Lenblo skrev 2013-02-26 16:51:23 följande:
Ärligt talat Jordgubben, så tycker jag han är självisk som går och drar på det. Om ni båda satsat seriöst och nu kommit fram till att det är ni två som gäller, så är det fult av honom att gå och hålla dig på halster. Även om han har planerat ett jättefrieri så får han väl antyda att det kommer att hända snart - inte svamla om att han inte har den rätta känslan än (vad nu DET skulle betyda). Nej, älskar man någon ser man inte med berått mod till att hen är olycklig.
Gloriousgirlgirl: Håller med Stormhelen också. Det var ett fult maktspel och det låter som om han inbillar sig att han kan/ska uppfostra dig. Han gör dig ledsen - med mening - OCH riskerar glatt att du blir barnlös. Då skulle åtminstone jag fundera på om han verkligen är äktenskapsmaterial.
jeanettejohansson skrev 2013-02-26 18:01:45 följande:
Det är upp till var och en att skaffa sig den relationen man vill ha. Min sambo friade efter 3 år ihop för att han VILL gifta sig med mig. Samtidigt så kan jag ge mig själv en klapp på axeln som hittat denna underbara man.
Vill man ha en relation med en romatisk, kärleksfull man som har likadana framtidsdrömmar och värderingar som en själv så får man skaffa det!
Om romantik och gemensamma planer inte är så viktiga så väljer man en annan relation.
För handen på hjärtar: hur många kvinnor har inte stannat för länge i fel relationer av lathet, ekonomi, ålder eller inbillad kärlek?
Om mannen inte vill gifta sig o ha barn så ska man inte tvinga honom! Det slutar sällan bra för ens framtida relation och barn! Dessutom, vem vill ha ett frieri av en man som egentligen INTE vill gifta sig??
Det är inte mannens fel att han är som han är!
Det är kvinnan som får leta upp en bättre och manligare man :)!! Så ut och leta! Drömprinsen finns!!
Jag kan inte göra annat än hålla med ovan.
Ärligt talat tjejer - Vad går ni och väntar på?
Jag har noll förståelse för hela grejen med att man som kvinna ska gå och vänta tills mannen är redo trots att han säger att han VILL gifta sig och få barn så känner han sig inte redo ÄN.... Det är omoget, barnsligt och rent utsagt *ävligt av era respektive att hålla er på halster så.
Varför ska vi (främst kvinnor) gå och vänta på att våra män skall ta ett så viktigt beslut gällande när och hur vi ska gifta oss och skaffa barn?? Låter ni dem bestämma middag/restaurang/semester/tvättid/toalettbesök också?
Det här är något av det största och viktigaste ni kommer göra i era liv och ni går bara snällt och väntar på att få tillåtelse från era killar...?

Feministen i mig får ont i hjärtat.
Så fort jag själv upplevde att det var dags, så var jag T Y D L I G. Det betyder inte att jag körde över honom, tjatade eller tvingade honom. Jag sa: Så här ser jag min framtid - Hur ser du på det? Nu har jag tur att ha träffat den bästa mannen på jorden (sorry girls - he's taken

) och vi är som gjorda för varandra.
Ta kontroll över era egna liv. Det är inte era mäns/killars/pojkvänners "fel" att ni är i den situation ni är i. Man är 2 i ett förhållande och man skall kunna ta beslut som vuxna och mötas hallvägs eller gå skilda vägar.