• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    VinterBrud2015 skrev 2014-03-11 14:03:14 följande:
    Ja det känns som det är många som ligger runt 20 000kr för en heldag. Hon vi har tittat på tar 22 000kr för 12 timmar, inklusive 400 redigerade bilder och 50st tackkort. Det är ju så olika vad som ingår i fotografernas paket så svårt att jämföra ibland. Och sen är det ju förstås inte bara priset man ska ta hänsyn till utan framför allt att man gillar fotostilen.
    ja personligen skulle det vara kul att ha ett proffs med hela dagen men det går inte ekonomiskt sett! men jag är helnöjd om vi får snygga porträttbilder. sen kan man fixa utskrivter till tackkort och sånt själv. och för övriga dagen så är min tärna en fena på att fota! hon fick fotografera jag och karln min när vi fira 8 år tillsammans, vi hade inte ett enda fint kort på oss, så då tyckte jag det var dags! blev jättefina bilder! :D
  • Zandri
    VinterBrud2015 skrev 2014-03-11 14:03:14 följande:
    Ja det känns som det är många som ligger runt 20 000kr för en heldag. Hon vi har tittat på tar 22 000kr för 12 timmar, inklusive 400 redigerade bilder och 50st tackkort. Det är ju så olika vad som ingår i fotografernas paket så svårt att jämföra ibland. Och sen är det ju förstås inte bara priset man ska ta hänsyn till utan framför allt att man gillar fotostilen.
    Ja det är verkligen en hel djungel med fotografer och deras olika paket & stilar. Det är bara att fortsätta sökandet för min del Flört
    filibustern skrev 2014-03-11 14:06:03 följande:
    ja personligen skulle det vara kul att ha ett proffs med hela dagen men det går inte ekonomiskt sett! men jag är helnöjd om vi får snygga porträttbilder. sen kan man fixa utskrivter till tackkort och sånt själv. och för övriga dagen så är min tärna en fena på att fota! hon fick fotografera jag och karln min när vi fira 8 år tillsammans, vi hade inte ett enda fint kort på oss, så då tyckte jag det var dags! blev jättefina bilder! :D
    Va skönt att du ändå redan har det klart för dig med fotografering och så. Härligt att du dessutom har den kontakten med någon som du tycker är duktig Skrattande
  • Chamelius

Hej brudar!

Jag gifter mig 27/6-15...Ser att några av er redan verkar ha köpt klänning! Jag som tyckte jag planerat och köpt saker för tidigt :P...

Orkar inte läsa alla 150 sidor men får man haka på?! :)

Vart och när gifter ni er? :) 

• Trattkantarellen
    Chamelius skrev 2014-03-11 21:33:20 följande:
    Hej brudar!

Jag gifter mig 27/6-15...Ser att några av er redan verkar ha köpt klänning! Jag som tyckte jag planerat och köpt saker för tidigt :P...

Hej! Välkommen!

Haha, var tvungen att dubbelkolla, shit hur kom vi upp i så många sidor? :p

Jag gifter mig  23/5-15 i Värmland, exakt lokal är inte helt spikad. 
  • filibustern
    Chamelius skrev 2014-03-11 21:33:20 följande:
    Hej brudar!

välkommen! gat kolla jag med, herrejisses vad vi skriver:P 
    jag gifter mig 5 sept i västerbottens inland :) kyrkligt.

på tal om. var på ett hantverkscafé ikväll och förhörde en av deltagarna som just gift sig. dom hade kört borgligt och så enkelt som möjligt. var ganska roligt. hon berätta att dom på bröllopsdagen såg ishockey mellan sverige och nåt-land. kolla på klockan "hörrö, klocka håll på va' dags..." gick å gifte sig, for hem och fortsatte se tv typ :P hon lånade en tunika av grannen. 

berätta detta för min fästman. och han säger att det vore helt underbart scenario. så nu vet jag inte hur man ska göra :P har sagt att nog kan jag köra något liknande. t.ex köra kyrkligt. två vittnen. sen tårta med närmaste. men han vet inte om han tror på mig. jag lär väl då vara bitter resten av mitt liv tror han. haha! men jag har sagt att han får tänka på saken, vill han ha ett så simpelt bröllop så är jag ok med det. MEN TÅRTA MÅSTE VI HA! :P
  • frkmaria
    Zandri skrev 2014-03-11 11:08:56 följande:

