• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Chicita

Jag hörde att någon ville flytta en präst till den kyrka dom skulle gifta sig i, för det fanns inte en präst där redan.
    Alltså... Har inte dom hört att det är tvärtom man gör?
    Man flyttar kyrkan till prästen?
    Annars hamnar ju prästen i fel församling, och då kanske han inte känner igen sig, och om han nu inte kommer ihåg att han är präst så kan han ju inte viga heller Förvånad 

Eller tja prästen kan ju vara en hon också i och för sig...
    Och apropå det. Heter kläderna likadant för tjejpräster som för killpräster?
    Borde det inte heta Boa istället för Stola för tjejer exempelvis och kan dom inte ha fjäderboa om man vill ha ett lite glamourösare bröllop? Skrattande 

Vad säger du KjellePrälle? Har du någon bra förklaring på ovanstående... du som vet alltså...
    Eller är Soldemor kvar kanske?  

• Kjell Präst

Kläderna heter förstås olika för kill-och tjejpräster. Den långa vita dräkten heter klänning för tjejer, och nattlinne för killar. Vad gäller kyrkan så föreslår jag alltid att man ska köpa en uppblåsbar kyrka som prästen kan få i förväg och bli hemmastadd i. Då händer inget av det du är rädd för. Det värsta som kan hända är att brudens klackar sticker hål på kyrkan vid ingången, så att alla får den punkterade kyrkan i huvet- men det är i så fall smällar man får ta. Men man gör förstås som man vill.

• filibustern

alltså.. jag hade tänkt att min mamma ska virka en brudkrona till mig till bröllopet.. men har läst att kronan symboliserar (ännu mer) att man är oskuld, och att man måste böta eller något om man har på sig en brudkrona och INTE är oskuld.... 

kan jag ändå ha en brudkrona???  

• Chicita

Tack för förklaringen där, alltid bra att få svart på vitt av experter Glad

Men du filibustern... kan hon inte virka den uppockner eller bakochfram?
    Då borde den ju representera att du är en jäkel i sovrummet istället, och då ska det väl inte vara några problem? Skrattande 

• filibustern
    Chicita skrev 2013-10-13 17:49:59 följande:
    Tack för förklaringen där, alltid bra att få svart på vitt av experter Glad

Men du filibustern... kan hon inte virka den uppockner eller bakochfram?
    Då borde den ju representera att du är en jäkel i sovrummet istället, och då ska det väl inte vara några problem? Skrattande 
    jaaa vad smart!! det ska jag komma ihåg!
  • Chicita
    filibustern skrev 2013-10-13 19:10:56 följande:
    jaaa vad smart!! det ska jag komma ihåg!
    Man får inte vara dum inte Oskyldig
  • Aniara4
    Chicita skrev 2013-10-13 19:52:28 följande:
    Man får inte vara dum inte Oskyldig
    Joho, det får man visst. Det är min dag och jag får vara så dum jag vill, så det så! *räcker ut tungan*
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2013-10-13 21:16:17 följande:
    Joho, det får man visst. Det är min dag och jag får vara så dum jag vill, så det så! *räcker ut tungan*
    Förvånad

Det VAR det värsta Skrikandes
    Hur kan du veta att det inte är MIN dag? VA?va?va?va? vaaaaaa???! Skål
  • Aniara4
    Chicita skrev 2013-10-13 21:44:12 följande:
    Det VAR det värsta Skrikandes
    Hur kan du veta att det inte är MIN dag? VA?va?va?va? vaaaaaa???! Skål
    Hm. Jag hade tänkt säga att vi får väl dela på den så att det är min dag söder om Dalälven, men det hjälper kanske inte... Obestämd Så då får vi helt enkelt dela systerligt på dagen. Så länge jag får vara lite dum så är jag nöjd.
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2013-10-14 10:16:40 följande:
    Hm. Jag hade tänkt säga att vi får väl dela på den så att det är min dag söder om Dalälven, men det hjälper kanske inte... Obestämd Så då får vi helt enkelt dela systerligt på dagen. Så länge jag får vara lite dum så är jag nöjd.
    Söder om Dalälven funkar ju inte, nää... 

Och det ska vara lite dum då om du nu måste Förvånad 
Svar på tråden Kan jag verkligen...?