• Gå ner i vikt till bröllopet i juni 2014

    Lör 19 okt 2013 15:08 Läst 10068 gånger Totalt 84 svar
    Lör 19 okt 2013 15:08

    Har sett att det finns en populär tråd redan men känner att jag inte orkar läsa från början så jag startar en ny tråd och hoppas på lite sällskap ;) Mitt mål är att ha gått ner ca 7-8 kg till vårt bröllop den 28/6-14, jag är dock inte ute efter en quickfix utan vill behålla formen även efter bröllopet. Jag vill med andra ord komma igång med träning och att äta nyttigt och varierat. Tänkte börja redan imorgon söndag (har börjat alldeles för många måndagar så nu testar jag ett nytt grepp ;)) någon som vill hänga på??!

  • Mån 2 dec 2013 09:20 #71

    Jag börjar idag. Tror ni att det är realistiskt?

  • Mån 2 dec 2013 10:26 #72
    Cuddly skrev 2013-12-02 09:20:44 följande:
    Jag börjar idag. Tror ni att det är realistiskt?

    Det fixar du ... !!


     


     

  • Tis 3 dec 2013 08:33 #73

    Är det någon annan här som använder sig av matdagboken?

    Jag har använt mig av den lite nu och då under de senaste tre åren och har gått ner hyfsat med vikt bara genom att få bättre koll på vad jag stoppar i mig. Att jag behöver få i mig mer proteiner och mindre fetter och kolhydrater bla. men något jag slås av är att jag har hur svårt som helst att få i mig tillräckligt med kalorier varje dag... Jag kommer verkligen inte upp i det rekommenderade antalet kalorier de dagar när jag tränar. Jag har reflekterat över att det kanske är därför som jag har svårt att gå ner i vikt. Kroppen kanske tror att jag svälter mig själv och lagrar därför på sig de dagar när jag inte tränar för att den tänker typ jamen det kan vara bra när tiderna blir snålare *skratt* kan det vara så? Sedan måttade jag och insåg att jag hade förlorat 4cm runt midjan och 4cm runt stussen sedan förra varvet när jag vägde jämförbart... Innebär det att jag har fått mer musklar och förlorat fett? Gör jag rätt fast vågen visar att jag väger "mer" om ni förstår hur jag menar?

    Hur tänker ni kring det här? Tänker och resonerar jag rätt?

  • Tis 3 dec 2013 08:53 #74

    Hur länge sedan var "förra varvet"? :) efter det du beskriver så låter det som att det är musklerna som tar fettets plats. Muskler väger mer än fett i samma volym. När man tränar styrka under en längre tid så är vågen inget man borde fokusera på egentligen. Om det syns på måttbandet så gör du rätt :) Riktigt roligt att höra att det går åt rätt håll för alla!

  • Tis 3 dec 2013 17:35 #75
    Lavin skrev 2013-12-03 08:53:20 följande:
    Hur länge sedan var "förra varvet"? :) efter det du beskriver så låter det som att det är musklerna som tar fettets plats. Muskler väger mer än fett i samma volym. När man tränar styrka under en längre tid så är vågen inget man borde fokusera på egentligen. Om det syns på måttbandet så gör du rätt :) Riktigt roligt att höra att det går åt rätt håll för alla!
    Jag vägde ungefär lika mycket för exakt ett år sedan, men sedan dess har cm trillat av... men jag väger lika mycket och ration dvs förhållandet mellan midja och höft är den samma.
  • Mån 27 jan 2014 19:36 #76

    Hur går det för er?

  • Mån 10 feb 2014 15:04 #77

    Är de någon i den här tråden som fortfarande är på?

  • Mån 10 feb 2014 15:20 #78

    Jag kämpar vidare. Har idag startat en ny "tuff" period utan kolhydrater och utan socker. Mycket grönsaker, mindre portioner. 

    För ett år sedan åt jag så här och då tappade jag 17 kg på 3 mån. Så hoppas på något liknande nu.

    Får se hur det går.  Skulle åka och träna idag efter jobbet men har åkt på en förkylning. Så får vänta med träningen. 

  • Mån 10 feb 2014 16:35 #79
    20110519 skrev 2014-02-10 15:20:29 följande:
    Jag kämpar vidare. Har idag startat en ny "tuff" period utan kolhydrater och utan socker. Mycket grönsaker, mindre portioner. 

    För ett år sedan åt jag så här och då tappade jag 17 kg på 3 mån. Så hoppas på något liknande nu.

