Inlägg från: Zandri |Visa alla inlägg
  • Zandri

Vi som gifter oss 2015!

Wiihooo! Nu får jag också vara med här Glad

På alla hjärtans dag överraskade sambon mig med att gå ner på knä = Lycklig tjej!

Det vi har kommit överens om hittils är att det hela skall gå av stapeln i slutet på sommaren 2015, lutar lite åt första veckan i September, då vi båda tycker att det oftast är den vackraste årstiden däromkring.

Sedan har vi bestämt att bröllopet kommer att gå i lila färger. Älskar lila, ni skulle se vår lägenhet Flört hehe.
    Vigseln vill vi båda helst ha utomhus så det blir att be till vädergudarna inför den stora dagen. Men under festen vill vi kunna slappna av och eftersom att jag är en frusen brud, (BRUD va passande hehe!!!) så blir nog själva festen inomhus.

Efter att allt kalas och ståhej är över så vill vi komma iväg på smekmånaden innan allt rosa skimmer hunnit lägga sig för mycket, helst inom en vecka efter bröllopet. Och drömresemålet är Maldiverna.... Blir dock inte klok på vädret där nere vid den årstiden, googlar som en tok men blir inte klokare för det Tungan ute Vet att det regnar mer den årstiden där, så frågan är om det är värt att välja det resmålet trots det, för många skriver också att det bara handlar om tio minuters regnskurar så jag vet inte.. Hmm... Mycket som snurrar i skallen just nu Drömmer

• Zandri

Oj, ser att flera utav er redan vet vad ni skall ha för klänning på den stora dagen! Härligt! Glad

Instämmer att skogstema verkar häftigt! Skrattande

Vårt datum blir ju som sagt nån gång i första veckan i September, det känns sååå långt bort för tillfället. Har grävt ner mig i flertalet bröllopstidningar och googlat runt massa massa på internet. Har ju färgtemat som skall gå i lila klart för mig, och även festlokalen egentligen.

Vigselplatsen som blir utomhus är dock inte bestämd ännu, men vet ungefär i vilka trakter det blir eftersom det får vara någorlunda nära festlokalen... Det får bli Grebbestad området runtomkring..

Det jag egentligen funderar på är, vad kan man mer greja med och planera redan nu?
    /en ivrig blivande brud

• Zandri

Hittat lite bilder som inspirerar mig! Som ni ser så är det lila något som kommer synas i de flesta detaljer.
    Festlokalen är som sagt ordnad, och den 5 September har tydligen min blivande bestämt, så det får bli då Flört Vigselplats är fortfarande lite oklart men det finns himla fin natur runt omkring alldeles utanför festlokalen så jag & min blivande skall ta oss en roadtrip nån dag i nästa vecka och spana in eventuell vigselplats utomhus.

Utsläppt lockat hår med blommor (dock inte rosa som på bilden)

• Zandri

Är det bara jag som tycker att det är otroligt svårt med gästlistan??? Vilka släktingar & vänner skall bjudas osv...
    Det finns ju gamla vänner som man inte har någon kontakt med länger men som var jättenära för flera år sedan, sedan finns det släktingar som man liksom aldrig hör av, skall även de bjudas?

Och sen det här med fotograf.... Jag blir tooookig! Hade ögonen på en jättebra fotograf, tills jag fick reda på vad han tar för priser Gråter Vi vill ju gärna ha en fotograf med oss hela dagen, även på festen under kvällen. Men hans priser var alldeles för mycket...

Vet ni någon bra bröllopsfotograf, inte för långt från Tanum/Grebbestad med någorlunda hyfsade priser? Sen förstår jag att det kommer att kosta, det är inte det. Men jag känner att cirka 15.000 är något vi kan lägga på detta, men inte runt 50.000 som jag nyss hittade, det blir för mkt...  Obestämd

• Zandri

Jomen det är verkligen jättesvårt med gästlistan! Jag vet ju att min karls släkt typ är tre gånger större än min egna lilla, så jag får kanske fokusera mer på vilka vänner som jag vill ha med under dagen, eftersom mina släktingar är få.
    Det där med 50.000 kr... Såg just att det gällde om man skulle ha fotografen över en HEL helg..Puuuhhhh! Tungan uteTänkte väll att det va lite väl saftigt . Såg nu att han tar cirka 22.000 för 6 timmar... Egentligen är det också dyrt tycker jag, men ser nu att det är många som ligger runt det priset och jag vill ju sååå gärna ha en fotograf på plats under förberedelser, vigsel och lite utav festens början. Jag resonerar som så att det är bilderna som finns kvar efter en fantastisk dag som denna. (Plånboken gråter redan)

