• jordgu­bben
    Äldre 25 Feb 17:35
    28895 visningar
    82 svar
    82
    28895

    Varför friar han inte :(

    Hej allihopa...


    Jag är trettio år gammal och har hittat min själsfrände. Han
    är världens finaste, och med risk för att låta klyschig så är han allt jag
    någonsin drömt om. Vi bor ihop sedan två år tillbaka och har det hur bra som
    helst. Vi båda vet att vi kommer att bli gamla tillsammans och att vi hör ihop.
    Vi har pratat om att skaffa barn i framtiden, kort sagt, vi vill ha en framtid
    tillsammans. Nu till problemet. Jag vill så gärna gifta mig…har aldrig velat
    det i tidigare relationer, har inte ens tänkt tanken, men nu när jag hittat den
    rätta, så känns det så naturligt. Han VILL gifta sig, men vet inte när. Har
    frågat upprepade gånger när han tror att han kommer vilja, men han säger att
    det är en känsla som han bara kommer att få en dag. Vi har tittat på lite
    ringar, vi var tom inne i en juvelbutik utomlands osv…för mig så är det lite
    märkligt att han säger och visar på alla sett att det är mig han vill ha en
    framtid med och älskar…så varför friar han inte? Jag sitter jämt här på BT och tittar på
    alla bild-trådar och blir så avundsjuk på alla som visar upp sina
    brudklänningar och ringar…plus att jag som sagt är trettio år och vill inte
    vänta hur länge som helst med att skaffa barn…aja, behövde bara få skriva av
    mig lite…


     

  • Svar på tråden Varför friar han inte :(
  • Äldre 25 Feb 17:46
    #1

    Fria till honom vettja! Det finns ingenting som säger att tjejen måste gå runt och vänta i flera år på att killen ska fria...

  • Äldre 25 Feb 17:54
    #2

    Jag håller med, fria till honom :) Det behöver inte vara storslaget eller avancerat, utan det lilla kan vara minst lika romantiskt och speciellt.

    Om det är så att du verkligen vill att han ska fria, så kan du nog tyvärr inte göra så mkt mer än att vänta. Jag förstår att det känns tråkigt dock, speciellt om det är så att ni pratat om det.


  • xMaria­x
    Äldre 25 Feb 18:03
    #3

    Antingen så kan du fria eller så får du helt enkelt vänta.. Kanske vill han göra något jättespeciellt tills dess men ännu inte kommit på något bara?


  • Alvsti­na
    Äldre 25 Feb 18:03
    #4

    Jag tycker också att du kan fria till honom. Jag tror att dendär känslan som han väntar på, den kommer han att få i samma stund som du friar till honom :) Lycka till!

  • jordgu­bben
    Äldre 25 Feb 18:04
    #5

    Vi har pratat om det och så, och han vet att jag verkligen vill, vill dock inte pressa honom på något sett utan bara sagt att han får väl känna efter när han väl blir redo, eller hur man nu ska uttrycka det. Han vet ju att JAG vill, men det är han som vill vänta. Det jag kan känna ibland, är att om man nu VET och VILL leva med varandra och ha en framtid, vad väntar man på..???? Sen är han mer lagt åt det praktiska hållet medans jag är mer en person som följer hjärtat hela vägen ut och slår till när något känns rätt. Men jobbigt när vi har pratat om det och jag vet att det är något han VILL då han tar äktenskap och familj väldigt seriöst. Blir bara tokig utav att inte veta när? Man blir ju inte yngre, och båda vi vill gifta oss innan vi skaffar barn...

  • jordgu­bben
    Äldre 25 Feb 18:06
    #6

    Tack alla ni fina som tar er tid för att skriva...

  • Äldre 25 Feb 18:47
    #7

    Jag fyller 30 i år och vi är barnfria :) Jag fick ett frieri den siste januari. Jag blev väldigt överaskad och lite chockad.


    Jag tycker att du ska vara glad att din sambo tar en förlovning på allvar. Det finns ju dom männen (pojkarna) som har varit förlovade flera gånger utan att ha haft en tanke på att gifta sig :)


    Kan du inte fria själv?


    Jag tycker inte att du ska tjata eller "tvinga" till dig ett frieri, då kommer det bara kännas tillgjort. Det är bättre att vänta ett halvår men känna att frierier är ärligt än att tjata sig till något och alltid veta att han egentligen inte ville fria.


    Jag tycker att han verkar seriös och bra:) Om du inte vill fria till honom utan vänta på honom så kanske det är värt att vänta. I slutändan så förändras ju inte er kärlek om ni inte gifter er inom de närmsta åren.


     


    Barnstressen bryr jag mig inte om. Jag tycker att man ska njuta av varandra och unna sig saker (leva lyxliv) tillsammans innan man sätter sig i småbarnshelvetet ;)

  • jordgu­bben
    Äldre 25 Feb 19:31
    #8

    Nej men skulle aldrig tjata eller pressa min sambo, dessutom går det inte att pressa eller påverka honom angående någonting. Han skulle aldrig göra något utan att satsa 100 %, men klart att man pratar om framtiden och vad vi båda vill när man lever ihop. Och jag känner att jag vill vänta tills han friar, för då vet jag att han verkligen vill och är redo. Bara lite otålig Det här med barn är ju olika för alla, vi har ju varit ihop ett tag och reser mkt och har ett jätte bra liv tillsammans. För mig ÄR det en lyx att kunna skaffa familj, jag ser det inte som något jobbigt att bli småbarnsföräldrar. Jag längtar!

  • Mmmari­a
    Äldre 25 Feb 20:38
    #9

    Jag tycker INTE att du ska fria och inte att du ska tjaja om det heller. Du har varit tydlig med vad du vill och nu är det upp till honom. Kanske kan det vara så att han vill känna att han gör det för att han vill och varje gång du tar upp frågan väntar han lite till. Vi hade varit ihop i 6,5 år och hade en son på 4 år innan min man friade. Han trodde att jag ville ha ett spektakulärt frieri och därför blev det för stort och aldrig av. Vet inte varför han trodde det, men ibland blir det missförstånd.


    Jag förstår att du är otålig, men jag tycker att du har rätt inställning : ) Håller tummarna att han kommer till skott snart!

  • Äldre 26 Feb 09:47
    #10

    Han kanske har något speciellt i åtanke? Glad

    Jag gick också och väntade på att min blivande skulle fria, hade också hintat om att jag gärna ville att vi skulle gifta oss...

    Var så säker på att han skulle fria på ett speciellt datum för oss att jag blev riktigt besviken när det inte hände... Men han hade ju så klart andra planer! Fick mig ett underbart frieri mitt på Miami beach på nyårs natten Skrattande

Svar på tråden Varför friar han inte :(