• Äldre 21 Oct 19:40
    15747 visningar
    84 svar
    84
    15747

    Gå ner i vikt till bröllopet i juni 2014

    Jag hoppar också in här om det är okej!  Glad
    Jag kan verkligen behöva en tråd där vi peppar varandra. Jag är en typisk periodare och når aldrig hela vägen fram och faller dessutom lätt tillbaka i gamla rutiner. Nu har jag faktiskt inte tid att falla tillbaka i gamla rutiner, jag har ju ett bröllop som närmar sig Flört

    Jag har svårast för hur jag ska lägga upp mat biten. Gällande träningen har jag iaf en plan.
    - Minst 30min promenad varje morgon (ska öka till 1h när jag kommit igång ordentligt). 
    - Danskurs 1ggr/vecka + att träna när det finns möjlighet brukar vara nästan 1ggr varje vecka. 
    - Styrketräning 4-5ggr beroende på hur mycket dans jag har inplanerat
    - Köra så mycket motionsdanser som möjligt. Var på min första igår och det  var inte bara grymt kul utan det var riktigt jobbigt och jag orkade knappt gå efteråt och idag känner jag verkligen av träningsvärken. Men bättre och roligare träning kan jag inte tänka mig. 

    Men med maten är det svårare. Jag har en sambo som kan äta allt och ingenting utan att det syns och dessutom skulle behöva äta oftare och mer än vad han idag gör. Han småäter han på kvällarna vilket gör att jag också ofta gör det. Men jag funderar faktiskt på om jag helt enkelt ska göra aå att dela våra potioner mat som vanligt  men att ge honom en tredjedel/halva av  min del. Då äter jag ju automatikst mindre och han mer. Men jag vet inte riktigt om det skulle hålla i långa loppet.  

  • Äldre 21 Oct 19:47
    #24

    eller ja med att dela maten på det sättet hade jag ju egentligen bara tänkt tills vi båda i ser vad som blir rätt mängd och inte i all evighet, det skulle bli jobbigt Tungan ute

  • Äldre 23 Oct 21:48
    #27
    sofiecallmer skrev 2013-10-21 22:51:24 följande:
    Låter ambitiöst! Önskar jag hade varit så duktig!
    Men jag läste och fick veta via dietist att ca 75-80% är maten och resterande träning, hur mycket det stämmer vet jag inte riktigt. Men vet många som bara äter mindre och rör på sig och de fungerar kanon. Jag personligen måste vara strikt med maten för att förlora kilo. Låter som en bra plan å få i din sambo mer mat
    Jag har en förmåga att låta ambitiös och sedan vad som händer är en annan sak. Flört
    Morgonpromenad är nåt som jag brukar göra. Genom att ta morgonpromenader och sluta med läsk och godis har jag för nått år sedan lyckats gått ner 8 kg. Dock har jag gått upp dem igen så det är de och några till som jag vill gå ner. Då gick jag upp vid 5 på morgonoen för att hinna ta morgonpromenaden. Nu har jag bättre tider på jobbet så jag ta ta promenaderna vid 7-8-tiden istället. Rena lyxen Flört

    Denne vecka kör jag bara på promender och dans. Det blir dessutom mycket dans. Jag var på salsa kurs igår och på torsdag ska jag på danskväll (blir alltså bugg och foxtrot) och på fredag ska jag på salsakväll. Ska bli kul att få användning av det jag lärt mig i salsakursen. Glad

    Tänkte lägga upp träningsschema för styrketränningen men har inte kommit dit ännu. Tänkte nog sätta mig ner och göra schemat under helgen så jag kommer igång nästa vecka. 
  • Äldre 24 Oct 21:50
    #29

    Vilken märke kör du på och är det gott? Jag har bara testat nån variant och den var tyvärr för äcklig för att jag ska klara av att ta det ofta. För att göra slut på påsarna tar jag med till jobbet som lunch när jag hunnit gjort en matlåda kvällen innan.

  • Äldre 28 Oct 21:48
    #42
    Betty84 skrev 2013-10-25 11:14:19 följande:
    Hej alla.

    Tänkte uppdatera om hur det går för min del. Sen jag började har jag gått fr 99 till 95,5 som vågen visade idag.
    Det hade nog gått bättre om jag hade låtit bli att fuska vissa dagar (kolhydrater, pizza, ostbågar och glass bl.a.).
    Sen har träningen blivit lidande pga att jag jobbat rätt mycket denna månaden.
    Men jag är rätt nöjd.
    Har 15,5 kg att gå ner innan bröllopet, det är målet.
    Min klänning levereras i feb/mars och innan dess vill jag åtminstone komma ner till under 90!
    Hur går viktresan för er? Märkt någon skillnad på vågen/kläderna? 
     Bra jobbat hittills! 