Det känns hur som helst väldigt skönt att vara ute i god tid med förberedelser och planering... Glad

• Zandri
    filibustern skrev 2014-03-11 11:51:03 följande:
     zandri  men så kul! då gifter vi oss samma dag! :DDD

gästlistan är alltid svår. vi tänker bjuda min enda moster och hennes karl, då vi gillar dom så jättemycket - dom är skitfrän! men tänker inte bjuda någon av min pappas syskon. inga kusiner på mina sida heller. karln ska bjuda några kusiner, men inte alla. (han har inga syskon) sina mostrar, kanske någon farbror. och så de närmaste vännerna på båda sidor. blir typ. 5-7st.  sen har jag ju 4 syskon.. två har karl. inga barn på festen. och ska bjuda min storebrors exfru också. 

vi hittade en hobbyfotograf typ som tog OTROTLIGT vackra bilder. 4-5000 för två timmar och 60 bilder, överkompligt. men jag har upptäckt det att fotograferna ofta är hemskt dyra.  
    Roligt att vi har samma datum! Skrattande
  • Zandri
    VinterBrud2015 skrev 2014-03-11 14:03:14 följande:
    Ja det känns som det är många som ligger runt 20 000kr för en heldag. Hon vi har tittat på tar 22 000kr för 12 timmar, inklusive 400 redigerade bilder och 50st tackkort. Det är ju så olika vad som ingår i fotografernas paket så svårt att jämföra ibland. Och sen är det ju förstås inte bara priset man ska ta hänsyn till utan framför allt att man gillar fotostilen.
    Ja det är verkligen en hel djungel med fotografer och deras olika paket & stilar. Det är bara att fortsätta sökandet för min del Flört
    filibustern skrev 2014-03-11 14:06:03 följande:
    ja personligen skulle det vara kul att ha ett proffs med hela dagen men det går inte ekonomiskt sett! men jag är helnöjd om vi får snygga porträttbilder. sen kan man fixa utskrivter till tackkort och sånt själv. och för övriga dagen så är min tärna en fena på att fota! hon fick fotografera jag och karln min när vi fira 8 år tillsammans, vi hade inte ett enda fint kort på oss, så då tyckte jag det var dags! blev jättefina bilder! :D
    Va skönt att du ändå redan har det klart för dig med fotografering och så. Härligt att du dessutom har den kontakten med någon som du tycker är duktig Skrattande
  • Zandri
    frkmaria skrev 2014-03-15 12:09:22 följande:
    Hm. Nu verkar jag inte kunna klistra in dina bilder men guuuu vad fina bilder! Tårta, bukett och håruppsättning är precis så jag tänkt mig! :) 

Förövrigt var vi iväg idag och tittade på vigselplats. Vi har ju fått tips om en sluss kilometern ifrån där vi ska ha festen och guuuud vad fint det var. Visst, nu är det varken väder eller grönska som det kommer vara i augusti men jag är helt kär! Perfekt. Enda nackdelen var att det forsade mycket vatten... men vi får ju försöka se vem vi kan ringa för att boka platsen och se om det går att lyfta den i 30 min eller nåt under själva vigselakten. Man vet ju inte förrän man frågat!

Jag är hursom helnöjd och funkar det inte får vi vara lite längre bort och ta korten där bara. I vilket fall så är det perfekt plats! Folk får stå eller sitta i gräset om de så vill. Nu är det bestämt! :)  
    Åhh va härligt! Det är sådan planering som får en att känna att "det verkligen är på riktigt" hihi :)

Jag skall iväg med min blivande och kika på vigselplats i mitten av veckan som kommer (vill ju helst hitta ett fint ställe utomhus, i närheten av vår festlokal)

Jag är förresten sugen på att åka och prova brudklänningar tillsammans med mina tärnor som smakråd. Men är jag för tidigt ute för att börja kika på klänning när bröllopet skall äga rum först i September nästa år? Antagligen kommer man ju hinna ångra sig typ tusen gånger om.. (Men ååh jag vill!)
  • Zandri
    frkmaria skrev 2014-03-16 13:03:37 följande:

Alltså. Här hittade jag en relativt ok bild. Tänk er att man går över bron och ställer sig på dansbanan, så sitter och står gästerna i gräset typ.. :) 
    Bakom oss kommer då sjön vara, fast det hittar jag inga bra bilder på online.

