• daniiel

Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?

Nu har prinsessan Madeleine fått sin Chris och bar en brudklänning från Valentino. Klänningen är i sidenorganza och chantillyspets, den har fyra meter långt släp och är V-ringad i ryggen.

Bilder på klänningen kan ni se här www.aftonbladet.se/sofismode/article16927702.ab och här www.expressen.se/nyheter/prinsessbrollopet/brudklanning-hyllas-pampigt-var-ordet/ bland annat.

Men, vad tycker ni om prinsessans klänning? Är den vacker? Modern? Passar hon i den?

• Svar på tråden Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?
  • annapia

Vacker klänning med otroligt fin överdel och klädsam rygg. Är inte riktigt förtjust i volangen på klänning och släp.. Lite för gulligt på en kvinna som är 30+.

• TheD

Jag blve förvånad. Inte alls en klänning jag trodde prinsessan Madeleine skulle välja... Jagtycker den är ful. Lite för söt för min smak. Som brud var hon fin men klänningen kändes omodern, gammeldags, en mix av olika slags klännningar. Nej, får inte alls något bra betyg av mig. Kronprinsessans brudklänning var jättefin! Det är nog den finaste inom monarkivärlden jag har sett.Av gästerna idag tycker jag att Mary var jättevacker! Självklart var Victoria fin, klädd i en färg som passar fröken.  

• Papillon

Ett nej från mig. Osmickrande för hennes figur och dessutom tantig. Och jag som brukar älska spetsklänningar :(

• sansun

Kan inte annat än hålla med både TheD & Papillon, blev förvånad och inte alls speciellt imponerad av klänningen. Tantig är väl ordet jag sökte. Spets må vara hur inne som helst men nä jag tycker inte om det. Å tur är väl det att vi har olika smak

• daniiel

Jag är inte så överväldigandes förtjust i spets heller (men det kan vara jättefint) och jag håller med om att klänningen såg lite tantig ut nästan. Jag tycker inte den var så väldigt smickrande för henne heller. Jag hade förväntat mig mer och bättre.

Jag tycker Victorias klänning var betydligt finare faktiskt. Jag gillar också klänningen som Mette Marit gifte sig i. Den var väldigt enkel, men så vacker i sin enkelhet.

• Eillin

Jag tyckte Maddes klänning va tråkig, trodde oxå på en wow känsla så man blev nästan besviken! 

Älskade klänningen Victoria hade idag!

• Aniara4

Jag tyckte överdelen var fantastiskt vacker, men kjolen... påminde om någon hemsydd sak jag hade på 80-talet.

• Aniara4
    Aniara4 skrev 2013-06-08 23:43:23 följande:
    Jag tyckte överdelen var fantastiskt vacker, men kjolen... påminde om någon hemsydd sak jag hade på 80-talet.
    Framifrån alltså, jag tänkte på den konstiga volangkanten.

Midjan var inte heller särskilt smickrande.
  • kouki

Jag älskar spets och tycker att klänningen var riktigt fin. Vad jag är lite tveksam till är livet/magpartiet.... Den markeringen ger hennes bröst en liten udda form på något vis O.o 

Svar på tråden Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?