• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Fia88
    VinterBrud2015 skrev 2014-04-08 15:39:22 följande:
    Vi gifter oss också 7e feb 2015! :) Så vi hoppas ju förstås på att det blir en vit vinter nästa år men det kan man ju som bekant inte styra över tyvärr.

Okej, va skönt att du fick den vigselförrättare du ville ha! Jag har tyvärr ingen jag känner till så vi har helt enkelt utgått från en lista på Eskilstunakommuns hemsida. Fick kontakt med en som verkade bra för tre veckor sedan men sen dess har hon inte svarat så känns sådär nu...

Hehe bra sätt att få fästmannen involverad. Han hittar nog något bra till slut :) Min blivande är delaktig i alla beslut och val till bröllopet men det är jag som tar de flesta initiativen, vilket i för sig passar mig rätt bra. 

Jättefin klänning! Vilken bra sida du hade hittat, fina klänningar och bra pris. Lite dyrare än att beställa direkt från Kina själv men med fördel att man har bättre garanti på vad man får, om jag förstår det rätt?
    Vi får verkligen hålla tummarna. :)

Jag tycker att det känns väldigt tryggt att ha en kontakt här hemma när det gäller klänningen och inte bara vara utelämnad åt en hemsida och mailadress. Sedan har jag fått träffa henne och se klänningsmodellen som jag vill ha.
    Jag vill gärna känna och klämma på klänningen istället för att bara titta på bilder.

Nästa stora beslut kommer till tårtan. jag har en tårta jag drömmer om men som fästmannen inte är så förtjust i. Så jag letar febrilt efter nya ideer...
  • Kinder

Hej. Har varit lite frånvarande med planering av vårt bröllop :-/. Mycket som ska hinnas med. Men har tagit dn del beslut :). Och vi ska gifta oss i ystads trakten istäälet :). Har alltid älskat österlen :)

Hur går de för er andra då??

• nida86

Hej, vi planerar att gifta oss den 13 juni i Småland eftersom jag är uppväxt där. Planen är att en borgerlig vigsel med cirka 25 bröllopsgäster. Vi vill ha ett ganska litet bröllop där vi kan satsa mer pengar på lokalen och mat. Jag har hittat en jättefin lokal och nu väntar jag på offerten. Känns riktigt spännade! 

Längre än så har vi inte kommit med planeringen. Målet just nu är att hitta och boka lokal. 

• Trattkantarellen

Hej alla!

Jag provade lite klänningar i helgen, sååå kul! Kände mig så vacker!
    På söndag ska jag iväg med mina kompisar och prova lite mer! 

• augusti

visst är det kul att prova klänningar! Men det finns väl inte bröllopsbutiker öppna på söndagar? 

• VinterBrud2015
    Trattkantarellen skrev 2014-04-10 18:42:52 följande:

Hej alla!

Va härligt, det vill jag också börja med! Dock är helgerna ganska uppbokade just nu så får nog bli först om någon månad.

Vad har du för tankar om vad förklänning du vill ha nu när du har börjat prova? Var det samma som du trodde innan? ;)
  • Zandri
    Trattkantarellen skrev 2014-04-10 18:42:52 följande:

Hej alla!

Åååh! Hittade du något fint? :D
  • Zandri

Vet inte om jag har nämnt det här, men vi har nu istället bestämt oss för att gifta oss den 23 Maj 2015, istället för September 2015. Att vi ändrade oss berodde på lite olika saker, på att folk i vår närhet skulle kunna delta & för att Maj känns lite "säkrare" vädermässigt än September. Vi skall ju gifta oss utomhus om vädret tillåter & Maj månad är ju helt underbar! Så nu blir det 23 Maj istället! :)

Lokal & plats blir fortfarande den samma :)

• Trattkantarellen
    augusti skrev 2014-04-10 20:04:28 följande:

visst är det kul att prova klänningar! Men det finns väl inte bröllopsbutiker öppna på söndagar? 

www.dindromklanning.se har sitt lager i Ale strax utanför Gbg (där jag bor) och hon fick förhinder nu på lördag och undrade om det gick bra med söndagen istället, så därför blev det en söndag :) Man måste boka tid med henne eftersom det faktiskt är en webbutik, men väldigt praktiskt att kunna prova och se IRL ändå :)
    VinterBrud2015 skrev 2014-04-11 14:26:28 följande:
    Va härligt, det vill jag också börja med! Dock är helgerna ganska uppbokade just nu så får nog bli först om någon månad.

