• daniiel

Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?

Nu har prinsessan Madeleine fått sin Chris och bar en brudklänning från Valentino. Klänningen är i sidenorganza och chantillyspets, den har fyra meter långt släp och är V-ringad i ryggen.

Bilder på klänningen kan ni se här www.aftonbladet.se/sofismode/article16927702.ab och här www.expressen.se/nyheter/prinsessbrollopet/brudklanning-hyllas-pampigt-var-ordet/ bland annat.

Men, vad tycker ni om prinsessans klänning? Är den vacker? Modern? Passar hon i den?

• Svar på tråden Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?
  • FruForsmark

Nej, jag var inte imponerad. Kändes den inte lite gammalmodig med det stora spetsgarnityret upptill, den enkla sömmen vid magen och sängkappevolangerna längst ned på klänningen? Jag hade gissat på Garamaj och inte Valentino. Älskar spetsklänningar men trodde hon skulle vara mer skir på något vis. Dock var hon över lag väldigt vacker! Men jag tycker Victorias klänning och bröllp slog Maddes med råge.

• Madicken

Tittar på reprisen av prinsessans bröllop och jag gillar hennes brudklänning jättemycket!
    Innan så såg jag inte klänningen ordentligt men nu äääälskar jag den!
    Volangen är jättesnygg!!! 

• SoonToBeBride2013

Jag tycker hennes klänning är helt underbar!! Väldigt romantisk och fint med spets... Madeleine var otroligt vacker i sin klänning.

• Darling Daisy

Jättevacker, men förvånansvärt tråkig för att vara Madeleine! Trodde som flera andra, att hon skulle ha något lite mer speciellt. Fast med tanke på att det är ett kungligt bröllop som "styrs" både av hovetikett och pappa kungen så kanske jag inte skulle ha förväntat mig något jättespektakulärt
    Min spontana reaktion när hon kom in var: "Oh nej, inte båtringning, vad tråkigt att hon har lika som syrran."

Victorias var jättevacker och lagom spektakulär för att inte ta över syrrans dag. Jag tyckte att Mette Marit och Mary var jättevackra, så snyggt med sydda caper!

• filibustern

tycker den var väldigt vacker faktiskt! har sett snyggare visst, men sett mycket värre också. Victorias är fortfarande vackrast hittills. men maddes var fin! :)

• Madicken

Jag gillade inte riktigt Viktorias brudklänning, Maddes var finare!

• Tooie

Tycker den var fantastisk! och passar en prinsessa.... den passade henne super bra! Hon har en del ögon på sig och eftersom hon just är prinsessa kan hon förmodligen inte ha på sig vad som helst... tyvärr. 
    Bra val madde! :) väldigt elegant och romantiskt 

• Felicia84

Åh den var så vacker! Både lite traditionell och modern liksom... önskar man kunde unna sig själv något liknande!

Svar på tråden Prinsessan Madeleines brudklänning, vad tycker du?