• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    bumbi skrev 2014-03-08 14:47:17 följande:
    hej på er!

Jag och min sambo gifter oss den 22 augusti nästa år, och har börjat planera "så smått". Kläderna är bestämda och (snart) betalda, och lokal är fixad, både för vigsel och fest. Vii kör borgerligt, så vi gifter oss i Wapnös slottsträdgård, (strax utanför halmstad) och har sedan festen på slottet. 
    Det är så otroligt svårt att inte planera allt nu på en gång ;)

Hur går planeringen för er, och när är det dags för den stora dagen? :) 
    går sakta här. då jag är den som står för sparandet och 99.8% av planerandet.. och dessutom känns det som att mycket kan man inte göra förrän tidigast ett år innan. dessutom, börjar jag på allvar pyssla och så, så är jag klar på två månader.... (är sån..) 5 sept nästa år är det vår tur. skogstema ska vi ha. har köpt bl. a näverhjärtan och jutevävslöpare begagnat. klänningen var klar 2011, skorna är klar. Fästmannen har redan en kostym sen vi gick på min gymnasiebal. men som sagt. genom att vi har skogstema så ska vi göra mycket saker från trä och stubbar (ljushållare, placeringskort, och så har jag ett jätteälghorn som jag ska sätta ljus i, om jag har hjärta till det), och det känner jag vi inte kan göra förrän åt sommaren. och andra dekorationer kan man ju inte fixa förrän dagen före bröllopet, som grankvistar och sånt. 
  • filibustern
    filibustern skrev 2014-03-08 18:12:09 följande:
    går sakta här. då jag är den som står för sparandet och 99.8% av planerandet.. och dessutom känns det som att mycket kan man inte göra förrän tidigast ett år innan. dessutom, börjar jag på allvar pyssla och så, så är jag klar på två månader.... (är sån..) 5 sept nästa år är det vår tur. skogstema ska vi ha. har köpt bl. a näverhjärtan och jutevävslöpare begagnat. klänningen var klar 2011, skorna är klar. Fästmannen har redan en kostym sen vi gick på min gymnasiebal. men som sagt. genom att vi har skogstema så ska vi göra mycket saker från trä och stubbar (ljushållare, placeringskort, och så har jag ett jätteälghorn som jag ska sätta ljus i, om jag har hjärta till det), och det känner jag vi inte kan göra förrän åt sommaren. och andra dekorationer kan man ju inte fixa förrän dagen före bröllopet, som grankvistar och sånt. 
    just! och så har vi bestämt att karln ska få fixa min brudbukett... helt utan min vetskap. spännande men lite nervöst också, då vi har väldigt olika smak. :P
  • bumbi
    filibustern skrev 2014-03-08 18:14:29 följande:
    just! och så har vi bestämt att karln ska få fixa min brudbukett... helt utan min vetskap. spännande men lite nervöst också, då vi har väldigt olika smak. :P
    spännande med skogstema! vi har funderat på alla möjliga (och omöjliga) teman. Iom att vi kommer att vara på ett 1700-talsslott, vore det kul att köra på det temat, vet dock inte hur vi ska göra isf. Några tips på dekorationer och sånt som kan passa?
  • filibustern
    bumbi skrev 2014-03-08 22:35:55 följande:
    spännande med skogstema! vi har funderat på alla möjliga (och omöjliga) teman. Iom att vi kommer att vara på ett 1700-talsslott, vore det kul att köra på det temat, vet dock inte hur vi ska göra isf. Några tips på dekorationer och sånt som kan passa?
    historia var aldrig min styrka, jag var mer en religionstyp.. haha!så tyvärr kan jag inte ge några tips. jo! klassisk musik. :P typ..bach. han dog i mitten på 1700.. även mozart levde och dog under 1700. :)
    Catelicat skrev 2014-03-08 22:37:12 följande:
    Vi gifter oss 6 juni 2015, om vi hittar någonstans att fira efteråt...
    välkommen!^^
  • bumbi
    filibustern skrev 2014-03-09 08:55:06 följande:
    historia var aldrig min styrka, jag var mer en religionstyp.. haha!så tyvärr kan jag inte ge några tips. jo! klassisk musik. :P typ..bach. han dog i mitten på 1700.. även mozart levde och dog under 1700. :)
    välkommen!^^
    visst är det svårt, haha!
    Det får nog bli något annat ändå, är himla sugen på ett helt vanligt, klassiskt bröllop med ljusa, romantiska färger också. Det känns lite mer genomförbart :P
  • Himla
    filibustern skrev 2014-03-09 08:55:06 följande:
    välkommen!^^
    Till dig som hade 1700 tals tema och slott så välj Drottningholmsmusiken av Rohman tror jag han hette...Den hade jag som utgångsmarch och den är fantastiskt vacker tycker jag...
  • bumbi
    Himla skrev 2014-03-09 10:36:16 följande:
    Till dig som hade 1700 tals tema och slott så välj Drottningholmsmusiken av Rohman tror jag han hette...Den hade jag som utgångsmarch och den är fantastiskt vacker tycker jag...
    Ska kolla upp, tack för tipset! :)
  • Helena1990

Åh vi har nu bokat den restaurang där vi ska ha bröllopsfesten i Maj 2015, det känns så skönt!!!!!!!!!

• Zandri

Oj, ser att flera utav er redan vet vad ni skall ha för klänning på den stora dagen! Härligt! Glad

Instämmer att skogstema verkar häftigt! Skrattande

Vårt datum blir ju som sagt nån gång i första veckan i September, det känns sååå långt bort för tillfället. Har grävt ner mig i flertalet bröllopstidningar och googlat runt massa massa på internet. Har ju färgtemat som skall gå i lila klart för mig, och även festlokalen egentligen.

Vigselplatsen som blir utomhus är dock inte bestämd ännu, men vet ungefär i vilka trakter det blir eftersom det får vara någorlunda nära festlokalen... Det får bli Grebbestad området runtomkring..

Det jag egentligen funderar på är, vad kan man mer greja med och planera redan nu?
    /en ivrig blivande brud

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!