    Önskar alla lycka till!

  • Mån 21 okt 2013 08:14 #22
    sofiecallmer skrev 2013-10-20 21:39:11 följande:
    Hejsan alla!

    Ska i å för sig gifta mig i maj men ville bara tipsa om 5:2 dieten.
    äta vanligt (men nyttigt) 5 dagar i veckan å sen 2 dagar i veckan där man äter endat 500kcal (ej 2dagar i rad och de behöver inte vara samma dagar varje vecka)
    De dagar jag "fastar" äter jag då ng frukt ng gång mellan 10-12 å sen äter jag en god sallad å en stekt kycklingfile till kvällsmat. De dagarna man fastar behöver man inte motionera något värst.
    Jag har hållt på med Viktklubbs koncept (räkna kalorier) komboinerat med 5;2 dieten i ca 1½månad och har nu förlorat 7kg.

    Önskar alla lycka till!

    Jag gifer mig i juni, det bästa är ju att mn börjar i tid så man inte stressar kroppen! :)


    Ska köra 5:2 framöver, är en LCHF-anhängare och tänkte kombinera dessa två.


     


    Nu fulkör jag med pulver då jag vill gå ner de 5 sista. :) Eller ja, kanske 6 sista efter senaste dagarna vakande på sjukhus med " jag äter det som erbjuds".

  • Mån 21 okt 2013 19:40 #23

    Jag hoppar också in här om det är okej!  Glad
    Jag kan verkligen behöva en tråd där vi peppar varandra. Jag är en typisk periodare och når aldrig hela vägen fram och faller dessutom lätt tillbaka i gamla rutiner. Nu har jag faktiskt inte tid att falla tillbaka i gamla rutiner, jag har ju ett bröllop som närmar sig Flört

    Jag har svårast för hur jag ska lägga upp mat biten. Gällande träningen har jag iaf en plan.
    - Minst 30min promenad varje morgon (ska öka till 1h när jag kommit igång ordentligt). 
    - Danskurs 1ggr/vecka + att träna när det finns möjlighet brukar vara nästan 1ggr varje vecka. 
    - Styrketräning 4-5ggr beroende på hur mycket dans jag har inplanerat
    - Köra så mycket motionsdanser som möjligt. Var på min första igår och det  var inte bara grymt kul utan det var riktigt jobbigt och jag orkade knappt gå efteråt och idag känner jag verkligen av träningsvärken. Men bättre och roligare träning kan jag inte tänka mig. 

    Men med maten är det svårare. Jag har en sambo som kan äta allt och ingenting utan att det syns och dessutom skulle behöva äta oftare och mer än vad han idag gör. Han småäter han på kvällarna vilket gör att jag också ofta gör det. Men jag funderar faktiskt på om jag helt enkelt ska göra aå att dela våra potioner mat som vanligt  men att ge honom en tredjedel/halva av  min del. Då äter jag ju automatikst mindre och han mer. Men jag vet inte riktigt om det skulle hålla i långa loppet.  

  • Mån 21 okt 2013 19:47 #24

    eller ja med att dela maten på det sättet hade jag ju egentligen bara tänkt tills vi båda i ser vad som blir rätt mängd och inte i all evighet, det skulle bli jobbigt Tungan ute

  • Mån 21 okt 2013 22:51 #25
    Power of Love skrev 2013-10-21 19:40:17 följande:
    Jag hoppar också in här om det är okej!  Glad
    Jag kan verkligen behöva en tråd där vi peppar varandra. Jag är en typisk periodare och når aldrig hela vägen fram och faller dessutom lätt tillbaka i gamla rutiner. Nu har jag faktiskt inte tid att falla tillbaka i gamla rutiner, jag har ju ett bröllop som närmar sig Flört

    Jag har svårast för hur jag ska lägga upp mat biten. Gällande träningen har jag iaf en plan.
    - Minst 30min promenad varje morgon (ska öka till 1h när jag kommit igång ordentligt). 
    - Danskurs 1ggr/vecka + att träna när det finns möjlighet brukar vara nästan 1ggr varje vecka. 
    - Styrketräning 4-5ggr beroende på hur mycket dans jag har inplanerat
    - Köra så mycket motionsdanser som möjligt. Var på min första igår och det  var inte bara grymt kul utan det var riktigt jobbigt och jag orkade knappt gå efteråt och idag känner jag verkligen av träningsvärken. Men bättre och roligare träning kan jag inte tänka mig. 