Hittade någon bild där de hade pyntat dansbanan med björkris osv. Kan nog bli jättefint tror jag! :) Bara det inte är någon standard-uppbokad helg så det inte går! 

Åååhh, det blir nog supermysigt! :) Hoppas det inte är bokat då ni vill ha det!

Vi skall åka och kolla på vigselplats imorgon vi också! Blir spännande :)
  • Zandri
    weddinghelena skrev 2014-03-19 09:42:05 följande:
    Vår fotograf har riktigt humana priser och i vår smak fantastiska bilder, sök på Fotograf Malin Norlén och lycka till i all planering :) 
    Kikade nyss på hennes hemsida. Säger bara, Oj sicka bilder! en fotograf helt i min smak :) Verkar riktigt duktig!
  • Zandri

Va roligt att det inte bara är jag som planerar för fulla muggar, trots att 2015 ibland känns så långt bort... :D

Häromdagen var vi iväg och kikade på festlokal, så den är bokad och klar! Utanför finns det dessutom en söt liten träscen med fin natur runt omkring som vi kan hålla vigseln på :)

Och oj vad jag funderar över klänningar!. Har kärat ner mig i klänningarna från Mori lee (smakar det så kostar det I guess..) Men det tar emot lite att lägga sååå mkt pengar på en klänning som man skall bära endast en dag, men samtidigt känner jag att dessa klänningar verkligen är gjorda för mig (finns 3 modeller jag kärat ner mig i..)

Hur har ni andra gjort med klänningar? Har någon beställt kinaklänning, vart ifrån & hur välgjorda är de? Funderar på om man kanske kan hitta någon liknande min drömklänning fast en billigare variant.. Eller är det alldeles för riskabelt? om de ens finns? Hm. Många funderingar här ;)

• Zandri
    Trattkantarellen skrev 2014-03-22 10:13:12 följande:

Jag var inne på kinaklänningar, men vill kunna prova, se och känna.
    Så lösningen blir www.mindromklänning.se som dessutom visade sig ligga bara 15min utanför Göteborg!
    Ska dit och prova klänningar med mina kompisar om 3v.
    Hos dom kan man antingen välja bland deras sortiment, eller designa sin egen klänning, kostar max 5.500kr så helt okej pris, även om det inte är kinaklänningspris. 

Och det var inte så långt ifrån mig heller! Kan helt klart vara värt ett besök då kanske :)
  • Zandri
    Trattkantarellen skrev 2014-03-22 23:01:47 följande:
    Jag kn återkomma när jag har varit där och provat
    Jaa, gör det :)
  • Zandri
    camwic skrev 2014-03-29 19:02:39 följande:

Hej! Vill bara berätta lite för er vad som hänt. Allt var bestämt vi skulle gifta oss nyårsafton 2015, men så blev jag gravid är nu i vecka 8. Han vill inte ha barn så ja, jag vet allvarligt talat inte vart vi står. Om vi fortfarande är tillsammans? Om vi ska gifta oss? Det är mycket som står och väger just nu. Men det enda jag vet med säkerhet är att jag blir mamma i november. :)

Vem vet jag kanske kommer tillbaka och läser era inlägg, vissa av er känns som gamla vänner :). Men då vet ni. 

Hoppas att allt löser till de bästa för er! Och grattis får jag ändå säga till att du skall bli mamma :) Lycka till med allt!
  • Zandri
    Trattkantarellen skrev 2014-04-10 18:42:52 följande:

Hej alla!

Jag provade lite klänningar i helgen, sååå kul! Kände mig så vacker!
    På söndag ska jag iväg med mina kompisar och prova lite mer! 

