• daniiel

Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?

Nu har prinsessan Madeleine fått sin Chris och bar en brudklänning från Valentino. Klänningen är i sidenorganza och chantillyspets, den har fyra meter långt släp och är V-ringad i ryggen.

Bilder på klänningen kan ni se här www.aftonbladet.se/sofismode/article16927702.ab och här www.expressen.se/nyheter/prinsessbrollopet/brudklanning-hyllas-pampigt-var-ordet/ bland annat.

Men, vad tycker ni om prinsessans klänning? Är den vacker? Modern? Passar hon i den?

• Svar på tråden Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?
  • Victoria F

Jag blev besviken när jag såg den, trodde att Madde som ska vara så modeintresserad skulle satsat på något annorlunda. Söt men tråkig, och klädde henne inte alls sådär fantaaastiskt som alla tv-kommentatorena sa, tyckte jag. Jag menar, volang??! Och underligt avskuren rakt över magen. Sedan tycker jag också att det ser lite konstigt ut med en kritvit klänning och så bukett i benvita nyanser, tycker det skär sig. Men hon har väl hjälpt till att designa så förhoppningsvis kände hon sig vacker, och struntar säkert i vad jag tycker Tungan ute

• Isasa

Inget högt betyg från mig heller. Blev besviken och hör också till skaran som trodde hon skulle satsa på en snävare o mer modern stil. Stoort minus för volangen längst ner på klänningen, såg riktigt fult ut. Men i övrigt var hon vacker som en prinsessa

• stormhelen

Jag tycker att klänningen var jätte fin. Den såg ut ganska så precis som jag trodde den skulle göra.

Klänningen passade henne jätte bra (men vilken klänning skulle inte göra det när den är skräddar sydd?!).

• daniiel

Jag håller med om att den inte var så väldigt smickrande och jag tyckte också att det såg lite mysko ut över midjepartiet, att den var konstigt avskuren där. Och nej, volangen i nederkant gillade inte jag heller.

Men ja, huvudsaken är ju att hon gillade klänningen och kände sig som en prinsessa i den ;) höhö

• Vichy

Det var väl inte exakt det man väntade sig... Men när man tänker efter är det väl vissa standards som hon säkert var tvungen att  hålla sig vid...
    JAg tyckte bättre om den idag än jag gjorde igår!

Det enda som jag själv hade gjort annorlunda (smaksak) är att jag hade inte haft nån volang (gillar när det är ett enda "flow") och spetsen tyckte jag var lite för hård, lite för markat...
    MEn det är som sagt om jag bedömmer den efter min egen smak!

Såg ni klänningen hon bytte om till till festen?

Det var nästan mer åt det hållet jag tänkte mig iallafall....
  • Hallonlakritsskalle

Instämmer med det som sagts ovan. Jag gillar spets och även om det kanske är extra trendigt just nu är spets klassiskt och aldrig något som går ur tiden. Till skillnad från t.ex. Kates klänning, som kändes klassisk men ändå modern, kändes Madeleines klänning dock lite daterad. Gillar heller inte volangen nedtill. Därtill var klänningen inte heller, till skillnad från t.ex. Kates eller Victorias, helt perfekt i passformen utan lite osmickrande. I övrigt var allt perfekt, allt från håret, makeupen, slöjan, diademet med de söta små blommorna fastsatta till, inte minst, brudbuketten som var urfin.

• hedvig

Jag har klurat på klänning ett dygn nu och jo, jag gillar den. Den var en perfekt blandning av klassiskt kunglig, svensk sommar och moderna detaljer. Proper men ändå lätt och böljande.Den visade varken för mycket eller för lite och i kombination med frisyr, slöja, krona, smink, smycken osv blev det klockrent. Tycker däremot festklänningen hon bytte om till var urful och riktigt tråkig... Hade där trott på en lite mer slimmad spetsklänning med minisläp och en lättar silhuett.

Volanger nertill kändes först väldigt hillbilly men nej, den gör hela klänningen! En oväntad twist :) +++++ till Madde och Valentino

• amerika

Jag tyckte om klänningen ända ner till volangen, den såg ut som en square dance kjol! (ursäkta om jag trampar någon på tårna!) Jag gillar spets och ärm och tycker att sådan bateau ringning är ursnygg när man är slank över axlar och hals. Klänningen var "söt", lite flickig. Men Madeleine som helhet var otroligt vacker!

Hela bröllopet var ju ändå, med kungliga mått mätt, ganska "enkelt": barn i egna sommarkläder som sjöng, en mindre kyrka, "bara" 450 gäster, en enkel bukett, bröllopstårta av macarons....

Sen håller jag med om att Victorias klänning var mycket mer elegant. Men så var det ju oxå ett större och mer pampigt bröllop.  

• Tin

Supersnygg och riktigt classy! Helt klart värdig en princessa :) Vackrare brud får man nog leta efter

• Madicken

Hon va jättefin! Skitsnygg överdel med spetsen. Tyckte även volangen va snygg! Hon får tumme upp!

Svar på tråden Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?