Vad har du för tankar om vad förklänning du vill ha nu när du har börjat prova? Var det samma som du trodde innan? ;)
    Jag hann bara prova ett par modeller, men har innan kollat enbart på axelbandslösa klänningar, och varit väldigt tveksam till att alla klänningar har så otroligt mkt applikationer, spets etc.
    Provade dock den här:
    louloubridal.co.uk/collections/bridal/pink-collection/lb19/
    och blev helt kär!
    Så nu har jag kollat på massa klänningar med liknande skärning. 
    Jag kollade innan på klänningar med hjärtformad överdel som är tajt till midjan och har någon form av markering i midjan för att sedan gå över i en rejäl marängkjol, och just de bitarna känns fortfarande helt rätt för min kropp.
    Ska prova några olika sånna modeller i helgen.
    Zandri skrev 2014-04-11 15:16:00 följande:
    Åååh! Hittade du något fint? :D
    Ja, jag blev helt kär i den här:
    Zandri skrev 2014-04-11 15:19:39 följande:

Vet inte om jag har nämnt det här, men vi har nu istället bestämt oss för att gifta oss den 23 Maj 2015, istället för September 2015. Att vi ändrade oss berodde på lite olika saker, på att folk i vår närhet skulle kunna delta & för att Maj känns lite "säkrare" vädermässigt än September. Vi skall ju gifta oss utomhus om vädret tillåter & Maj månad är ju helt underbar! Så nu blir det 23 Maj istället! :)

Samma datum som vi! Vi vill också ha vår vigsel utomhus! Vi har två lokaler som vi väljer emellan, vi ska åka upp och kika på dem över kristi himmelsfärd, så vi kan se vilken miljö som passar oss bäst :)

Vi kommer båda från Karlstad/Forshaga men bor nu i Göteborg, så därför fick det planeras in med lite framförhållning :p

• Zandri
    Trattkantarellen skrev 2014-04-11 18:48:04 följande:
    www.dindromklanning.sehar sitt lager i Ale strax utanför Gbg (där jag bor) och hon fick förhinder nu på lördag och undrade om det gick bra med söndagen istället, så därför blev det en söndag :) Man måste boka tid med henne eftersom det faktiskt är en webbutik, men väldigt praktiskt att kunna prova och se IRL ändå :)
    VinterBrud2015 skrev 2014-04-11 14:26:28 följande:

Jag hann bara prova ett par modeller, men har innan kollat enbart på axelbandslösa klänningar, och varit väldigt tveksam till att alla klänningar har så otroligt mkt applikationer, spets etc.
    Provade dock den här:
    och blev helt kär!
    Så nu har jag kollat på massa klänningar med liknande skärning. 
    Jag kollade innan på klänningar med hjärtformad överdel som är tajt till midjan och har någon form av markering i midjan för att sedan gå över i en rejäl marängkjol, och just de bitarna känns fortfarande helt rätt för min kropp.
    Ska prova några olika sånna modeller i helgen.Ja, jag blev helt kär i den här:
    Zandri skrev 2014-04-11 15:19:39 följande:

Samma datum som vi! Vi vill också ha vår vigsel utomhus! Vi har två lokaler som vi väljer emellan, vi ska åka upp och kika på dem över kristi himmelsfärd, så vi kan se vilken miljö som passar oss bäst :)

Vi kommer båda från Karlstad/Forshaga men bor nu i Göteborg, så därför fick det planeras in med lite framförhållning :p

Det är ju dit jag också funderar på att åka och prova..!  :) Hur var det?  Hur mkt tyckte du att klänningarnas bilder stämde överens med dom du såg nu irl?

Va fin klänning! :) Jag är inne på samma klänningtyp till min kropp som du, just tight överdel som efter midjan blir större med volym.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!