• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Chicita
    PiaB igen skrev 2014-04-20 15:20:27 följande:

Nu har jag bestämt att vi ska gifta oss på Malta. Men nu undrar jag, eftersom det bara blir vi två och mina döttrar, kan man be alla som är på restaurangen på kvällen att låtsas som att de är våra gäster? Man vill ju minst att gästerna ska göra vågen och att alla ska åååa ordentligt när jag kommer. Det borde väl vara ett normalt uppdrag för en bröllopsfixare, att tvinga vanliga restauranggäster att låtsas vara mina gäster?

Självklart.

Det minsta restaurangen kan göra är att sätta upp några stora skyltar vid ingången med klädkoden för kvällen, vart presenterna ska lämnas och instruktioner för hur gästerna ska bete sig när ni anländer :) 

• PiaB igen

Tänkte väl! Och presenterna hoppas jag de flyger hem åt oss, jag orkar inte bära.

Min blivande man vill inte vara barfota på några bilder, men kan han verkligen bestämma det själv? Kan jag lobotomera honom, eller är det bättre att byta man?

• Chicita

Använd en låne-make  om han inte går med på dina idéer och förslag. Ett par timmar i en garderob med dom andra lånemakarna borde lära honom att ifrågasätta dina tankar och planer :)

• PiaB igen

Är det en sådan man kan hitta i trådar som heter t.ex. Make och hår i Dalarna? Min blivande har inget hår så det kanske vore kul att låna både make och hår.

• Chicita
    PiaB igen skrev 2014-04-20 16:42:13 följande:

Är det en sådan man kan hitta i trådar som heter t.ex. Make och hår i Dalarna? Min blivande har inget hår så det kanske vore kul att låna både make och hår.

Exakt :) 

Fast just "hår i dalarna" vet jag inte om du ska satsa på... 
    Vet inte vilka dalar som blir behårade om man anlitar dom :/

• Ninisen
    Chicita skrev 2014-04-20 13:53:30 följande:

Har man hört på maken...

Eller tja man hör väl aldrig på maken? :O Han har väl inget att säga till om? :D

Näe än så länge har jag nog aldrig hört på maken, fast den där m2b uttalar sig emellanåt om en massa saker som han inte har en aning om...... Finns det någon "Om-jag-nu-ska-gifta-mig-så-ska-jag-bara-göra-som-min-blivande-fru-vill"-Kurs man kan skicka dem på?
    Jag menar, jösses, han har ju ingen aning om hur JAG har bestämt att VÅRT (läs mitt) drömbröllop ska vara??? Någon annan som har samma erfarenhet som jag?

Funderar allvarligt på det här med en utbytesmake.......
  • Chicita
    Ninisen skrev 2014-04-21 19:49:43 följande:
    Näe än så länge har jag nog aldrig hört på maken, fast den där m2b uttalar sig emellanåt om en massa saker som han inte har en aning om...... Finns det någon "Om-jag-nu-ska-gifta-mig-så-ska-jag-bara-göra-som-min-blivande-fru-vill"-Kurs man kan skicka dem på?
    Jag menar, jösses, han har ju ingen aning om hur JAG har bestämt att VÅRT (läs mitt) drömbröllop ska vara??? Någon annan som har samma erfarenhet som jag?

Funderar allvarligt på det här med en utbytesmake.......

Hoppsan, om du har hittat en med egna åsikter så är det nog dags att sätta ner foten. 

Prata med hans mamma och fråga om hur hans träning i att lyda har fungerat hittills, har han varit en duktig student eller behöver han lite motivation i form av dumstrut och skamvrå? 

Kurs låter som en bra idé, men dom kan vara rätt dyra. Så jag skulle försöka med lite självhjälpsträning. Typ lär honom lyda små enkla kommandon som "massera mina fötter" eller "plocka ur diskmaskinen" osv och arbeta dig uppåt när han har lärt sig att lyda dom små sakerna :) 

• Ninisen

Jättebra råd, men den stackars förvirrade människan är redan ett under vad det gäller hushållsarbete, trädgårdsarbete mm. Funderat på valp-kurs, frågan är om man kan lära 45-åringar att sitta, eller ännu viktigare att inte lägga sig i sitt bröllop?

Tycker ju att han kan vara nöjd med att han mot alla sina principer faktiskt ska gifta sig och att han fått välja vilken musik som ska spelas när vi går ut från kyrkan. Det får ju vara någon form av jämställdhet, han har fått bestäma en sån viktigt sak så då borde ju jag som är veteran på området få avgöra resten!

Efter att ha diskuterat med 4 av 5 brudnäbbar så har vi nu landat i att de helst vill vara Spiderman, Cat(wo)man, Batman och Superman. En av dem vill nu också gärna vara Hulken, men det gröna skulle inte vara snyggt till de andra färgerna! 

• Chicita

Hmm tja du får ge det ett försök i alla fall. Det kanske ger något resultat om du har tur :) 

• Ninisen

Har bestämt mig för att m2b får vara som han vill, men undrar nu lite försiktigt om det går att få tag i utbytes-släkt istället! Typ sådan som ger blanka tusan i vilken färg vi har på inbjudningarna och om man nu inte kan få tag i en utbytes-släkt, är det då poiltiskt korrekt att på ett eller annat sätt avsäga sig släkten till det är ca 5 min kvar till kyrkan? 
    Man kanske kan byta identitet lite temporärt och sedan återuppta den precis före bröllopet? Vet att många här på BT gärna har en engagerad släkt, men i mitt fall är de bara liiiiiiiiiiiiiiite för mycket OCH för många. 
    Kanske man kan emigrera ett tag, låtsas att man har gått under jorden eller så. Fast då får man väl Missing People efter sig, men de kanske är bättre att ha som släkt än släkten? Någon som har en hopplöst oengagerad släkt som den vill låna ut? Jag kan erbjuda släkten som har åsikter om ALLT, troligen kommer de ifrågasätta vilka underkläder din m2b's fasters mosters bror kommer att använda dagen före vigseln eller så???

Svar på tråden Kan jag verkligen...?