filibustern skrev 2014-03-20 12:08:42 följande:
längesen jag skrev här :P
har varit lite osugen senaste tiden, och det är väl för att jag har sån oengagerad karl. jag vill ju han ska liksom.. vara engagerad helt enkelt. men även så känner jag mig snål:P har funderat på om man ska köra en enkel vigsel med bara tårta efteråt.
känns bara så konstigt..
MEN!
är med i en tävling där man kan vinna vad man vill i ett värde av 100 000kr. och då har jag önskat att jag och min fästman ska få fara till japan.
så sitter jag här.. funderar.. och tänkerpå möjligheten att man faktiskt vinner (fast det är ju osannolikt...) och så PANG! - "kan man gifta sig i japan"? kollade upp det, och kör man via svenska ambassaden (i tokyo) så är det ju som inga problem! funderar fasen på det! sen kan man ha en välsignelse och fest när man kommer hem. skulle vara ännu coolare om man kunde gifta sig inför japansk myndighet, men det var liiite krångligare, och då vill jag ju förmodligen ha en kimono hellre, och det kostar ju troligen en del. men fotografer finns det många att välja på. :) jag ska lägga fram förslaget faktiskt! men först måste man ju vinna.... annars har vi inte råd. :P
sen måste jag berätta - vi spelar ju dragspel jag och karln, och igår när vi hade kurs, så berätta vår lärare att han på 80-talet gjorde och sålde brudmarscher eller brudvalser till de som ville köpa. då skrev han, kanske spelade upp, och så ramade han in noterna i en fin ram. han tog 1000 kr för dom då. men han sa att han ska ge oss en sån i present om vi en dag gifter oss. man blir faktiskt lite rörd^^ hade ju tänkt han skulle få spela på vårt bröllop också
inget som hade så mycket med planering att göra, men behövde prata av mig lite.. hoppas det var kul att läsa :P
Haha, jag håller tummarna för dig!
Det är ju såpass länge kvar så man måste ju få prata om annat än bröllop också
Det vore onekligen coolt att gifta sig i Japan, du får hålla oss uppdaterade.
Själv händer det inte så mkt, har kontaktat ena lokalens ansvariga ang att komma och kika på den när vi är hemma över Kristi Himmelsfärd, det var inga problem, dom anpassar sig efter oss så någon kommer dit trots att det är helgdag!
Ska ringa dom andra imorgon.
Sen har jag bokat tid för att prova klänningar också, i april :)