• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    iurochskur skrev 2014-04-13 20:14:49 följande:

Finns det plats för fler? Vi ska gifta oss 6/6 2015 :)

självklart! välkommen! har ni bokat något än? :) tema? 
  • iurochskur
    filibustern skrev 2014-04-13 20:35:04 följande:
    självklart! välkommen! har ni bokat något än? :) tema? 
    Tack :D! Vi har preliminärbokat en hembygdsgård i ett litet naturreservat, dock inte sett det ännu, vigselförrättare ordnad. Övernattning på Örenäs slott för mig och mannen. Klänning beställd från Kina, blir den inte som jag tänkt mig har jag mycket tid att fixa en annan plus att jag ändå tänkt ändra en del på den så hoppas mest på en fin bas och har ändå inte kastat så mycket pengar i sjön om den inte alls funkar. Vi har enats om ett smaragdgrönt och djuplila färgtema.
  • Trattkantarellen
    augusti skrev 2014-04-13 20:22:27 följande:
    tror att det blir bättre som på bild 4. Det händer redan så mkt på överdelen på klänning 1 att jag tror att lägga till axelband sådär snyggt räcker :)
    Mmm, vill ju liksom inte att det ska vara föör mkt, men samtidigt tyker jag det är snyggt med lite spets upptill sådär :)
  • filibustern
    iurochskur skrev 2014-04-13 21:27:42 följande:
    Tack :D! Vi har preliminärbokat en hembygdsgård i ett litet naturreservat, dock inte sett det ännu, vigselförrättare ordnad. Övernattning på Örenäs slott för mig och mannen. Klänning beställd från Kina, blir den inte som jag tänkt mig har jag mycket tid att fixa en annan plus att jag ändå tänkt ändra en del på den så hoppas mest på en fin bas och har ändå inte kastat så mycket pengar i sjön om den inte alls funkar. Vi har enats om ett smaragdgrönt och djuplila färgtema.
    oh! vilken färgkombination! läckert! 
  • iurochskur
    filibustern skrev 2014-04-13 21:50:57 följande:
    oh! vilken färgkombination! läckert! 
    Haha ja väldigt skarpa färger men ska det vara så ska det vara, jag ville ha lila toner, mannen smaragdgröna som är en vacker färg så det fick bli en kompromiss med båda.
  • Trattkantarellen
    iurochskur skrev 2014-04-13 21:27:42 följande:
    Mysigt! Oj vad mkt du har ordnat!
    Häftigt färgtema, vi ska ha mörkgrönt och champagne :)
  • augusti

Vad snygga färger ni valt!

Jag är inne på typ gräddlila och champagne. Problemet är att jag inte vet när jag ska hinna pynta lokalen... Man är ju inte sugen på att åka dit på bröllopsdagen och pynta. O jag vågar inte låta någon annan göra det heller. Hehe perfektionist som man är. Hur gör ni?

• filibustern
    augusti skrev 2014-04-14 11:48:17 följande:

Jag är inne på typ gräddlila och champagne. Problemet är att jag inte vet när jag ska hinna pynta lokalen... Man är ju inte sugen på att åka dit på bröllopsdagen och pynta. O jag vågar inte låta någon annan göra det heller. Hehe perfektionist som man är. Hur gör ni?

gräddlila? som broderare tror man ju att man sett/hört alla färger. men gräddlila? måste jag få se! :D 

vi tänkte samla ihop lite folk, typ, min tärna, fästmannens kompisar. kanske mamma, och pynta dagen/kvällen före. :) 
  • Trattkantarellen
    augusti skrev 2014-04-14 11:48:17 följande:

Jag kommer pynta dagen innan (med hjälp av andra såklart), lär ta semester minst 2 dagar innan för att i lugn och ro fixa alla förberedelserna. Om jag ändå ska ha lokalen lör-sön tycker jag det är värt det att ha den redan från fredagen...
  • augusti
    Trattkantarellen skrev 2014-04-14 11:55:21 följande:

Jag kommer pynta dagen innan (med hjälp av andra såklart), lär ta semester minst 2 dagar innan för att i lugn och ro fixa alla förberedelserna. Om jag ändå ska ha lokalen lör-sön tycker jag det är värt det att ha den redan från fredagen...

Vad bra att få tillgång sedan på fredag. Jag får om jag har tur tillgång på fredag. Eventuellt om ingen bokar en fest d.ä men det brukar vara fullbokat på helgerna. Men jag håller tummarna! Annars får jag lokalen lördag förmiddag.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!