• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Vimotvärlden

Kul att se fler som är ute i hysteriskt god tid med planerandet :) vi gifter oss 22/8 2015 och kapell och festlokal är bokat så nu planerar vi lite ibland när suget kommer.

Filibustern - jag hoppas verkligen ni kan få gifta er i japan, vi förlovade oss där förra sommaren och det är nog den bästa resan jag varit på (har rest MYCKET). Inte bara för förlovningen utan för att landet är så vackert, människorna är så trevliga och maten fantastisk!! Blev så glatt överraskad, hade tänkt att det skulle vara likt Kina och andra asiatiska länder men Nej det var tusen gånger bättre. Dit ska jag helt klart tillbaka. Måste tipsa om ön miyajima utanför Hiroshima och den lilla munkstaden på Mt koya, så fina/häftiga ställen :)

• filibustern
    Vimotvärlden skrev 2014-04-03 16:57:15 följande:

Kul att se fler som är ute i hysteriskt god tid med planerandet :) vi gifter oss 22/8 2015 och kapell och festlokal är bokat så nu planerar vi lite ibland när suget kommer.

Filibustern - jag hoppas verkligen ni kan få gifta er i japan, vi förlovade oss där förra sommaren och det är nog den bästa resan jag varit på (har rest MYCKET). Inte bara för förlovningen utan för att landet är så vackert, människorna är så trevliga och maten fantastisk!! Blev så glatt överraskad, hade tänkt att det skulle vara likt Kina och andra asiatiska länder men Nej det var tusen gånger bättre. Dit ska jag helt klart tillbaka. Måste tipsa om ön miyajima utanför Hiroshima och den lilla munkstaden på Mt koya, så fina/häftiga ställen :)

jag har varit i kina en gång (första och enda resan jag gjort hittills) och det var skitkul! japan har varit en dröm för oss i många år, men det kostar otroligt mycket att resa dit! så ja.. jag hoppas min motivering når fram till domarna och jag får vinna. så underbar tanke att få gifta sig i japan.. och då ska vi även fixa traditionella bröllopskimonos :) men jag vågar inte hoppas.. har aldrig vunnit nåt i mitt liv (förutom kärleken såklart^^) 

har önskat vi ska få fara tokyo - hakone, kyoto och okinawa. hmm.. kanske ska fara en sväng till hiroshima också? :P 
  • frkmaria

Hur går det i tävlingen då? har du liksom gått vidare eller det gör man inte än?

I dag har jag bakat tårtor för glatta livet! Eller, bakelser snarare. Jag har gjort 4 choklad-mousser/fluff och 3 lite syrliga, så har jag tagit alla choklad med syrliga och kombinerat, så det blir 12 olika, så ska jag provsmaka i helgen med några tjejkompisar. Blev helt ok - men mycket svårare med bakelser! ;)

Gjorde: mörk polly-fluff, ljus polly-fluff, mörk choklad med rom, vit choklad som chokladmousser. De lite mer syrliga hade jag: flädermousse, hallonmousse och citron/kokosmousse. Så får vi se vilken kombo som faller i smaken imorgon! :)

sen får jag väl fortsätta därifrån.. :P  

1 augusti 2015
  • filibustern
    frkmaria skrev 2014-04-03 21:34:20 följande:

Hur går det i tävlingen då? har du liksom gått vidare eller det gör man inte än?

I dag har jag bakat tårtor för glatta livet! Eller, bakelser snarare. Jag har gjort 4 choklad-mousser/fluff och 3 lite syrliga, så har jag tagit alla choklad med syrliga och kombinerat, så det blir 12 olika, så ska jag provsmaka i helgen med några tjejkompisar. Blev helt ok - men mycket svårare med bakelser! ;)

Gjorde: mörk polly-fluff, ljus polly-fluff, mörk choklad med rom, vit choklad som chokladmousser. De lite mer syrliga hade jag: flädermousse, hallonmousse och citron/kokosmousse. Så får vi se vilken kombo som faller i smaken imorgon! :)

sen får jag väl fortsätta därifrån.. :P  

jag samlar poäng fortfarande. måste hålla mig top 50 till den...11 maj? sen ska domare bestämma vem som har bäst motivering/dröm och utse en vinnare. :) får veta 3 juni tro ja. 

kul att baka tårtor! :D 
  • Fia88
    VinterBrud2015 skrev 2014-04-01 17:04:27 följande:
    Välkommen! Va roligt med en till som planerar bröllop 7 feb 2015! :)
    Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Vi har kyrkan bokad, det blir min dopkyrka nere i Småland.
    Min kyrkoherde har gått med på att följa med ner och viga oss.
    Festlokalen är bokad, det hela har blivit mitt drömbröllop kommit till liv, så det är Hooks herrgård.
    Min syster kommer vara min brudtärna och vi har hittat både hennes klänning och min brudklänning.
    Nu börjar det kännas verkligt. Lite läskigt...
  • VinterBrud2015
    Fia88 skrev 2014-04-04 09:25:00 följande:
    Vi har kyrkan bokad, det blir min dopkyrka nere i Småland.
    Min kyrkoherde har gått med på att följa med ner och viga oss.
    Festlokalen är bokad, det hela har blivit mitt drömbröllop kommit till liv, så det är Hooks herrgård.
    Min syster kommer vara min brudtärna och vi har hittat både hennes klänning och min brudklänning.
    Nu börjar det kännas verkligt. Lite läskigt...
    Oj ja då har ni kommit långt, härligt! :)
    Kul att ni valde Hooks herrgård, vi tittade faktiskt också på den men tyckte det var lite långt hemifrån, såg annars jättefint ut! Vi ska istället vara på Sundbyholms Slott där vi även kommer ha vår borgerliga vigsel. Dock ingen vigselförrättare bokad än så det känns väl som det stora att få fixat just nu.
    Fotograf har vi precis bokat däremot och genom henne får vi även hår/make-up så det känns bra.
    När det kommer till brudklänning är jag helt lost.. vet inte alls vad jag vill riktigt. Vad blev det för dig?

• Fia88
    VinterBrud2015 skrev 2014-04-04 11:11:03 följande:
    Oj ja då har ni kommit långt, härligt! :)
    Kul att ni valde Hooks herrgård, vi tittade faktiskt också på den men tyckte det var lite långt hemifrån, såg annars jättefint ut! Vi ska istället vara på Sundbyholms Slott där vi även kommer ha vår borgerliga vigsel. Dock ingen vigselförrättare bokad än så det känns väl som det stora att få fixat just nu.
    Fotograf har vi precis bokat däremot och genom henne får vi även hår/make-up så det känns bra.
    När det kommer till brudklänning är jag helt lost.. vet inte alls vad jag vill riktigt. Vad blev det för dig?

Det tog en stund för oss att komma dit men båda våra val i Stockholm föll igenom för ett eller annat skäl och då fick jag min barndomsdröm.
    Min fästman är lite mer av iden att så länge jag är hans fru i slutetet av dagen så är han lycklig.
    Sundbyholms Slott var superfint! Vilken tid på året gifter ni er?

För mig fanns det bara en person jag ville skulle viga oss så det var skönt att hon accepterade.
    Fotografen har jag lämnat till min fästman, han är hobbyfotograf och superkräsen.
    Jag skickat typ 15 länkar på fotografer till honom men ingan har fallit honom i smaken. *SUCK* Men jag är glad att han involverar sig i någon del iaf.

Jag har hittat min drömklänning, lite av en slump faktiskt. En tjej som driver en hemsida under sin mammaledighet och får klänningar uppsydda i Asien.
    www.loveyoudress.se
    Superbra kvalitet men bra priser. Jag kommer att beställa modellen som heter Fuchia

<3
  • JohannaaahhL

Här är ytterligare en som planerar bröllop! 8/8-2015 ska vi gifta oss på Öland! Min fästman kommer från Öland och jag från Kalmar. Vi gifter oss i hans hemby!
    Längtar verkligen galet mycket tills man kan börja planera och pyssla ordentligt!

Någon annan ölänning/kalmarit/smålänning här?

Ska bli kul att följa alla i deras planering inför den stora dagen!!! 

• VinterBrud2015
    JohannaaahhL skrev 2014-04-08 12:49:38 följande:

Här är ytterligare en som planerar bröllop! 8/8-2015 ska vi gifta oss på Öland! Min fästman kommer från Öland och jag från Kalmar. Vi gifter oss i hans hemby!
    Längtar verkligen galet mycket tills man kan börja planera och pyssla ordentligt!

Någon annan ölänning/kalmarit/smålänning här?

Ska bli kul att följa alla i deras planering inför den stora dagen!!! 

Välkommen! :) Hur långt har ni kommit i planeringe?

Jag gifter mig förvisso med en smålänning men vi bor i Stockholm och ska gifta oss utanför Eskilstuna så blir inte så smålänskt trots allt ;) 
  • VinterBrud2015
    Fia88 skrev 2014-04-08 10:24:36 följande:
    Det tog en stund för oss att komma dit men båda våra val i Stockholm föll igenom för ett eller annat skäl och då fick jag min barndomsdröm.
    Min fästman är lite mer av iden att så länge jag är hans fru i slutetet av dagen så är han lycklig.
    Sundbyholms Slott var superfint! Vilken tid på året gifter ni er?

För mig fanns det bara en person jag ville skulle viga oss så det var skönt att hon accepterade.
    Fotografen har jag lämnat till min fästman, han är hobbyfotograf och superkräsen.
    Jag skickat typ 15 länkar på fotografer till honom men ingan har fallit honom i smaken. *SUCK* Men jag är glad att han involverar sig i någon del iaf.

Jag har hittat min drömklänning, lite av en slump faktiskt. En tjej som driver en hemsida under sin mammaledighet och får klänningar uppsydda i Asien.
    www.loveyoudress.se
    Superbra kvalitet men bra priser. Jag kommer att beställa modellen som heter Fuchia

<3
    Vi gifter oss också 7e feb 2015! :) Så vi hoppas ju förstås på att det blir en vit vinter nästa år men det kan man ju som bekant inte styra över tyvärr.

Okej, va skönt att du fick den vigselförrättare du ville ha! Jag har tyvärr ingen jag känner till så vi har helt enkelt utgått från en lista på Eskilstunakommuns hemsida. Fick kontakt med en som verkade bra för tre veckor sedan men sen dess har hon inte svarat så känns sådär nu...

Hehe bra sätt att få fästmannen involverad. Han hittar nog något bra till slut :) Min blivande är delaktig i alla beslut och val till bröllopet men det är jag som tar de flesta initiativen, vilket i för sig passar mig rätt bra. 

Jättefin klänning! Vilken bra sida du hade hittat, fina klänningar och bra pris. Lite dyrare än att beställa direkt från Kina själv men med fördel att man har bättre garanti på vad man får, om jag förstår det rätt?
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!