• daniiel

Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?

Nu har prinsessan Madeleine fått sin Chris och bar en brudklänning från Valentino. Klänningen är i sidenorganza och chantillyspets, den har fyra meter långt släp och är V-ringad i ryggen.

Bilder på klänningen kan ni se här www.aftonbladet.se/sofismode/article16927702.ab och här www.expressen.se/nyheter/prinsessbrollopet/brudklanning-hyllas-pampigt-var-ordet/ bland annat.

Men, vad tycker ni om prinsessans klänning? Är den vacker? Modern? Passar hon i den?

• Svar på tråden Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?
  • FruW

Håller med Tooie. När man gifter sig i direktsändning måste man nog tänka på vad man tar på sig, så det är ju möjligt att Madeleine tog hänsyn till det när hon valde design på klänningen. Oavsett hur valet gick till så tycker jag hon var jättevacker i klänningen! Jag är mest förtjust i överdelen, men underdelen funkade bra och kändes lagom prinsessig. Det kändes inte helt som Maddes stil, men vackert var det! (Men sen är ju inte jag expert på brudklänningar Glad)

• Nivi och Jesper

Jag tyckte den inte passade prinsessan! Viktorias brudklänning (och även hennes klänning på maddes bröllop) var finare än maddes brudklänning. Var det bara jag som yppade ett "aawwww" varje gång Estelle kom på bild?

Jag håller även med FruForsmark ang. volangen längst ner på klänningen. Fy för! 

• MsChevy

Jag tycker Maddes klänning var 1000 gånger vackrare än Victorias. Visst, den var lite old fashion, de kunde faktiskt "hottat" till den lite, men hon är ju prinsessa så då måste man ju hålla på kutym. Men det lilla jag sett tyckte jag den var fin. Men det måste varit tungt att dra runt på allt det där tyget! Tungan ute

• daniiel

Jag tycker dock att spetsen, de korta ärmarna och den lite retro känslan på klänningen (tänk 50-tal) känns väldigt modernt faktiskt. Jag tycker dock inte att den var så fin som sagt, inte så fin som jag hade förväntat mig.

• MiaMiniMe

Tyckte den var tantig och tråkig... Förstår inte alls allas kommentarer om hur vacker den var.

• Js Fästmö

Tycker den var värdig en prinsessa även om jag tyckte att släppets volangkant inte var så fin. Men hade tyckt det var smaklöst om hon kom i en tajt, axelbandslös sjöjungfruklänning. Tror hon var smart som gick på vad hon själv gillade och något som håller sig på bild om tio år. Man vill ju inte göra en prinsessan Diana och få skämmas ihjäl tio år senare

• Willow

Kanner mig lite splittrad och vet inte riktigt vad jag tycker om den. Delvis gillar jag den och delvis inte. Tycker att skarningen i midjan inte ser helt ratt ut och inte sa fortjust i volangen nertill. Men ju mer jag tittar pa den desto mer gillar jag den. Speciellt efter att ha tittat pa skissen av Valentino och nar jag zoomade in pa detaljerna av klanningen pa Vogue's hemsida: www.vogue.co.uk/news/2013/06/10/princess-madeleine-of-sweden-wedding-dress---valentino-bridal-gown
    Jag gillar toppen, den lilla armen, spetsen och den lite djupare skarningen i ryggen...

Jag trodde och hoppades att hon skulle valja nat lite mer figurnara. Det kanns som att det blev for mycket tyg runt midjan. Men i det stora hela tycker jag anda att hon var en fantastiskt vacker brud! 

Haller med daniiel att Stephanie av Luxemburg verkligen valde ratt, men sen kan det heller inte bli fel med Elie Saab Couture.  Ahhh dromlika skapelser!  

• Tulipan

Jag älskade överdelen men tyckte att kjolen var för mycket 80-tal. Sminkning och håret  var riktigt bra.

• Js Fästmö

Jag håller med om make upen o håret var så himla bra gjort! Den makeupartisten skulle man ha.

• 20140222

Hennes Make Up och hår var bra.. Men hennes klänning var inte i min smak. Men visst var hon fin ändå.

• Chinchilli

Jag är ledsen men jag tyckte den var sk*tful verkligen! Skärningen var hemsk och volangen längst ner ska vi inte tala om! Spetsen på överdelen kände jag var lite "jag vill dölja mina tjocka överarmar", den hade ingen riktig röd tråd. Så tyvärr, men håller med om att hår och make var fantastiskt fint!

Gillar däremot Marys klänning (Danmark) är otroligt vacker och kunglig, men hon har ett fantastiskt öga för mode. Även Kate Middelton gillade jag då den kändes vacker och ungdomlig på samma gång.

Smaken är som baken :) 

• EATA

Jag tycker den var gullig. Dock ingen Ah-effekt på mig.
    Oj, vilka delade meningar det är och så är det ju i livet; antingen tycker man si eller så, eller också mitt emellan! Glad
    Jag skulle personligen tycka att det var jobbigt om alla fick fritt kommentera MIN brudklänning, eftersom det är ett så känsligt ämne... Man väljer det man själv tycker är fint på en och som man trivs med. Skulle inte våga läsa alla kommentarerna, haha! Flört  Skrattande

Svar på tråden Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?