    Men med maten är det svårare. Jag har en sambo som kan äta allt och ingenting utan att det syns och dessutom skulle behöva äta oftare och mer än vad han idag gör. Han småäter han på kvällarna vilket gör att jag också ofta gör det. Men jag funderar faktiskt på om jag helt enkelt ska göra aå att dela våra potioner mat som vanligt  men att ge honom en tredjedel/halva av  min del. Då äter jag ju automatikst mindre och han mer. Men jag vet inte riktigt om det skulle hålla i långa loppet.  
    Låter ambitiöst! Önskar jag hade varit så duktig!
    Men jag läste och fick veta via dietist att ca 75-80% är maten och resterande träning, hur mycket det stämmer vet jag inte riktigt. Men vet många som bara äter mindre och rör på sig och de fungerar kanon. Jag personligen måste vara strikt med maten för att förlora kilo. Låter som en bra plan å få i din sambo mer mat
  • Tis 22 okt 2013 07:32 #26

    Välkomna sofiecallmer & Power of love! Hinner bara välkomna er just nu då jag är påväg till jobbet :) Återkommer till tråden senare idag/ikväll. Ha en bra dag alla! :)

  • Ons 23 okt 2013 21:48 #27
    sofiecallmer skrev 2013-10-21 22:51:24 följande:
    Låter ambitiöst! Önskar jag hade varit så duktig!
    Men jag läste och fick veta via dietist att ca 75-80% är maten och resterande träning, hur mycket det stämmer vet jag inte riktigt. Men vet många som bara äter mindre och rör på sig och de fungerar kanon. Jag personligen måste vara strikt med maten för att förlora kilo. Låter som en bra plan å få i din sambo mer mat
    Jag har en förmåga att låta ambitiös och sedan vad som händer är en annan sak. Flört
    Morgonpromenad är nåt som jag brukar göra. Genom att ta morgonpromenader och sluta med läsk och godis har jag för nått år sedan lyckats gått ner 8 kg. Dock har jag gått upp dem igen så det är de och några till som jag vill gå ner. Då gick jag upp vid 5 på morgonoen för att hinna ta morgonpromenaden. Nu har jag bättre tider på jobbet så jag ta ta promenaderna vid 7-8-tiden istället. Rena lyxen Flört

    Denne vecka kör jag bara på promender och dans. Det blir dessutom mycket dans. Jag var på salsa kurs igår och på torsdag ska jag på danskväll (blir alltså bugg och foxtrot) och på fredag ska jag på salsakväll. Ska bli kul att få användning av det jag lärt mig i salsakursen. Glad

    Tänkte lägga upp träningsschema för styrketränningen men har inte kommit dit ännu. Tänkte nog sätta mig ner och göra schemat under helgen så jag kommer igång nästa vecka. 
  • Tor 24 okt 2013 08:41 #28

    Jag kör mkt friskis och det fungerar jättebra. Har blivit riktig stark i rygg och bål och det är bland annat mitt mål för en snyggare hållning på den stora dagen. Vikten har gåttn er med och nu hoppas jag bara på att kunna tajta till låren så man inte behöver stå där och se ut som ja, vet inte vad.


     


    Kör pulver med och det går ganska bra. :) Har ca 5 kilo kvar, sen är jag nöjd. :)

  • Tor 24 okt 2013 21:50 #29

    Vilken märke kör du på och är det gott? Jag har bara testat nån variant och den var tyvärr för äcklig för att jag ska klara av att ta det ofta. För att göra slut på påsarna tar jag med till jobbet som lunch när jag hunnit gjort en matlåda kvällen innan.

  • Fre 25 okt 2013 10:23 #30

    Jag kör också pulver (frukost och lunch, vill äta middag med min m2b) och jag tycker det går riktigt bra. Äter dock vanligt på helgen fast mindre och inget godis.
    Har också provat lite olika pulver och vissa fick jag tvinga i mig och typ borsta tänderna efter för dem smakade så äckligt och man blev helt "pulvrig" i munnen. Men har Naturdiets nu med chokladsmak (blandar själv) och den är riktigt god! Brukar dessutom vara riktigt billig på Netto så det är plus i kanten ;)

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll