• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • augusti

Haha det var så jag tänkte, att vädret säkert var bra då

Är faktiskt på väg nu att kolla vår lokal. Hoppas den duger! Såg fin ut på bilderna

Tingeling89 skrev 2014-04-15 14:00:29 följande:

Åh vad kul. Det blir säkert riktigt bra väder den helgen *håller tummarna*

Jag kör i Stockholm jag också. Så letar bra lokaler med rimliga priser. Har hittat en som heter Källaren i gamla stan. Någon som hört något om denna eller varit där? Hur var det i så fall?

• Tingeling89
    augusti skrev 2014-04-15 16:36:21 följande:

Haha det var så jag tänkte, att vädret säkert var bra då

Är faktiskt på väg nu att kolla vår lokal. Hoppas den duger! Såg fin ut på bilderna

Åh spännande! Hur var lokalen? Vilken har ni tänkt?

Jag har varit på så många hemsidor att jag börjar känna mig lite yr :P
  • Frults
    Tingeling89 skrev 2014-04-16 13:21:15 följande:

Tingeling89:

berätta om ditt bröllop!
    Hur vill du ha det? tema? lokal? vigsel?
     :D:D
  • Frults
    JohannaaahhL skrev 2014-04-08 12:49:38 följande:

Här är ytterligare en som planerar bröllop! 8/8-2015 ska vi gifta oss på Öland! Min fästman kommer från Öland och jag från Kalmar. Vi gifter oss i hans hemby!
    Längtar verkligen galet mycket tills man kan börja planera och pyssla ordentligt!

Någon annan ölänning/kalmarit/smålänning här?

Ska bli kul att följa alla i deras planering inför den stora dagen!!! 

Vi gifter oss samma dag!

Hur ser era planer ut? vigsel, tema, festen etc!
    Tell me!!
  • augusti
    Tingeling89 skrev 2014-04-16 13:21:15 följande:

Lokalen var perfekt för oss! Det är på M/S Borgila på söder mälarstrand. Då hyr vi hela båten över lördagen till söndagen, Jag älskar vatten och utsikten över stockholm är fantastisk. Det enda var att de håller ju på o bygger citytunneln så det är massa byggröra runt omkring, men det är väl borta tills dess hoppas jag....

KOllade också hur mt som helst, men tillslut valde jag att köra på lokal där man kan ta med egen mat o dryck. Blir billigare, och bättre tror jag, då man får mer för pengarna :)

Vad tänker du på för lokal?
  • Tingeling89
    augusti skrev 2014-04-16 18:11:42 följande:
    Lokalen var perfekt för oss! Det är på M/S Borgila på söder mälarstrand. Då hyr vi hela båten över lördagen till söndagen, Jag älskar vatten och utsikten över stockholm är fantastisk. Det enda var att de håller ju på o bygger citytunneln så det är massa byggröra runt omkring, men det är väl borta tills dess hoppas jag....

KOllade också hur mt som helst, men tillslut valde jag att köra på lokal där man kan ta med egen mat o dryck. Blir billigare, och bättre tror jag, då man får mer för pengarna :)

Vad tänker du på för lokal?
    Frults skrev 2014-04-16 16:43:38 följande:
    Tingeling89:

berätta om ditt bröllop!
    Hur vill du ha det? tema? lokal? vigsel?
     :D:D

Augusti: Det låter ju stårlande. Vad skönt att känna att man har bestämt sig :)

Så här är lite min tanke. Inget exakt tema(sommarbröllop), men jag har valt mina fäljer som det ska gå i. Jag tänker mig Rött, silver och svart(vet att svart har varit lite tabu, men känner att det kommer bli mer klassiskt än goth).

Jag vill ha en lokal där maten ingår. Vill verkligen inte känna den pressen innan(har tyvärr inte så många som kan hjälpa till med matlagningen i familj och vänner). Så jag tror att lokjalen Källaren som jag nämnde blir perfekt. Ska nu bara ta mig dit och kila in dem i verkligheten ochså.
    Då kan vi gifta oss i Sofia kyrka, som min m2b verkligen gillade, och sedan är typ planen att bussa alla bort till gamla stan. Har kollat med några bolag och det är ganska rimliga priser.

Sedan är det allt med det som faktiskt ska ske på dagen. Sitter på lugnare stunder och funderar på vad som faktiskt skulle uppskattas. Gärna tips på roliga lekar eller liknande om ni har något :)
  • Zandri

Jag skulle ju vänta ett halvår med att köpa klänning, men när min drömklänning av märket Mori Lee modell 1910 i rätt storlek landar i knäet på mig kan jag ju inte säga nej... ;) Älskar den!

Jag har ingen underkjol på bilden, det ska jag överväga att ha sen för lite mer volym. Men samtidigt tycker jag inte att det behövs så himla mycket mer. Vi får se :)

Bilden är lite ljus ser jag nu, men det är swarowski kristaller på överdelen som ni kan se på bilden från Mori Lees hemsida :)

• augusti
    Tingeling89 skrev 2014-04-17 11:46:39 följande:

Augusti: Det låter ju stårlande. Vad skönt att känna att man har bestämt sig :)

Så här är lite min tanke. Inget exakt tema(sommarbröllop), men jag har valt mina fäljer som det ska gå i. Jag tänker mig Rött, silver och svart(vet att svart har varit lite tabu, men känner att det kommer bli mer klassiskt än goth).

Jag vill ha en lokal där maten ingår. Vill verkligen inte känna den pressen innan(har tyvärr inte så många som kan hjälpa till med matlagningen i familj och vänner). Så jag tror att lokjalen Källaren som jag nämnde blir perfekt. Ska nu bara ta mig dit och kila in dem i verkligheten ochså.

Då kan vi gifta oss i Sofia kyrka, som min m2b verkligen gillade, och sedan är typ planen att bussa alla bort till gamla stan. Har kollat med några bolag och det är ganska rimliga priser.

Sedan är det allt med det som faktiskt ska ske på dagen. Sitter på lugnare stunder och funderar på vad som faktiskt skulle uppskattas. Gärna tips på roliga lekar eller liknande om ni har något :)

Snygga färger, har också funderat på rött svart och vitt, men känner att det inte passar mig o lokalen trots allt. Det kan bli riktigt snyggt o classy dock!

Jag tänker inte laga mat själv o ingen jag känner är så pass duktig att det duger till mitt bröllop haha, blir catering. Sofia är vacker! Kan man boka kyrka redan nu? Trodde det var minst ett år innan.
  • Tingeling89
    augusti skrev 2014-04-17 14:28:38 följande:
    Snygga färger, har också funderat på rött svart och vitt, men känner att det inte passar mig o lokalen trots allt. Det kan bli riktigt snyggt o classy dock!

Jag tänker inte laga mat själv o ingen jag känner är så pass duktig att det duger till mitt bröllop haha, blir catering. Sofia är vacker! Kan man boka kyrka redan nu? Trodde det var minst ett år innan.
    Nä de är som du säger, max ett år innan. Så kommer tokringa när dagen väl kommer :P

Förstår precis vad du menar med maten. Plus att det är så skönt att inte ha den stressen.

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!