• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • bumbi

Ni med släp, hur gör ni på festen? Kommer ni att byta om till något annat, eller hur löser ni det (det är ju ganska klumpigt med släp, menar jag, även om det är himla snyggt ;))?

• filibustern
    bumbi skrev 2014-03-10 17:51:57 följande:
    Ni med släp, hur gör ni på festen? Kommer ni att byta om till något annat, eller hur löser ni det (det är ju ganska klumpigt med släp, menar jag, även om det är himla snyggt ;))?

jag kommer nog byta till byxor och en snygg tröja/linne senare på kvällen. jag har dock en ögla under släpet så jag kan knyta det runt handleden och på så vis är det inte så mycket i vägen. meeen för enkelheten skull så byter jag om. ska försöka hitta nå vita jeans tro ja :) 
    Cammyr skrev 2014-03-10 00:07:42 följande:
    Vad har ni fatt for priser for blommor dom som har kommit sa langt? Jag ar orolig for hur mycket bnlommorna kan fa budgetten att springa ivag.

Provade en klanning igar oxa, Har forsokt lanka en lank men vet inte om det gar sa laprimabridalwear.com/gallery.htm ar hemsidan och klanningen ar LP0011 men jag vill gora om den till sweetheart neckline och svart lace belt i midjan med nagon sorts antik brosh :) 

Sa nu ar min essay om uppdateringar klar ;)

XXX

fin klänning! eklen och stilren!
    jag är också orolig över blom-kostnaden. men då karln ska fixa min bukett så lär den bli billig (han är snål hahahahahahah!)  och tärnan får nog bara en enkel snittblomma. t.ex om min bukett innehåller nejlika, ros och lite brudslöja så kanske hon får en enkel ros. om min bukett består av gerbera, får hon en ensam gerbera. men det är ju som bara det vi ska ha i blomväg, resten tar vi från naturen om vi ska ha nå mer blommor.  så det blir nog rätt så billigt.
  • Zandri

Hittat lite bilder som inspirerar mig! Som ni ser så är det lila något som kommer synas i de flesta detaljer.
    Festlokalen är som sagt ordnad, och den 5 September har tydligen min blivande bestämt, så det får bli då Flört Vigselplats är fortfarande lite oklart men det finns himla fin natur runt omkring alldeles utanför festlokalen så jag & min blivande skall ta oss en roadtrip nån dag i nästa vecka och spana in eventuell vigselplats utomhus.

Utsläppt lockat hår med blommor (dock inte rosa som på bilden)

• Zandri

Är det bara jag som tycker att det är otroligt svårt med gästlistan??? Vilka släktingar & vänner skall bjudas osv...
    Det finns ju gamla vänner som man inte har någon kontakt med länger men som var jättenära för flera år sedan, sedan finns det släktingar som man liksom aldrig hör av, skall även de bjudas?

Och sen det här med fotograf.... Jag blir tooookig! Hade ögonen på en jättebra fotograf, tills jag fick reda på vad han tar för priser Gråter Vi vill ju gärna ha en fotograf med oss hela dagen, även på festen under kvällen. Men hans priser var alldeles för mycket...

Vet ni någon bra bröllopsfotograf, inte för långt från Tanum/Grebbestad med någorlunda hyfsade priser? Sen förstår jag att det kommer att kosta, det är inte det. Men jag känner att cirka 15.000 är något vi kan lägga på detta, men inte runt 50.000 som jag nyss hittade, det blir för mkt...  Obestämd

• filibustern
     zandri  men så kul! då gifter vi oss samma dag! :DDD

gästlistan är alltid svår. vi tänker bjuda min enda moster och hennes karl, då vi gillar dom så jättemycket - dom är skitfrän! men tänker inte bjuda någon av min pappas syskon. inga kusiner på mina sida heller. karln ska bjuda några kusiner, men inte alla. (han har inga syskon) sina mostrar, kanske någon farbror. och så de närmaste vännerna på båda sidor. blir typ. 5-7st.  sen har jag ju 4 syskon.. två har karl. inga barn på festen. och ska bjuda min storebrors exfru också. 

vi hittade en hobbyfotograf typ som tog OTROTLIGT vackra bilder. 4-5000 för två timmar och 60 bilder, överkompligt. men jag har upptäckt det att fotograferna ofta är hemskt dyra.  
  • VinterBrud2015
    Zandri skrev 2014-03-11 11:14:51 följande:
    Är det bara jag som tycker att det är otroligt svårt med gästlistan??? Vilka släktingar & vänner skall bjudas osv...
    Det finns ju gamla vänner som man inte har någon kontakt med länger men som var jättenära för flera år sedan, sedan finns det släktingar som man liksom aldrig hör av, skall även de bjudas?

Och sen det här med fotograf.... Jag blir tooookig! Hade ögonen på en jättebra fotograf, tills jag fick reda på vad han tar för priser Gråter Vi vill ju gärna ha en fotograf med oss hela dagen, även på festen under kvällen. Men hans priser var alldeles för mycket...