    Får se hur det går.  Skulle åka och träna idag efter jobbet men har åkt på en förkylning. Så får vänta med träningen. 
    Oj de var verkligen inte dåligt!

    Jag har "bara" 5-8 kg jag vill ner till bröllopet. men har klänningsprovning i mitten/slutet av mars, så de vore ju bra om en stor del av de var borta tills dess. 

    Jag är hemma med en liten dotter och ammar en heldel så kan inte köra några jätte låg kalorigrejer och har inte super mycket tid att träna. Men hoppas på att få till lite viktnedgång i alla fall!

    Jag tycker egentligen mycket om att träna, men nu finns som sagt inte så mycket tid. Maten är mitt stora problem. Jag älskar godis cola och pizza och avskyr grönsaker =P Men vill inte stå där på min bröllopsdag och känna mig tjock! 
  • Mån 10 feb 2014 16:55 #80

    Hej hej


    Här vill jag vara med. Gifter mig samma dag som TS, har sedna juni förra året lyckats gå ner 19 kg, har en del kvar men, nu skriker barnen så jag skriver mer snart

  • blivan­debrud
    Visa endast
    Tis 11 feb 2014 18:20 #81

    Tjena, här är en till som hoppar in. Jag gifter mig 14 juni och planerar att gå ner 15 kg. Det blir lite mindre än ett kilo i veckan.. Jag började den 3 februari och har hittills gått ner 3,6 kg. Metoden jag använder är LCHF, det är det enda som har fungerat på mig, har provat många olika. Senast jag åt LCHF gick jag ner 14 kg. Det var undebart! Nu är jag iallafall igång igen och hoppas ha fått av mig flera kilo innan den stora dagen. Hur går det för er som håller på? Använder ni någon metod eller äter ni hälsosamt/tränar?

  • Tis 11 feb 2014 18:26 #82

    Hej! Jag hoppar in på denna tråden också! Gifter mej den 14 juni och vill ner 10 kg till dess. Har blivit av med 1,6 på en månad nu så bara resten kvar:) Jag har börjat med personlig tränare som gjort upp ett kot och träningschema jag kan köra hemma. Äter som vanigt bara mindre portioner och fler mål om dagen, skippar kolhydraterna sista målet. Annars äter jag godis och så ibland. Kul med en tråd där man kan få råd o tips från varandraSkrattande

  • Tis 11 feb 2014 21:38 #83

    Jag ska visserligen gifta mig 2015, men hoppas på att ha gått ner till sommaren inna jag sätter igång på riktigt med klänningsprovning etc.

    Jag äter och  LCHF, gick ner 2,5kg första 2v, sen tog det tvärstopp tyvärr, jag ska precis byta jobb, slutar gamla jobbet på fredag och börjar nya på måndag, och har så himla mkt att avsluta så jag är på jobbet massor, är stressad konstant och ledssen över att lämn mina arbetskamrater som jag trivs så bra med.
    Så jag hinner inte träna el röra på mig alls mkt (40h arbetsvecka, ca 15-16h pendling...), sover dåligt för att jag är stressad etc.

    Men jag hoppas på att det ska vända nästa vecka, nya jobbet kan jag cykla till på ca 30min (10km), jag kommer börja samma tid varje morgon (jobbar lite skift nu, börjar 7 ibland och 10 ibland) vilket förhoppningsvis får ordning på sömnen lite.

    Jag har dock inte gått upp något, vilket jag alltid brukar göra när jag blir såhär stressad, så ser det som en bonus iaf :p 

    Jag har ca 15kg jag vill gå ner. 

  • Ons 12 feb 2014 12:12 #84

    Härligt! Jag är då 29-åriga tvåbarnsmamman som alltid vägt i överkant. Efter första barnet sprang det iväg ordentligt och i juni förra året bestämde jag mig för att det fick vara nog. Sedan dess har jag försökt att hålla bra kost och träna 1-2 ggr i veckan. Igår ställde jag mig på vågen (vägdag torsdagmorgon egentligen) och jag jubilerar med 20 kg mindre jag. Vill ner minst 5 innan bröllopet, men visst hade tio varit gött


    Jag har gett mig själv belöning efter var 5:e kilo, massage, piano, linser och nu då tandblekning och sluta röka. Vad nästa belöning blir, vet jag inte. Funderar på att sätta ett bröllopsrelaterat mål så att jag ser till att gå ner de där 5 kilona!


    Skriver på en blogg som heter http://mindremig.blogspot.com


    Kul att vi kan hjälpas åt och stötta varandra!

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll