• daniiel

Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?

Nu har prinsessan Madeleine fått sin Chris och bar en brudklänning från Valentino. Klänningen är i sidenorganza och chantillyspets, den har fyra meter långt släp och är V-ringad i ryggen.

Bilder på klänningen kan ni se här www.aftonbladet.se/sofismode/article16927702.ab och här www.expressen.se/nyheter/prinsessbrollopet/brudklanning-hyllas-pampigt-var-ordet/ bland annat.

Men, vad tycker ni om prinsessans klänning? Är den vacker? Modern? Passar hon i den?

• Svar på tråden Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?
  • Madicken

Ja, den är en besvikelse eftersom man ändå trodde hon skulle valt nåt roligare, och skärningen var illa. Men överdelen och helheten med håret, kronan och leendet väger upp. Jag får väl omformulera mig. Helheten får 2 tummar upp, och själva klänningen, som vi faktiskt skulle kommentera här , får inget bra betyg alls..

• Allis

Den passade absolut någon med titeln prinsessa, men den finaste vita i "modern" tid hade nog norska Mette-Marits.

Själv hade jag kunnat tänka mig något i stil med vad Camilla Parker Bowles var klädd i. Minus huvudbonaden ;).

• kj79

Den var helt otrolig! Tycker den passade henne enormt bra. Riktigt välarbetad klänning, gillade att det som var volang nertill också. Blev verkligen inte besviken, tvärtom. Jag var verkligen "ååååh" när jag såg första bilden av den. Gillade också att hon hade en annan tiara än drottningen och KP haft, den passade enormt bra til klänningen. Ja, dom strålade verkligen igår! :)

• IdaOchTomas

Jag avskydde skärningen över magen. Den gjorde att hon såg knubbig ut (vilket hon ju faktiskt inte är) och bysten såg helt konstig ut! För övrigt mycket fin spets och ringning. Bortsett från den osmickrande passformen var den fin.

• jimmyojennifer

Vacker klänning, men jag tycker att det var för mycket! Fast å andra sidan, hon är ju en prinsessa dom ska väl ha klänningar som är snäppet too much?

Framtiden är den du själv skapar
  • MH2014

tråkig!! Modesessa-njaa...
    vissa gäster var mycket finare och "åhh-igare", tycker JAGGlad 

• stormhelen
    MH2014 skrev 2013-06-10 08:55:42 följande:.
    vissa gäster var mycket finare och "åhh-igare", tycker JAGGlad 
    Kronprinsessan Viktoria var ju otroligt vacker tycker jag, likaså kronprinsessan Mary av Danmark. =)
  • MH2014

Ja, eller hur!! Och Prinsens Sofia va ju ursnygg med!! Och många av deras privata gäster

• daniiel

Jag håller med er stormhelen och MH2014! Victorias klänning var underbart vacker tycker jag, även Maries! Jag hade nog trott att Madeleine skulle ha något mer liknande den och Maries klänning på sig, fast i vitt. Men Madeleine i sig är ju väldigt söt tycker jag och nog var hon en vacker brud ändå :) Även om klänningen inte var en tiopoängare i mina ögon.

Svar på tråden Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?