Hm. Nu verkar jag inte kunna klistra in dina bilder men guuuu vad fina bilder! Tårta, bukett och håruppsättning är precis så jag tänkt mig! :) 

Förövrigt var vi iväg idag och tittade på vigselplats. Vi har ju fått tips om en sluss kilometern ifrån där vi ska ha festen och guuuud vad fint det var. Visst, nu är det varken väder eller grönska som det kommer vara i augusti men jag är helt kär! Perfekt. Enda nackdelen var att det forsade mycket vatten... men vi får ju försöka se vem vi kan ringa för att boka platsen och se om det går att lyfta den i 30 min eller nåt under själva vigselakten. Man vet ju inte förrän man frågat!

Jag är hursom helnöjd och funkar det inte får vi vara lite längre bort och ta korten där bara. I vilket fall så är det perfekt plats! Folk får stå eller sitta i gräset om de så vill. Nu är det bestämt! :)  
  • Trattkantarellen
    frkmaria skrev 2014-03-15 12:09:22 följande:
    Hm. Nu verkar jag inte kunna klistra in dina bilder men guuuu vad fina bilder! Tårta, bukett och håruppsättning är precis så jag tänkt mig! :) 

Förövrigt var vi iväg idag och tittade på vigselplats. Vi har ju fått tips om en sluss kilometern ifrån där vi ska ha festen och guuuud vad fint det var. Visst, nu är det varken väder eller grönska som det kommer vara i augusti men jag är helt kär! Perfekt. Enda nackdelen var att det forsade mycket vatten... men vi får ju försöka se vem vi kan ringa för att boka platsen och se om det går att lyfta den i 30 min eller nåt under själva vigselakten. Man vet ju inte förrän man frågat!

Jag är hursom helnöjd och funkar det inte får vi vara lite längre bort och ta korten där bara. I vilket fall så är det perfekt plats! Folk får stå eller sitta i gräset om de så vill. Nu är det bestämt! :)  
    Gud så fint det låter!

Vad härligt att ha allt bestämt! 
  • Zandri
    frkmaria skrev 2014-03-15 12:09:22 följande:

Åhh va härligt! Det är sådan planering som får en att känna att "det verkligen är på riktigt" hihi :)

Jag skall iväg med min blivande och kika på vigselplats i mitten av veckan som kommer (vill ju helst hitta ett fint ställe utomhus, i närheten av vår festlokal)

Jag är förresten sugen på att åka och prova brudklänningar tillsammans med mina tärnor som smakråd. Men är jag för tidigt ute för att börja kika på klänning när bröllopet skall äga rum först i September nästa år? Antagligen kommer man ju hinna ångra sig typ tusen gånger om.. (Men ååh jag vill!)
  • frkmaria

Alltså. Här hittade jag en relativt ok bild. Tänk er att man går över bron och ställer sig på dansbanan, så sitter och står gästerna i gräset typ.. :) 
    Bakom oss kommer då sjön vara, fast det hittar jag inga bra bilder på online.

Hittade någon bild där de hade pyntat dansbanan med björkris osv. Kan nog bli jättefint tror jag! :) Bara det inte är någon standard-uppbokad helg så det inte går! 

• Zandri
    frkmaria skrev 2014-03-16 13:03:37 följande:

Alltså. Här hittade jag en relativt ok bild. Tänk er att man går över bron och ställer sig på dansbanan, så sitter och står gästerna i gräset typ.. :) 
    Bakom oss kommer då sjön vara, fast det hittar jag inga bra bilder på online.

Hittade någon bild där de hade pyntat dansbanan med björkris osv. Kan nog bli jättefint tror jag! :) Bara det inte är någon standard-uppbokad helg så det inte går! 

Åååhh, det blir nog supermysigt! :) Hoppas det inte är bokat då ni vill ha det!

Vi skall åka och kolla på vigselplats imorgon vi också! Blir spännande :)
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!