Åååh! Hittade du något fint? :D
  • Zandri

Vet inte om jag har nämnt det här, men vi har nu istället bestämt oss för att gifta oss den 23 Maj 2015, istället för September 2015. Att vi ändrade oss berodde på lite olika saker, på att folk i vår närhet skulle kunna delta & för att Maj känns lite "säkrare" vädermässigt än September. Vi skall ju gifta oss utomhus om vädret tillåter & Maj månad är ju helt underbar! Så nu blir det 23 Maj istället! :)

Lokal & plats blir fortfarande den samma :)

• Zandri
    Trattkantarellen skrev 2014-04-11 18:48:04 följande:
    www.dindromklanning.sehar sitt lager i Ale strax utanför Gbg (där jag bor) och hon fick förhinder nu på lördag och undrade om det gick bra med söndagen istället, så därför blev det en söndag :) Man måste boka tid med henne eftersom det faktiskt är en webbutik, men väldigt praktiskt att kunna prova och se IRL ändå :)
    VinterBrud2015 skrev 2014-04-11 14:26:28 följande:
    Va härligt, det vill jag också börja med! Dock är helgerna ganska uppbokade just nu så får nog bli först om någon månad.

Vad har du för tankar om vad förklänning du vill ha nu när du har börjat prova? Var det samma som du trodde innan? ;)
    Jag hann bara prova ett par modeller, men har innan kollat enbart på axelbandslösa klänningar, och varit väldigt tveksam till att alla klänningar har så otroligt mkt applikationer, spets etc.
    Provade dock den här:
    louloubridal.co.uk/collections/bridal/pink-collection/lb19/
    och blev helt kär!
    Så nu har jag kollat på massa klänningar med liknande skärning. 
    Jag kollade innan på klänningar med hjärtformad överdel som är tajt till midjan och har någon form av markering i midjan för att sedan gå över i en rejäl marängkjol, och just de bitarna känns fortfarande helt rätt för min kropp.
    Ska prova några olika sånna modeller i helgen.Ja, jag blev helt kär i den här:
    louloubridal.co.uk/collections/bridal/pink-collection/lb19/
    Zandri skrev 2014-04-11 15:19:39 följande:

Vet inte om jag har nämnt det här, men vi har nu istället bestämt oss för att gifta oss den 23 Maj 2015, istället för September 2015. Att vi ändrade oss berodde på lite olika saker, på att folk i vår närhet skulle kunna delta & för att Maj känns lite "säkrare" vädermässigt än September. Vi skall ju gifta oss utomhus om vädret tillåter & Maj månad är ju helt underbar! Så nu blir det 23 Maj istället! :)

Lokal & plats blir fortfarande den samma :)

Samma datum som vi! Vi vill också ha vår vigsel utomhus! Vi har två lokaler som vi väljer emellan, vi ska åka upp och kika på dem över kristi himmelsfärd, så vi kan se vilken miljö som passar oss bäst :)

Vi kommer båda från Karlstad/Forshaga men bor nu i Göteborg, så därför fick det planeras in med lite framförhållning :p

Det är ju dit jag också funderar på att åka och prova..!  :) Hur var det?  Hur mkt tyckte du att klänningarnas bilder stämde överens med dom du såg nu irl?

Va fin klänning! :) Jag är inne på samma klänningtyp till min kropp som du, just tight överdel som efter midjan blir större med volym.
  • Zandri
    Trattkantarellen skrev 2014-04-11 20:28:44 följande:
    Jag ska dit på söndag, men kan rapportera då
    Provade klänningar i Sthlm förra helgen då jag hälsade på en av mina bästa kompisar som bor där, nu på söndag är det min brudtärna och en annan tjej som följer med :)
    Jaha! :) Skall bli roligt att höra sen efter du varit där då :D
  • Zandri

Jag skulle ju vänta ett halvår med att köpa klänning, men när min drömklänning av märket Mori Lee modell 1910 i rätt storlek landar i knäet på mig kan jag ju inte säga nej... ;) Älskar den!

Jag har ingen underkjol på bilden, det ska jag överväga att ha sen för lite mer volym. Men samtidigt tycker jag inte att det behövs så himla mycket mer. Vi får se :)

Bilden är lite ljus ser jag nu, men det är swarowski kristaller på överdelen som ni kan se på bilden från Mori Lees hemsida :)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!