    Själv har tänkte jag komma igång med styrketräningen idag men sen igårhar jag haft sjuk mycket värk i nacken. Värken strålar dessutom ut till rygg, axel samt ger stundtals en riktig jobbig huvudvärk. Så styrketräningen har fått bytas ut mot stretchövningar och värmekuddar. Men en längre promenad såg jag iaf till att ta i morse. 
  • Äldre 28 Oct 21:49
    #43
    snartfrueriksson88 skrev 2013-10-27 15:31:31 följande:
    Jag kör på 5:2 dieten o GI. Har tappat 3,6 kg på 1 vecka. Har verkligen hittat något som passar mig :)
    Härligt att du hittat nåt som passar dig. Glad
  • Äldre 30 Oct 09:16
    #45
    Betty84 skrev 2013-10-29 22:28:43 följande:
    Har du värk ska du absolut inte träna! Se till att hålla koll på det du äter, det är det jag brukar göra de dagarna jag inte kan träna. Igår visade vågen 94,3. Så skönt att se att det går åt rätt håll och att det faktiskt händer något! 
    Men maten är verkligen a och o när det gäller att få ner i vikt.
    Jättebra att du promenerar. Jag vägrar gå ut och gå på hösten/vintern när det börjar bli kallt. Det krävs åtminstone 15-18 grader och solsken för att jag ska bli sugen på promenader.  
    Nu har det blivit mycket bättre i nacken. Vila och värme är bra till mycket. Jag skippar för säkerhetsskull all annan träning idag också förutom promenaden. 

    Promenad tycker jag är lättaste träningen. Det kräver ingen förberedelse och med ett bra radioprogram eller musik jag gillar i öronen så tycker jag tiden går ganska fort. Bra sätta att rensa tankarna också. Men när det regnar då känns det inte alls roligt. 
  • Äldre 1 Nov 09:14
    #47

    Liten uppdatering. Jag vägde mig lite snabbt på morgonen och vågen visar -2 kg (på knappt två veckor). Forfarande har jag inte tagit helt tag i maten men undviker snacks och läsk (dock har det blivit lite). Så mina promenader och dans ger resultat  Glad

    Igår började jag med styrketräningen vilket jag fortsatte med nu idag (morgonträning är  min grej Flört). Kör på ett hemmaträning utifrån det program jag fick från fitnessfighten när jag var med i febuari. Kommer dock inte köra varje dag, som är tänkt, utan det blir ca 5dagar i veckan.
    Igår körde jag även motionsdans. Det var överskott på tjejer så det blev inte dans hela tiden men det blev ändå en hel del. Denna helg ska jag på danskurs och det betyder 2 heldagar med dansträning och tanke på hur jobbig var igår så tror jag även att jag kan "unna" mig att skippa morgonpromenaderna under helgen, men känner jag mig själv kanske det blir en kortare promenad ändå. Flört 

  • Äldre 3 Nov 17:07
    #53
    Maries31 skrev 2013-11-01 23:22:27 följande:
    Fyllde 40 igår och har förutom gårdagens firande även kalas imorgon och nästa lördag så det går väl sådär just nu men sen så.... Fick en resa av min blivande i present så det är ju lite motiverande att man ska dra på sig en bikini om mindre än två månader ;)
    Grattis i efterskott!{#emotions_dlg.flower}
  • Äldre 3 Nov 17:09
    #54
    newyork14 skrev 2013-11-02 07:15:49 följande:
    Hakar på om jag får :) Gifter mig i april nästa år. Började 1 sep på 94, 0 kg. Idag två månader senare väger jag 87, 5. -6,5 kg. Har ändrat min livsstil genom att ta bort allt bröd (va mack-beronde förr), ärer nu en shake eller lättfil/flingor alt äggröra m grönsaker till frukost. Lunch och middag äter jag som vanligt men istället för 2-3 potatisar tar jag 1 potatis och sen alltid halva tallriken med sallad. Har minskat portionerna också. Tar inte om. Sen går jag 45-60 min pw 2-3 ggr i veckan... Hoppas att gå ner till 79 (-15 tot, har 8, 5kg kvar). Heja mig och heja alla ni andra som kämpar!!!!!!!
    Bra kämpat! Glad
  • Äldre 7 Nov 22:35
    #59

    Jag har varit så duktig och hållt mig aktiv! Denna veckan har jag haft morgonträning måndag, tisdag samt idag (1hpromenad + styrketräning hemma) och sedan har jag alla dessa dagar dans tränat eller som idag motionsdansat.  I går tog jag mig en hel vilodag. Imorgon kör jag promenaden på morgonen så ska jag försöka få in styrketräningen på kvällen istället. På lördag blir det motionsdans och ev på söndag också. 

    Är så nöjd att jag äntligen hittat en motionsform som passar mig. Den är så social och trevlig och man märker inte att man tränar, eller ja, jag kommer ju hem svettigare efter en motionsdans än när jag är ute och springer. Flört Hur kul som helst är det iaf! 

  • Äldre 14 Nov 09:25
    #64

    Newyork14: tack! :) bra jobbat själv! Denna vecka ska erkännas att jag slarvat lite med träningen. Har inte alls fått in styrketräningen då jag har bla försovit mig :/ dansen har bara varit den vanliga kursträningen men ska köra en timme idag. Promenaderna har dock blivit fler då jag även i jobbet har fått tillfälle att gå en del. Vågen visade oväntat -1 kg på vågen imorse. Sammanlagt -4kg sen jag gick med i tråden. :) 1/3 avklarad till mitt mål. Känns riktigt bra. Då kan jag fortfarande skärpa mig när det kommer till maten.

Svar på tråden Gå ner i vikt till bröllopet i juni 2014