Vet ni någon bra bröllopsfotograf, inte för långt från Tanum/Grebbestad med någorlunda hyfsade priser? Sen förstår jag att det kommer att kosta, det är inte det. Men jag känner att cirka 15.000 är något vi kan lägga på detta, men inte runt 50.000 som jag nyss hittade, det blir för mkt...  Obestämd
    Håller helt med, jättesvårt att bestämma vilka som ska bjudas. Framför allt nu när vi har bestämt lokal där det är begränsad plats så vi kan verkligen inte bjuda fler än de 70 som är listan. Det betyder ju att om nån av våra vänner eller kusiner skaffar ny stadig respektive som bör bjudas så måste vi stryka någon annan, känns jättejobbigt! 
    På min sambos sida har vi valt att bara bjuda närmaste familjen och vänner för hans släkt bor i finland och de träffar han typ aldrig, plus att de är ca 70 pers så då skulle vi bara kunna bjuda dem. Min släkt har vi däremot bjudit eftersom vi umgås mer med dem även om det inte är superofta och då träffas vi alltid allihop så går inte att bara välja några. Vänner har vi en del som är självklara men sen är det svårt.
    Precis som ni har vi vänner vi umgick mycket med för några år sedan, när vi pluggade, men som vi träffar väldigt sällan idag och en del andra mer ytliga bekanta som vi träffar betydligt oftare.. svårt att prioritera. Försöker utgå ifrån vilka som jag absolut vill ha en fortsatt relation till och att det är personer som jag skulle kunna umgås med på tu man hand, som inte bara är kompisars kompisar.

Fotograf är vi också på jakt efter just nu. Har precis mailet en här i Sthlm som vi hoppas ska kunna vår dag! Håller med om att det är väldigt dyrt, vi vill också ha fotograf hela dagen, men kommit fram till att runt 20 000kr får vi nog räkna med om vi ska få det vi vill ha. 50 000kr låter galet dyrt!
  • Zandri

Jomen det är verkligen jättesvårt med gästlistan! Jag vet ju att min karls släkt typ är tre gånger större än min egna lilla, så jag får kanske fokusera mer på vilka vänner som jag vill ha med under dagen, eftersom mina släktingar är få.
    Det där med 50.000 kr... Såg just att det gällde om man skulle ha fotografen över en HEL helg..Puuuhhhh! Tungan uteTänkte väll att det va lite väl saftigt . Såg nu att han tar cirka 22.000 för 6 timmar... Egentligen är det också dyrt tycker jag, men ser nu att det är många som ligger runt det priset och jag vill ju sååå gärna ha en fotograf på plats under förberedelser, vigsel och lite utav festens början. Jag resonerar som så att det är bilderna som finns kvar efter en fantastisk dag som denna. (Plånboken gråter redan)

Det känns hur som helst väldigt skönt att vara ute i god tid med förberedelser och planering... Glad

• Zandri
    filibustern skrev 2014-03-11 11:51:03 följande:
     zandri  men så kul! då gifter vi oss samma dag! :DDD

gästlistan är alltid svår. vi tänker bjuda min enda moster och hennes karl, då vi gillar dom så jättemycket - dom är skitfrän! men tänker inte bjuda någon av min pappas syskon. inga kusiner på mina sida heller. karln ska bjuda några kusiner, men inte alla. (han har inga syskon) sina mostrar, kanske någon farbror. och så de närmaste vännerna på båda sidor. blir typ. 5-7st.  sen har jag ju 4 syskon.. två har karl. inga barn på festen. och ska bjuda min storebrors exfru också. 

vi hittade en hobbyfotograf typ som tog OTROTLIGT vackra bilder. 4-5000 för två timmar och 60 bilder, överkompligt. men jag har upptäckt det att fotograferna ofta är hemskt dyra.  
    Roligt att vi har samma datum! Skrattande
  • VinterBrud2015
    Zandri skrev 2014-03-11 13:48:33 följande:
    Jomen det är verkligen jättesvårt med gästlistan! Jag vet ju att min karls släkt typ är tre gånger större än min egna lilla, så jag får kanske fokusera mer på vilka vänner som jag vill ha med under dagen, eftersom mina släktingar är få.
    Det där med 50.000 kr... Såg just att det gällde om man skulle ha fotografen över en HEL helg..Puuuhhhh! Tungan uteTänkte väll att det va lite väl saftigt . Såg nu att han tar cirka 22.000 för 6 timmar... Egentligen är det också dyrt tycker jag, men ser nu att det är många som ligger runt det priset och jag vill ju sååå gärna ha en fotograf på plats under förberedelser, vigsel och lite utav festens början. Jag resonerar som så att det är bilderna som finns kvar efter en fantastisk dag som denna. (Plånboken gråter redan)

Det känns hur som helst väldigt skönt att vara ute i god tid med förberedelser och planering... Glad
    Ja det känns som det är många som ligger runt 20 000kr för en heldag. Hon vi har tittat på tar 22 000kr för 12 timmar, inklusive 400 redigerade bilder och 50st tackkort. Det är ju så olika vad som ingår i fotografernas paket så svårt att jämföra ibland. Och sen är det ju förstås inte bara priset man ska ta hänsyn till utan framför allt att man gillar fotostilen.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!