• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Zandri

Va roligt att det inte bara är jag som planerar för fulla muggar, trots att 2015 ibland känns så långt bort... :D

Häromdagen var vi iväg och kikade på festlokal, så den är bokad och klar! Utanför finns det dessutom en söt liten träscen med fin natur runt omkring som vi kan hålla vigseln på :)

Och oj vad jag funderar över klänningar!. Har kärat ner mig i klänningarna från Mori lee (smakar det så kostar det I guess..) Men det tar emot lite att lägga sååå mkt pengar på en klänning som man skall bära endast en dag, men samtidigt känner jag att dessa klänningar verkligen är gjorda för mig (finns 3 modeller jag kärat ner mig i..)

Hur har ni andra gjort med klänningar? Har någon beställt kinaklänning, vart ifrån & hur välgjorda är de? Funderar på om man kanske kan hitta någon liknande min drömklänning fast en billigare variant.. Eller är det alldeles för riskabelt? om de ens finns? Hm. Många funderingar här ;)

• Himla

Jag vill ha en fin klänning i riktigt siden och spets där jag själv sett, valt och känt på tyg och modell, därför blir det inte en kinaklänning för mig utan en svensksydd egendesignad klänning.Den kommer landa på max 7000 och det känns okej, den är sydd här av en designer o jag vet att allt är okej ifråga om löneavtal etc. Jag har även tittat i diverse affärer och varit inne på bla Mori Lee mycket fint finns det :)

• Trattkantarellen

Jag var inne på kinaklänningar, men vill kunna prova, se och känna.
    Så lösningen blir www.mindromklänning.se som dessutom visade sig ligga bara 15min utanför Göteborg!
    Ska dit och prova klänningar med mina kompisar om 3v.
    Hos dom kan man antingen välja bland deras sortiment, eller designa sin egen klänning, kostar max 5.500kr så helt okej pris, även om det inte är kinaklänningspris. 

• Zandri
    Trattkantarellen skrev 2014-03-22 10:13:12 följande:

Jag var inne på kinaklänningar, men vill kunna prova, se och känna.
    Så lösningen blir www.mindromklänning.se som dessutom visade sig ligga bara 15min utanför Göteborg!
    Ska dit och prova klänningar med mina kompisar om 3v.
    Hos dom kan man antingen välja bland deras sortiment, eller designa sin egen klänning, kostar max 5.500kr så helt okej pris, även om det inte är kinaklänningspris. 

Och det var inte så långt ifrån mig heller! Kan helt klart vara värt ett besök då kanske :)
  • Trattkantarellen
    Zandri skrev 2014-03-22 22:19:15 följande:
    Och det var inte så långt ifrån mig heller! Kan helt klart vara värt ett besök då kanske :)
    Jag kn återkomma när jag har varit där och provat
  • Zandri
    Trattkantarellen skrev 2014-03-22 23:01:47 följande:
    Jag kn återkomma när jag har varit där och provat
    Jaa, gör det :)
  • Asinya

Förvisso har han inte ens friat än - men vi har ringar beställda (på väg från Chicago - online-beställda) och datum satt till 18'e Juli 2015 :) 

Jag är lite orolig att det blir just ett sån't där slafsigt och mycket oplanerat bröllop som ingen vill ha - men det är ju lååångt kvar :)  

• frkmaria
    Asinya skrev 2014-03-29 16:22:59 följande:

Förvisso har han inte ens friat än - men vi har ringar beställda (på väg från Chicago - online-beställda) och datum satt till 18'e Juli 2015 :) 

Jag är lite orolig att det blir just ett sån't där slafsigt och mycket oplanerat bröllop som ingen vill ha - men det är ju lååångt kvar :)  

Välkommen!
    Börjar du planera nu tror jag inte du behöver oroa dig för detta! ;)

Men visst är man rädd att man ska vissa en stor post och komma på detta veckan innan!? ;) 
    1 augusti 2015
  • camwic

Hej! Vill bara berätta lite för er vad som hänt. Allt var bestämt vi skulle gifta oss nyårsafton 2015, men så blev jag gravid är nu i vecka 8. Han vill inte ha barn så ja, jag vet allvarligt talat inte vart vi står. Om vi fortfarande är tillsammans? Om vi ska gifta oss? Det är mycket som står och väger just nu. Men det enda jag vet med säkerhet är att jag blir mamma i november. :)

Vem vet jag kanske kommer tillbaka och läser era inlägg, vissa av er känns som gamla vänner :). Men då vet ni. 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!